Delphi!!
Fra : S@ndman

Dato : 30-01-01 16:41

Hejsa..!!

Hvilken dansk bog om delphi kan anbefales, hvor man går i dybden med alle
begreber???

Jimmy

Fra : Thomas Rose

Dato : 30-01-01 16:51

Yo Sandman,

jeg kender desværre pt. ingen bøger på dansk, der virkelig går i dybden med
Delphi... prøv evt. at kigge på www.udvikleren.dk hvor du kan finde
anbefalinger af Delphi-bøger (både danske og udenlandske)...

Der er et langt større udvalg af bøger om Delphi på engelsk (amerikansk)...

Er der noget specifikt emne du søger, eller er det generelt om Delphi?

- Thomas

Fra : Thomas P

Dato : 30-01-01 20:22

Hvad med Pythia - de har da også et par bøger... ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

S@ndman <sandman@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:956nfe$u9h$1@news.cybercity.dk...

Fra : Claus Christiansen

Dato : 30-01-01 21:40

"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message
> Hvad med Pythia - de har da også et par bøger... ?

Lad lige det være en opfordring til at skrive nogle anmeldelser eller blot
kommentarer om bøger så vil vi meget gerne modtage dem til pythia.dk

Claus
--
Claus Christiansen, TeamD member <cch@unipeople.dk>

Pythia: http://www.pythia.dk
Personal: http://www.bigfoot.com/~kruc
============================================-------------------------
"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
A. Einstein

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-01-01 21:48

Der findes ingen bøger, der går i dybden med alle begreber, heller ikke på
engelsk. Jeg har f.eks. en på 500 sider, der alene handler om COM
programmering i Delphi. Hvis alle emner skulle behandles lige så detaljeret
ville man nok ende på >10.000 sider.

Find en god all-round bog (f.eks. Mastering Delphi 5), køb enkelte
specifikke bøger og brug internettet og nyhedsgrupper til resten.

Hvis du absolut vil have en hurtig introduktion til Delphi på dansk, har IDG
ét hæfte til 89 kr.

Hilsen
Uffe

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 30-01-01 22:28

Hej

Vi har haft Delphi 4 Programmering af Per Amdal Steffensen, den er god til
introduktion af mange emner i Delphi og er mest til Windows programmering.
Vi skal have Delphi for Developers på dette semestre, hvor vi skal lave
alm. Databaser, plus distribueret Databaser.
De begge skulle være gode !

Hilsen AHJ

Fra : Christian

Dato : 31-01-01 18:20

Jeg har også delphi4 med Per A. Steffensen og er meget tilfreds med den. Jeg
kan godt lide hans måde at give eksempler på og hans pædagogik.

C !

Fra : S@ndman

Dato : 01-02-01 15:39

Hejsa,

Mange tak for jeres forslag, nu vil jeg gerne høre hvilken som er bedst af:

Mastering Delphi 5 eller
Delphi 4-Programmering 2.Udg, 2

Jeg har Delphi in 21 days, det skal være en der gennemgår variabler osv. og
ikke f.eks. object inspector.

Fra : Thomas P

Dato : 01-02-01 19:09

Hvis du vil have om objekt inspektoren skal du nok vælge Delphi
4-Programmering 2.Udg, 2

--

nyhedsmeddelelse:95bskj$ub4$1@news.cybercity.dk...

Fra : Christian

Dato : 31-01-01 18:20

Fra : Thomas P

Dato : 31-01-01 20:49

Har også læst uddrag fra den, men... den er nu ikke særlig meget inde i
sprogets finesser...

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Christian <kidde1@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:959hg7$11dt$1@news.cybercity.dk...

Fra : Thomas Schulz

Dato : 02-02-01 21:21

> engelsk. Jeg har f.eks. en på 500 sider, der alene handler om COM

Det er en god bog (Delphi Com Programming).

Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-02-01 09:46

Enig, ganske og aldeles uundværlig for mig. Har lige medført, at jeg har
solgt software for et pænt stort beløb, så nu skal jeg have ny pc, skrive en
tak til bogens forfatter, på ferie m.m.

Hurra !!!!

Fra : Thomas Schulz

Dato : 05-02-01 23:20