kan en agp port gå istykker ???
Fra : Jakob

Dato : 30-03-02 09:31

Jeg har samlet en ny computer der indtil et par dage siden fungerede
uden problemer. Grafikkortet var et palit daytona gf4mx440. Så skete der
det at maskinen begyndte at komme med et par bip ved opstart hvorefter
der ingenting skete, sort skærm...

Jeg prøvede at tage grafikkortet ud og montere det igen uden held.
Derefter monterede jeg et gammelt pci grafikkort istedet for og maskinen
startede op uden problemer..

For mig virker det som om det mest sandsynlige er at grafikkortet er
stået af, men det kunne vel også være et problem med agp porten, er det
noget der forekommer???

Er der nogen oplagte ting jeg skal prøve, jeg har sikret mig at kortet
sad godt i porten.

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Sid

Dato : 30-03-02 13:49

> Jeg prøvede at tage grafikkortet ud og montere det igen uden held.
> Derefter monterede jeg et gammelt pci grafikkort istedet for og maskinen
> startede op uden problemer..

har du været inde i bios, og fortælle at du kører AGP. Gør det evt. med PCI
kortet i.

Mvh sls

Fra : Jakob

Dato : 30-03-02 14:41

In article <a84c8t$e3s$1@news.cybercity.dk>, sls@sol.dk says...

> har du været inde i bios, og fortælle at du kører AGP. Gør det evt. med PCI
> kortet i.

Ja bios er sat til at "kigge" på agp porten først. AGP kortet har
virket, men er åbenbart holdt op med at virke...

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 30-03-02 15:34

"Jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message
> [...]
> noget der forekommer???
>
> Er der nogen oplagte ting jeg skal prøve, jeg har sikret mig at kortet

Har du prøvd Palit-kortet i en annen maskin?
Palit kortene er kjent for å være elendige, bare ræva spør du meg og det har
vært mange feil med disse, spes GF3Ti kortene.
Prøv å bytt det hos forhandler og legg til et par hundre kroner for et
annerkjent merke.

Fra : Jakob

Dato : 30-03-02 18:31

> [...]
> vært mange feil med disse, spes GF3Ti kortene.
> Prøv å bytt det hos forhandler og legg til et par hundre kroner for et

De vil jo nok ikke bytte det da der jo er gået en 3 ugers tid siden
købet. Jeg vil afprøve kortet i en anden maskine hurtigs muligt

Tak for svaret

Jakob

Fra : chipmand

Dato : 30-03-02 20:38

On Sat, 30 Mar 2002 18:31:16 +0100, Jakob <ingen@spam.dk> wrote:

>De vil jo nok ikke bytte det da der jo er gået en 3 ugers tid siden
>købet. Jeg vil afprøve kortet i en anden maskine hurtigs muligt
>
>Tak for svaret
>

>Jakob
Hvis det er 3 uger siden kan du benytte dig af de 2 års
reklamationsret som du har nu efter de nye regler. Så skal
forhandleren enten lave kortet og kan han så ikke det skal han give
dig et nyt kort.

MVH
Chipmand

Fra : Jakob

Dato : 30-03-02 21:24

> Hvis det er 3 uger siden kan du benytte dig af de 2 års
> reklamationsret som du har nu efter de nye regler. Så skal
> forhandleren enten lave kortet og kan han så ikke det skal han give
> dig et nyt kort.

Ja, der er da ingen tvivl om at jeg skal have et nyt kort af compumail,
men det skulle jeg vel også efter de gamle regler

Hygge

Jakob

Fra : Deaster

Dato : 31-03-02 00:08

"chipmand" <chipmand@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er 3 uger siden kan du benytte dig af de 2 års
> reklamationsret som du har nu efter de nye regler. Så skal
> forhandleren enten lave kortet og kan han så ikke det skal han give
> dig et nyt kort.

Tjaa, hvis forhandleren er rigtig hardball, behøver han ikke rette sig efter
den nye købelov, for den er ikke vedtaget endnu.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jack

Dato : 31-03-02 01:23

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message

> Tjaa, hvis forhandleren er rigtig hardball, behøver han ikke rette sig
efter
> den nye købelov, for den er ikke vedtaget endnu.

*L* Hardball... Jeg kan godt lide det udtryk.

Jack

Fra : Jakob

Dato : 31-03-02 22:04

så ikke det skal han give

> Tjaa, hvis forhandleren er rigtig hardball, behøver han ikke rette sig efter
> den nye købelov, for den er ikke vedtaget endnu.

Det er egentlig underordnet, der har jo altid været 1 års garanti

Venlig hilsen

Jakob H K