Bjergvipstjert vs. Mazda !
Fra : Brian Østergaard

Dato : 28-03-02 22:11

Hej NG

Lige en sjov opblevelse.:

Den anden dag da jeg var ude for at fotografere lidt fugle fik jeg nogle
billeder af hvad jeg mener er en Bjergvipstjert hvilket jo er ok. Men det
sjove kom da jeg kom tilbage til min bil, der kunne jeg konstatere at
Bjergvipstjerten havde fundet ind "indtrænger" i mit sidespejl. Jeg
observerede at den angreb mit sidespejl i over 30min. Og var jeg blevet
holdende så havde den sikkert "kæmpet" endnu.

Se billederne på http://home20.inet.tele.dk/galleri/bjergvvsmazd.htm

Desuden så fløj Isfuglen forbi mig 2 gange, men det er endnu ikke lykkedes
mig at se den når den sidder stille.

Hilsen
Brian Ø

Fra : Paul Nilsson

Dato : 29-03-02 18:24

> Lige en sjov oplevelse.:

Ja det er da usædvanlig sjove og GODE foto, selv hvor der er fart på!.....
-den har jo nok opdaget at Mazdaen skulle ha været til syn
forlængst...................

høhøhø........... Paul

Fra : Brian Østergaard

Dato : 29-03-02 23:09

"Paul Nilsson" <pauln@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er da usædvanlig sjove og GODE foto, selv hvor der er fart på!.....
> -den har jo nok opdaget at Mazdaen skulle ha været til syn
> forlængst...................
>

> høhøhø........... Paul

Den er faktisk lige synet. Jeg regner med at køre ud og vise Vipstjerten
mine nymonterede sommerdæk her i weekenden

Brian Ø

Fra : Paul Nilsson

Dato : 30-03-02 16:35

Held og lykke.........
ps er lidt nysgerrig med hvad/ hvordan har du fotograferet..........

Bedste påske-hilsner.............Paul

Fra : Brian Østergaard

Dato : 30-03-02 23:39

> Held og lykke.........
> ps er lidt nysgerrig med hvad/ hvordan har du fotograferet..........
>
> Bedste påske-hilsner.............Paul

Ang. hvad/hvordan.: Jeg har et Canon D30, som er et digitalt
spejlreflekskamera, og til fuglefotografering bruger jeg et Canon EF100-400
f4.5-5.6L IS-objektiv. Derudover kræver det, som du nok ved, en masse
tålmodighed.

De første billeder jeg havde lagt på nettet, er ikke særlig gode i
kvaliteten, men jeg har været ude og "skyde" nogle lidt bedre i dag. Jeg har
lagt dem på http://home20.inet.tele.dk/galleri/bjergvip.htm så kan du bedre
danne dig et indtryk af det udstyr jeg bruger. Og selv med noget rimeligt
godt udstyr, så er det en kæmpe udfordring at "skyde" gode fuglebilleder.
Fuglene er generelt ikke særlig samarbejdsvillige - enten sætter de sig i
direkte modlys, eller også så er "fuglen fløjet" inden man har fået stillet
skarp.
Tag nu bare i dag, jeg så isfuglen 5 gange uden at få så meget som et
dårligt billede af den.

Med venlig hilsen
Brian Ø