Skærme
Fijala 3554
Bærbar-skærm fader ud!
Fra : Holger Wahlström

Dato : 29-03-02 11:25

Nogen der kan fortælle mig, hvorfor skærmen på min Compaq Armada 1700
bærbare
af og til fader ud, begyndende i siderne, for til sidst at blive hvid? Jeg
kan kalde den til
live igen ved at sætte den i stand by og så trykke på stand by-knappen igen.
Kan der
mon gøres noget ved det?
Holger

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 01-04-02 22:40

"Holger Wahlström" <holger@wahlstroem.dk> skrev

> [...]
Jeg
> kan kalde den til
> live igen ved at sætte den i stand by og så trykke på stand by-knappen

En klassisk fejl på Armada 1700. Sagen er, at Compaq med denne model
forsøgte at forsølve benene på stikket til skærmen, som sidder på
bundkortet, hvilket desværre har vist sig at være en dårlig løsning.
Efter et stykke tid korroderer (eller hvad det nu hedder) sølvet, og
forbindelsen til skærmen bliver dårligere.

Ethvert Compaq-værksted (Service Gruppen) kender problemet, og har en
løsning parat.

mvh
Peter

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 06-04-02 12:22

Kan også være samlestikket inde i selve skærmen som er rystet løst. Jeg have
det samme problem på min Dell Latitude Cpi A og efter at have skilt skærmen
ad (Med største forsigtighed) og sat stikket ordentligt sammen igen virkede
skærmen perfekt.
Problemet kom aldrig igen, den fik nogle ordentlige rysteture for at checke
(Dog uden hdd i, skulle ikke have BS på den).

Stikket sidder sådan ca. midt på skærmen bag LCD'en. (På Dell,) muligvis
også på Compaq)).

Mvh,

Jan

--