Svar til Andreas Falck
Fra : kenneth

Dato : 29-03-02 19:27

Hej Andreas.
Det var rart at læse i NG, at I havde en god tur til Alanya. Min kone og
jeg, og vores to drenge på 6 og 10 år rejser med Tyrkiet-experten til Side
d. 18.05.2002 til en uges tiltrængt ferie. Vi valgte Side frem for Alanya,
da transporttiden i bus fra Antalya er knap så lang. Det er første gang, vi
skal til Tyrkiet, og det blev prisen, der gjorde udfaldet. En uges ophold på
Expert Garden i en 90 m2 stor to-værrelses lejlighed med bad og 2 balkoner
til kun 6250,- for 4 personer - så hvis beskrivelsen fra kataloget holder -
synes vi godt nok, at det er et godt tilbud. MEN, MEN, MEN, man hører jo så
meget. Lavprisselskab, overbooking, dårlige forhold og service på
distinationen m.m. Har I oplevet dette ?
Selv er vi ikke ret kritiske, til den pris kan man jo ikke forlange alverden
?
Vi skal flyve med Onurair, fløj I også med dem ?
Skal man slet ikke veksle penge hjemmefra ? Hvad er jeres erfaring ?
Har I evt. nogle nyttige råd, eller gode tips til opholdet i Tyrkiet, hører
vi med glæde fra jer.

Venlig hilsen
Fam. Roed
Vipperød ( sjælland )

Fra : KJ

Dato : 29-03-02 20:45

"kenneth" <roed.vip@mail.tele.dk> wrote in message
Hvad er jeres erfaring ?

Hej Kenneth, vi var afsted for et par år siden til Expertens
ferielejligheder.

I betragtning af vi gav jeg mener i omegnen af 1200-1300 for en uge var det
helt fint.

Da vi ankom virkede det som der ikke var skide meget styr på sagerne, men
det lykkedes da at få holdt noget ferie.
Lejlighederne ligger lidt uden for Side centrum, som nærmest er et lukket
gadesystem.

Flyselskabet funkede også fint, jeg mener at der var så meget plads at vi
alle fik en række med 3 sæder til 2 personer.Men det er jo et spørgsmål om
udbyd og efterspørgsel.

Min egen holdning til ferie i denne prisklasse er, at de på det nærmeste kan
smide mig på en bænk i haven, men jeg blir glad hvis jeg får en lejlighed
.

Go tur herfra,

Vi må "nøjes" med 5 4 dage i London om 3 uger.

Og fortsat go påske.

Kim Jørgensen

Fra : KJ

Dato : 29-03-02 22:04

Korrektion, vi boede på Ekspertens Club Lejligheder, og ikke i Eksperten
Garden.

Men ellers var det en fin ferie.

Kim

Fra : Antra

Dato : 01-04-02 10:44

Det bedste sted er Sousse. Hvis man rejser med Tyrkiet-eksperten, skal man
være indstillet at tage kampen op, fordi de forlangte, at vi i vinterferien
skulle flytte fra Sousse til Alanya, som vi ikke gik med. Maden er god,
mennesker er venlige, man skal bare huske, at man skal selv betale for juice
på hotellet- de glemte det at sige til os i forvejen, så i sidste dage endte
vu med en fed regning for børnenes morgenjuice.
Hilsen,
Antra

Fra : KJ

Dato : 01-04-02 11:38

"Antra" <antra@mail.ikasths.dk> wrote in message
> Det bedste sted er Sousse.

Sousee?

Mig bekendt ligger Sousse i Tunesien.

Kan du ikke mene Side, det ligger en times tid fra Alanya?

Kim

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-04-02 11:47

"kenneth" <roed.vip@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tyrkiet-experten til Side d. 18.05.2002 til en uges tiltrængt ferie.
> Vi valgte Side frem for Alanya, da transporttiden i bus fra

Nu kender jeg ikke Side, men ifølge kataloget skulle der være ganske
dejligt der. Og vi syntes nu ikke at busturen var så slem. Der blev
holdt en ryge-tisse pause ca. halvvejs, hvor man bl.a. kunne købe lidt
at spise eller lidt drikkevarer.

Vi fandt ingen steder hvor det var vanskeligt at købe øl eller vin.
Det havde de faktisk alle steder. Og naturligvis sodavand,
friskpresset appelsinjuice osv.

> [...]
> 6250,- for 4 personer - så hvis beskrivelsen fra kataloget
> holder - synes vi godt nok, at det er et godt tilbud.

Nu var det også prisen der for os var meget afgørende. Jeg er
førtidspensionist, hvorfor indkomsten jo ikke ligefrem er særlig stor.
Vi oplevede i al fald at beskrivelsen fra kataloget holdt hvad det
lovede, både med hensyn til hotel, fly og betjening på stedet! - Vi
kan kun anbefale både Tyrkiet-Eksperten og Alanya.

> MEN, MEN, MEN, man hører jo så meget.
> Lavprisselskab, overbooking, dårlige forhold og
> service på distinationen m.m. Har I oplevet dette ?

Vi oplevede ikke noget med overbooking, dårlige forhold eller dårlig
service. Hotellet var en pænt 3-stjernet lejlighedshotel (de har også
almindelige hotelværelser). Pæne og nydelige, beliggende lidt tilbage
i byen (i forhold til havn og stand), med ca. 7-800 meter til en meget
fin badestrand.

Guiderne var rigtig flinke og meget hjælpsomme. De kom på hotellet
mindst én gang hver dag. Og deres lokale kontor ligger i byen i
gåafstand fra vort hotel, der iøvrigt hedder Vega Star.

> Selv er vi ikke ret kritiske, til den pris kan man jo ikke forlange
> alverden

Jeg synes faktisk vi fik meget til prisen. Standarden var helt i
orden.

> Vi skal flyve med Onurair, fløj I også med dem ?

Det var også dem vi fløj med, og der havde vi heller ingen problemer.

> Skal man slet ikke veksle penge hjemmefra ? Hvad er jeres erfaring ?

Næh, vi havde ikke vekslet hjemmefra, og vi havde absolut slet ingen
problemer med at få vekslet. Vi kunne både veksle på hotellet og i
banker og på posthuse i byen. På hotellet og på posthuset (der havde
den bedste kurs) var der ingen vekselgebyrer.

> Har I evt. nogle nyttige råd, eller gode tips til opholdet i
> Tyrkiet, hører vi med glæde fra jer.

Vi var med på bl.a. en "Tyrkisk aften" og den første dag på
byrundturen. Ellers klarede vi os selv. Vi lejede bl.a. en bil og
kørte rundt i omegnen, pris 195 d.kr. for hele dagen incl. alle
forsikringer. Det eneste vi selv skulle betale var brændstof. Vi fik
leveret bilen med næsten tom tank, og så var det op til os selv at
fylde det på vi ville bruge.

Vi så bl.a. en drypstenshule (Dim Cay tror jeg den hed) få kilometer
uden for byen. Denne kan vi altså varmt anbefale. Derefter fulgte vi
floden, hvor vi kom forbi en masse vidunderlige små picnicsteder. Vi
kørte derefter et stykke mod vest, hvor der ligger nogle smukke
vandfald. Endvidere kørte vi gennem en masse små hyggelige landsbyer
og et utroligt smukt og varieret bjerglandskab.

Ved udvisning af almindelig sund forsigtighed fandt vi ingen problemer
i at leje bil og køre rundt på egen hånd. Vi blev venligt og hjælpsomt
modtaget alle vegne, også når vi endte på små smalle veje der slet
ikke var aftegnet på kortet, var folk utroligt søde og hjælpsomme til
at fortælle os hvor vi var og hvordan vi derfra kom videre.

I selve Alanya finder man "forbjerget" hvor der ligger en smuk gammel
borg-kompleks. I nabobyerne, inden for kort afstand, er der også meget
at se og opleve. Bare gå på med krum hals, og vær ikke bange for bare
at tage ud på egen hånd. - Det gjorde vi med et godt resultat, - og
det til trods for at vi kun behersker en ganske lille smule engelsk og
endnu mindre tysk.

Vores oplevelse var så positivt at vi allerede nu planlægger at tage
derned igen næste år i marts måned, og denne gang ikke kun 8 dage, men
mindst 14 dage. Jeg tror at Alanya bliver vort faste vinterrejsemål de
næste mange år!!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk