Meta-tags
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-03-02 12:07

Hvis jeg har forstået det nogenlunde ret kan man indsætte et meta-tag i
sit index.htm. Så skulle søgemaskinerne fange siden. Den skal stå i
headeren. Det er jeg ikke i tvivl om. Men udformningen angives
forskelligt alt efter hvor man søger information. Følgende to er prøvet,
og har selv efter lang tid ikke givet resultat:

<META NAME="Autotransport, kontraktpakning, flytteforretning,
lagerhotel, spanien, torrevieja" CONTENT="all">
<META NAME="keyword" CONTENT="Autotransport, kontraktpakning,
flytteforretning, lagerhotel, spanien, torrevieja">

Hvad gør jeg galt?.

Ib Jakobsen

Fra : Mads Kristensen

Dato : 29-03-02 12:15

Du mangler bare et flertals "s"

Sådan skal den se ud:

flytteforretning, lagerhotel, spanien, torrevieja">

Og så lige et tip:
Vend dig til at skrive dine tags med små bogstaver. Det er muligt, at det er
nemmere at læse på skærmen når man skriver html, men den nye standard XHTML
vil have små bogstaver.

Mads
www.easywebdesign.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-03-02 12:25

Mads Kristensen wrote:

> Du mangler bare et flertals "s"
>
> Sådan skal den se ud:

> flytteforretning, lagerhotel, spanien, torrevieja">

Ups, det gjorde der også oprindeligt i dokumentet. Den første udgave var klippet
ud af index.htm. Og ændret manuelt til foreslag to, så "s"'et var glemt her af
mig. Den metode med content="all" var hentet fra www.html.dk. Er det dem der er
forkert på den?.

> [...]
> nemmere at læse på skærmen når man skriver html, men den nye standard XHTML

Kan det være det der er årsagen til det ikke virker?. Tags'en var genereret af
Stones webwriter. Og den skrev det som vist.

Ib Jakobsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-03-02 22:00

"Mads Kristensen" <mkk@easywebdesign.dk> skrev:

> Og så lige et tip:
> Vend dig til at skrive dine tags med små bogstaver. Det er muligt, at det er
> nemmere at læse på skærmen når man skriver html, men den nye standard

Også lige et tip til dig:
Du bør vænne dig til at skrive _under_ det du svarer på og klippe alt andet væk.
Standarden for dette kan du læse lidt om i http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Allan

Fra : find clausen

Dato : 29-03-02 12:22

On Fri, 29 Mar 2002 12:07:00 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

> Hvad gør jeg galt?.

Se:

http://searchenginewatch.internet.com/webmasters/meta.html

http://vancouver-webpages.com/META/

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-03-02 13:33

Hej Ib

Ib Jakobsen wrote:

> Hvis jeg har forstået det nogenlunde ret kan man indsætte et meta-tag i
> sit index.htm. Så skulle søgemaskinerne fange siden.

Det kommer an på hvad du mener. For at søgemaskinerne "fanger" dine
sider, så skal de først og fremmest finde dem. Det kræver at der er link
til dine sider fra andre sider som søgemaskinerne allerede kender eller
at du selv direkte tilmelder dine sider på en søgemaskine. Uanset hvad,
så kan det nogle gange tage måneder alligevel før de er indekseret i
søgemaskinerne.

Hvad angår META-tags så bruger nogle søgemaskiner dem, andre ikke.
Google er f.eks. blandt de søgemaskiner der /ikke/ kigger på dine META-tags.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : DenGaleGeniale

Dato : 29-03-02 20:13

Hej IB

For at gøre det hele lidt nemmere vil jeg foreslå at du besøger:
http://www.metamaten.dk - her kan du læse en masse meta-information
og på selve sitet kan du også generere den meta-kode som du skal
bruge på din site.

Flemming

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-02 16:56