USB TV-kort til iMac.?
Fra : Rasmus Horn

Dato : 29-03-02 19:09

Hej

Er der nogen, der har erfaring med eksterne USB TV-kort til iMacs. Jeg ved
at der findes en del til PC med priser på omkring 1000,- Men hvad med nogle
til Mac? Kan man bruge de samme som til PC, eller...?

Venlig hilsen
Rasmus Horn

Fra : Ben Knudsen

Dato : 29-03-02 23:49

burning777@hotmail.com writes:
> [...]
>nogle
>til Mac? Kan man bruge de samme som til PC, eller...?

Her var en:
http://maccentral.macworld.com/news/9907/22.imactuner.shtml

Find selv flere med google....
Hvis du har en rev a eller b, kan du også få et internt kort med
kombineret scsi/tv (jeg har helt tilfældigt et til salg...)

Mvh Ben

Fra : thorkild nielsen

Dato : 01-04-02 20:47

Hej!

Jeg har kigget lidt omkring på nettet (søg på frame grabber), og det ser ud
til at der er nogle, der har drivere til begge platforme, men det er ikke ret
mange, der er Mac-venlige.

Det ser også ud til at hvis man har brug for billeder at en god opløsning skal
man have et rigtigt PCI- kort at sætte i maskinen. Så er USB nok ikke kvik
nok?

Finder du nopget godt vil jeg gerne høre om det!

Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen

Teksten "bortfjernes" og det efterfølgende punktum skal slettes fra min
e-mailadresse.
---------

Fra : Sebastian Løck

Dato : 02-04-02 12:19

thorkild nielsen <bortfjernes.thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote in message news:<3CA8B923.67080B47@stofanet.dk>...
> [...]
> man have et rigtigt PCI- kort at sætte i maskinen. Så er USB nok ikke kvik

USB er for langsåmt til at kunne transmittere en helt almindelige PAL
TV billeder. Derfor arbejder MyTV (http://www.eskapelabs.com) fx. med
en kompression og transmitterer lyden analog i særskilt ledning.
Billedekvaliteten er "nogenlunde".

Gammle iMacs (tray-loading og blæser) har den uspeciferede Mezzantine
port på bundkortet. Porten kan bruges til fx. at sætte en TV tuner i.
På den måde kan man få "helt ok" TV billeder på iMac skærmen. Desværre
forsvand Mezzantine porten sammen med blæseren.

PowerMacs kan bruge Formacs TV tuner PCI kort
http://www.formac.co.uk/html/sets/studio_set.htm

Firewire Macs (fx. iMac DV) kan bruge Formacs DV studio (dyrt!)
http://www.formac.co.uk/html/sets/studio_set.htm

PowerBooks kan bruge TV tuner til PC Card slot

Vi ejer en iMac DV+ og havde udvidelsesmuligheden til TV i tanke. Jeg
lånede en gang "MyTV" men det er simpelthen ikke pengene værd. Formac
DV Bridge leverer en superkvalitet til en superpris. Da alle de andere
videofaciliteter ikke er af min interesse synes jeg det var for mange
penge til et "fjernsyn".