Udd. til Aromaterapeut
Fra : Stine

Dato : 28-03-02 22:29

Kan man uddanne sig til Aromaterapeut og i hvis ja, er der nogen der
ved hvor?

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 29-03-02 17:31

Hej

Det kan man godt. Men det foregår i England eller Frankrig mener jeg. Det er
det sidste jeg har fået at vide ihvertfald.
Her finder du en der er uddannet
http://home13.inet.tele.dk/naturdoc/ulla_kvintel.htm

En adresse i England: The Natural Clinic Aromatherapy School, Bretland
House, 1 Bretland Road, Rusthall. Tunbrigde Wells TN4 8PB TLF: 0094 4892
5488 40
og
Micheline Arcier Aromatherapy, 7 William Street, Knightsbridge, London SW1X
9HZ. TLF: 0094 4712 3535 45
Og en masse flere.
Ser lige om jeg kan få fat i to aromaterapeuter mere her i DK

Man kan også få uddannelsen som brevkursus, men det har jeg ikke lige sat
mig så meget ind i.

hamselv herfra

Fra : Stine

Dato : 31-03-02 21:18

Tonny Eskesen var så flink at fortælle at man kan uddanne sig til
Aromaterapeut i England og Frankring. Men hvor mange danske
aromaterapeuter er det?

Min mor har fortalt mig, at en af hendes veninder havde en
aromaterapi/massage praksis for flere år siden. Hvis jeg nu kunne
overtale hende til at undervise mig, ville jeg så kunne starte min
egen praksis/klinik eller hvad sådan noget hedder med aromaterapi og
massage bagefter?

Jeg kan ikke finde ud af hvad man må og ikke må og om uddannelser og
alt det der. Jeg synes det er en ren jungle.

Håber på svar

med venlig hilsen

Stine

Fra : Bjarne Krog

Dato : 01-04-02 12:59

On 31 Mar 2002 12:17:57 -0800, stine1970dk@yahoo.dk (Stine) wrote:

> [...]
>
>Jeg kan ikke finde ud af hvad man må og ikke må og om uddannelser og
>alt det der. Jeg synes det er en ren jungle.

Og der kommer et her

Du kan kalde dig hvad du vil, bare du selv mener at du har dit bagland
i orden. Det er dine kunder der fortæller om din kunnen.

Jeg selv reklamere kun i tlf. bogen og har masser af patienter, og det
er fordi at folk ved at det jeg laver hjælper, men jeg har dog en 3
årrig uddannelse bag mig, samt et hav af ekstra kurser som jeg har
været på gennem de sidste 7 år. Og alt dette er vel at mærke kun inden
for mit eget fag.

MEEEEN god etik er dog at sørge for at få en uddannelse af en art, og
det bedste du kan gøre er at kontakte den evt. behandler forening og
høre dem om hvad kravene er til at du kan blive medlem i en sådan
forening, det er nok det der kommer tættest på......

Der er dog ved at blive strikket en lov sammen som omhandler at vi
alternative behandlere skal have noget der ligner en "registrering".

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 04-05-02 19:43

Ring til mig inde hos Nyt Aspekt på 35 82 30 03
tirsdag onsdag eller torsdag ml. 9-16

--
Med Venlig Hilsen
Livssynskonsulent og foredragsholder