T68, Ipaq 3870 og GPRS
Fra : Jesper Olsen

Dato : 30-03-02 01:00

Jeg kan ikke få min GPRS-forbindelse til at virke på Ipaq 3870 via T68 -
hverken med bluetooth eller IR. Er der nogen der kan?
Har ingen problemer med GPRS på T68'eren alene.
GPRS fungerer fint via IR på min laptop.
Med GSM funker T68 og Ipaq'en fint både med IR og bluetooth - men altså ikke
med GPRS.

--
Venlig hilsen
Jesper Olsen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-03-02 04:02

"Jesper Olsen" <jesper@olsen.dk> wrote:

> [...]
>GPRS fungerer fint via IR på min laptop.
>Med GSM funker T68 og Ipaq'en fint både med IR og bluetooth - men altså ikke

Vi må ha' flere oplysninger. Hvilken operatør? Har du GPRS abonnement?

Peter

Fra : Jesper Olsen

Dato : 30-03-02 16:00

Okay. Har TDC som operatør og naturligvis GPRS abonnement. Har opsat en
GPRS-konto på T68, som virker fint dels på selve mobilteletonen, men også på
min laptop, som kalder T68'eren op via netværk vi modem med nummeret
*99***2# (*98#2# virker også) både over IR og Bluetooth.
Fra min Ipaq 3870 kan jeg få forbindelse til T68'eren vis GSM ved at kalde
21210000 og kan uden problemer komme på nettet og på min postserver. (både
via IR og Bluetooth)
Sætter jeg derimod Ipaq'en op til kontakte T68 med *99***2# virker GPRS
ikke. På T68 'eren kan man godt se at den "forbinder" som den plejer, når
man bruger GPRS, men der sker ikke mere. I IExplorer kan den ikke finde
websiden og ved posttømning kan den ikke finde serveren.

Altså - GPRS er sat rigtigt op. Forbindelsen til GPRS-kontoen med *99***2#
synes at være i orden. Jeg bruger de samme indstillinger med username, pass
word, pop3.mail.dk og smtp.mail.dk. Er det en eller anden lille dum
opsætningsfejl i Ipaq'en, jeg ikke har gennemskuet?

--
Venlig hilsen
Jesper Olsen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-03-02 18:40

> [...]

>word, pop3.mail.dk og smtp.mail.dk. Er det en eller anden lille dum
>opsætningsfejl i Ipaq'en, jeg ikke har gennemskuet?

Jeg skulle nok have været mere vågen i morges. Du kan hente en
vejledning på denne adresse:
http://www.tekguru.co.uk/PocketPC/download.htm

Den henviser også til Compaq's site, hvor du kan finde opdateringer til
Bluetooth Manager.

Peter

Fra : Jesper Olsen

Dato : 31-03-02 00:57

Så funker det.
Min opsætning var i orden, men efter at have ROM-opdateret med Service Pack
1 (og opdateret Bluetooth Manageren) kører det som en sveske. Tak.

/Jesper