Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF til grafik
Fra : Kim Larsen

Dato : 29-03-02 23:02

Hej i gruppen

Jeg har en PDF fil, hvor der er en baggrund med noget grafik, kan man
"splitte" en sådan fil op, så man får tekst for sig, og grafik for sig ?

Kim Larsen

Fra : Storm

Dato : 29-03-02 23:33

> Jeg har en PDF fil, hvor der er en baggrund med noget grafik, kan man
> "splitte" en sådan fil op, så man får tekst for sig, og grafik for sig ?

Du kan åbne en pdf i Illustrator eller Potoshop.
Her kan du skille tingene ad.

Hvis du har Acrobat 5.0 fuld version kan du: File - Export - extract
images as - og sådan hive grafik ud af din pdf.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-02 10:02

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du har Acrobat 5.0 fuld version kan du: File - Export - extract
> images as - og sådan hive grafik ud af din pdf.

Tak for hjælpen.

Kim Larsen

Fra : Storm

Dato : 31-03-02 12:02

Kim Larsen <mythos@tdcadsl.dk> wrote:

> Tak for hjælpen.

Velbekomme, du vil nu finde ud af at kun i Illustrator (eller med den
fulde Acrobat pakke) kan du skille tingene ad. Jeg ved ikke med FreeHand
eller Corell Draw, jeg vil tro det også gælder her.
I Photoshop bliver det hele rastereret i et sammenklappet lag, og netop
ikke skilt ad. Undskyld for eventuel forvirring.

Har du Illustrator?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-03-02 22:42

> [...]
> I Photoshop bliver det hele rastereret i et sammenklappet lag, og netop
> ikke skilt ad. Undskyld for eventuel forvirring.

Nu kan jeg fortælle dig noget nyt
Jeg "leger" med PhotoShop 7.0 BETA, og den har splittet tingene ad for mig,
jeg anede ikke den kunne det før jeg fik tipset, og det virker fint.
Det er ellers et ret godt program, der er mange ændringer i, men en ting er
gået helt galt, og det er "fingeren" til at jævne tingene med, den laver et
hul i billedet i det samme man rammer fladen.

Kim Larsen

Fra : Storm

Dato : 01-04-02 21:16

Kim Larsen <mythos@tdcadsl.dk> wrote:

> Nu kan jeg fortælle dig noget nyt
> Jeg "leger" med PhotoShop 7.0 BETA, og den har splittet tingene ad for mig,
> jeg anede ikke den kunne det før jeg fik tipset, og det virker fint.

Ja, virkelig store opdagelser sker jo tit, når man ikke vidste at det
kunne man ikke
Skiller den også tekst og billeder ad, hvis teksten sidder ovenpå et
billede uden at slå hul i billedet?

Du skal se det ender måske alligevel med at Illustrator og Photoshop kan
alt det samme.

> Det er ellers et ret godt program, der er mange ændringer i, men en ting er
> gået helt galt, og det er "fingeren" til at jævne tingene med, den laver et
> hul i billedet i det samme man rammer fladen.

Ja, det lyder som om der er noget forkert et eller andet sted. Men det
løser du lige... - Okay!

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-04-02 05:27

> [...]
> alt det samme.

> Ja, det lyder som om der er noget forkert et eller andet sted. Men det

Det er så flot splittet at man skulle tro det var en PSD fil i to lag. Man
importere så grafikken og bliver spurt om man vil hente alle
grafik-stumperne. I dette tilfælde var de flere en jeg havde regnet med, så
mine RAM blev godt fyldt. Men der er ikke nogen narrestreger med grafikken,
den er hel og flot.
Nu har jeg prøvet PhotoShop, og Illustrator har jeg ikke, så den ved jeg
ikke noget om.
Løser og løser, takker for tilliden

Kim Larsen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-03-02 09:58

Kim Larsen skrev: (messageID: <news:3ca4e4c1$0$88703
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> Hej i gruppen
>
> Jeg har en PDF fil, hvor der er en baggrund med noget grafik, kan man
> "splitte" en sådan fil op, så man får tekst for sig, og grafik for sig ?

Om der er en nemmere måde, ved jeg ikke. Men hvis du har Adobe Acrobat, kan
du markere og kopiere grafik med "Graphics Select Tool" og derefter indsætte
det i f.eks. Photoshop.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net