Hvordan gør man, når der ikke
Fra : Søren Terp Madsen

Dato : 29-03-02 10:07

Det nyeste medlem i familien er en iMac 800 med OS X.

De øvrige Maccer spiller sammen via Ethernet og AppleTalk.

Printeren er en trofast Epson Stylus Pro, som i føste omgang blev
udstyret med et dyrt AppleTalk kort og siden kom på Ethernet via
Fallon's Ethernet iPrint adaptor og Focus' TurboNet ST LocalTalk
connector.

Løsningen fungerer perfekt under OS 8 & 9, men hvad skal jeg gøre under
OS X. Epson har endnu ikke lavet en OS X printer driver til denne gamle
model og hvem ved om den kommer (den nyeste driver er fra 1997)

Så spørgsmålet er altså: Hvordan vi nemt kommer til at printe ud i OS X?

Det er meget besværligt med Print - Preview - Save as PDF for så at
starte op i OS 9 og printe PDF-filen ud.

Med håbet om gode og hurtige svar

Søren

Fra : Jesper

Dato : 29-03-02 20:26

Søren Terp Madsen <STMadsen@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er meget besværligt med Print - Preview - Save as PDF for så at
> starte op i OS 9 og printe PDF-filen ud.

Såvidt jeg kan se har du 6 muligheder:

1.Åbn dokumentet der skal udskrives i et program i classic environment,
så skulle det være OS 9 der bliver brugt til udskrivning.

2.Søg på nettet for at se om andre har skrevet en OS X driver til din
printer.

3.Skriv en driver selv (kræver dog lidt kendskab til programmering)

4.Prøv om nogen af de eksisterende Epson OS X drivere duer med din
printer, evt. hvis du tweeker dem lidt, jvf. pkt. 3

5.Opsæt en af dine andre maskiner som printerserver.

6.Køb en ny (eller brugt) netværksprinter.

Lad være med at vente på at Epson skriver en OS X driver til din
printer, den kommer ikke da din printer er en serielportsprinter uden
USB og den er heller ikke født med ethernet.
--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne