"Bekæmpelse" af gråspurve ?
Fra : ooo

Dato : 29-03-02 09:42

Vi bor i et 40 år gammelt hus, i et alm. villakvarter. Og det har vi gjort i
16 år.
MEN nu er vi blevet "invaderet" af gråspurve........i hobetal....50-100 stk.
De sidder i tjørnehækken, på jorden, de kravler rundt på huset og forsøger
at komme ind
under taget.......det er vist desværre lykkes et par af dem !
De sidder lige uden for soveværelset og larmer ganske forskrækkeligt.
De er næsten upåvirkede af mennesker, i hvertfald indtil en afstand af ca. 1
meter.

Hvorfor kommer de lige pludselig ???
.....Og hvordan f...... får vi dem jaget væk..... ???

Niels

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 29-03-02 10:02

"ooo" <ooo@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:3ca426e9$0$88700$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvorfor kommer de lige pludselig ???
> ....Og hvordan f...... får vi dem jaget væk..... ???

Glem det, og glæd dig over naturens mangfoldighed.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : R.N.

Dato : 29-03-02 10:47

"Bjerg & Olsen" skrev i en meddelelse

> Glem det, og glæd dig over naturens mangfoldighed.

Jeg var ude for noget lignende for 3-4 år siden, netop også da man for alvor
gav sig i lag med havearbejde på en lun solbeskinnet Skærtorsdag.
Vejret blev ved at være fint hele den Påske. Havemøblerne kom ud,
forskellige gæster invaderede haven i de følgende dage, så der blev
arbejdet, snakket og gået rundt i haven 4-5 dage i træk.

I løbet af de dage lagde både gråspurve og andre fugle deres mønster om - nu
havde de ikke mere hele herligheden for sig selv,
og siden har jeg lagt mærke til at noget lignende åbenbart sker hvert forår.
Så mon ikke du slipper af med halvdelen af spurvene i løbet af Påsken?

Med venlig hilsen elena@io.dk

Fra : Finn

Dato : 29-03-02 19:16

> [...]
> meter.
>
> Hvorfor kommer de lige pludselig ???
> ....Og hvordan f...... får vi dem jaget væk..... ???

Det er ikke uden grund at gråsserne kaldes for havens rockere, men solsorte
plejer at kunne styre dem.

Ellers må du ud og låne en fandens masse katte

God påske
Finn

Fra : Bent E.

Dato : 29-03-02 20:45

> [...]
solsorte
> plejer at kunne styre dem.
>
> Ellers må du ud og låne en fandens masse katte

Eller hvad med et par kanoner ? .

Go' og rolig Påske

Mvh
Bent E.