GPZ 600 afgift
Fra : X

Dato : 30-03-02 00:14

Hej gruppe

Mht. en Kawazaki GPZ 600, årg.85, kørt 45000 km, pt. skadet ( skal
renoveres ) kan det virkelig passe at afgiften på sådan en fyr er 21000 kr ?

købspris 9000 kr

jeg synes at det lyder vildt ´når man tager i betragtning at den så skal
have rep. for mindst 6-8000 kr ( kåbedele, males, synes ) for at stå i en
"ok" tilstand igen !
kan det betale sig eller skulle han ( min kammerat ) have holdt snuden væk ?

V.H John

Fra : Morten Juel

Dato : 30-03-02 00:28

Jeg har lige fået min vuderet som er et tysker køb, det er en GPZ 750 med
55K på klokken den skal jeg gi 16K i afgift for

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : X

Dato : 30-03-02 10:39

Ok ....så kan det vel ikke passe at en 600 er dyrere end din som er en 750,
medmindre årgangen på din er ældre ?

John

Fra : X

Dato : 31-03-02 13:07

ja så er det jo nok derfor ...at den er billigere ( indlysende )

John

Fra : Brian Christensen

Dato : 30-03-02 09:40

Jeg kender ikke salgsprisen på gpz600, men jeg tror at afgiften lyder
rimelig.

jeg indreg. en cbr600 f1 årg 87 sidste år, og den betalte jeg ca 22k for.

Den foreløbige depositum er kun baseret på en standard maskine i synsklar
stand, den faktiske afgift bliver vurderet personligt senere af told og
skat, og her vil din kammerat nok få en 2-4 k tilbage.

mht tilstanden, jeg har engang hos told og skat fået at vide, at maskiner
der skal istandsættes også koster mindre at købe, men prisen for en maskine
u. afg. i dårlig stand er nok sjældent så meget billigere end en i god
stand, at det kan betale sig at istandsætte den frem for at købe den gode.

Brian C.
Som er ked af at told og skat vil have ca. 55-60k for min CBR900.