Støbning af stolper
Fra : Tonny Eskesen

Dato : 30-03-02 10:29

Hæi folkens

Jeg er ved at støbe nogle stolper til et plankeværk.
Højden er 180 så de skal jo 90 i jorden. Hvor meget skal ca. støbes, hvor
lang tid skal det tørre før jeg kommer jord på igen og det var vist det.

hamselv herfra

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 30-03-02 15:07

"Tonny Eskesen" <hamselv(@)nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lang tid skal det tørre før jeg kommer jord på igen og det var vist det.

Jeg ville kigge på www.aalborg-portland.dk de har en del tips og tricks.

Thomas

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 30-03-02 15:49

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ville kigge på www.aalborg-portland.dk de har en del tips og tricks.
>
> Thomas

Jamen så tror jeg at jeg vil gøre det samme

hamselv herfra

Fra : J W Nielsen

Dato : 01-04-02 17:53

Proceduren er normalt, at man blander betonen tørt, smider den ned omkring
stolpen og lægger jord ovenpå.
Fugtigheden fra jorden får betonen til at hærde, så du behøver ikke at
vente...

Jørgen Wulff Nielsen

"Man skal altid starte dagen med et smil - så er det da overstået"
W.C.Fields

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 03-04-02 04:42

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stolpen og lægger jord ovenpå.
> Fugtigheden fra jorden får betonen til at hærde, så du behøver ikke at

Fårrrrrk mand, så kunne jeg jo have sparet ryggen for en del blanding og
allerede have været færdig nu. Nå, men nu har jeg lavet det, og det var
hårdt. Skulle tro at der havde været losseplads der engang...... og extra
nedgravede træer med de rødder Og lige blev det også, undtagen de to der
hidsede mig op, så kunne det hele fand.... være lige meget. Næste gang får
jeg folk til det.

hamselv herfra

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-04-02 07:31

On Wed, 3 Apr 2002 05:42:00 +0200, "Tonny Eskesen" <hamselv(@)nypost.dk>
wrote:

>nedgravede træer med de rødder Og lige blev det også, undtagen de to der
>hidsede mig op, så kunne det hele fand.... være lige meget.

Ahh, det kender jeg
Ødelagde en nedgravet vandslange som jo self. skulle samles igen. Den
slags bliver man hidsig af.... sikkerhedssko er i den forbindelse gode
at have på

http://www.gartneriet.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-03-02 23:23

> Jeg er ved at støbe nogle stolper til et plankeværk.

Øh, hvorfor støbe dem? De står helt fint uden........

Mvh Maria

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 03-04-02 04:44

> Øh, hvorfor støbe dem? De står helt fint uden........
> Mvh Maria

Så er jeg sikker på at de bliver der og der var en der sagde at forsikringen
kun dækkede vist de var støbt i. Der hvor vi boede før, støbte vi også i, så
det regnede jeg med at jeg også skulle her

hamselv herfra