CBR1000F ulykke
Fra : Niels Drewes

Dato : 28-03-02 20:21

Kørte idag igennem Gilleleje ved 2-3 tiden. På vejen ud af byen mod vest
efter rundkørslen var politiet igang med måle op efter en ulykke. Så vidt
jeg kunne se var to biler en hvid CBR1000F impliseret. Motorcyklen var
rimelig krølletEr der nogen der ved hvordan motorcyklisten har det?

vh

Niels

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-03-02 21:08

On Thu, 28 Mar 2002 20:20:57 +0100, "Niels Drewes"
<nd@nospam.get2net.dk> wrote:

> [...]
>jeg kunne se var to biler en hvid CBR1000F impliseret. Motorcyklen var
>rimelig krølletEr der nogen der ved hvordan motorcyklisten har det?

Han blev dræbt - desværre .

"En 31-årig motorcyklist fra Helsinge blev torsdag dræbt i en
trafikulykke på Kystvejen ved Gilleleje Station, oplyser vagthavende
hos Hillerød Politi.

Ulykken skete, da en 28-årig mandlig bilist i en VW Golf ikke
overholdt sin vigepligt, da han skulle svinge til venstre fra Mentz
Allé og ud på Kystvejen. Selv om motorcyklisten ikke kørte med højere
hastighed end tilladt, havde han ikke en chance for at undvige den
svingende bil og kørte direkte ind i siden på den.

Et vidne, som også er læge, gav hurtig førstehjælp til den forulykkede
motorcyklist og indsatsen for at redde hans liv fortsatte i
ambulancen, men forgæves. Han var død ved ankomsten til Hillerød
Sygehus.

Den 28-årige bilist slap uskadt fra ulykken."

-M

Fra : Søren Jim

Dato : 28-03-02 21:17

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> [...]
> Sygehus.
>
> Den 28-årige bilist slap uskadt fra ulykken."

Hej

Arme Familie, det er sgu typisk at de skide bilister ikke ser en skid....
:o/
Endnu en grund til at vi skal ekstra forsigtige når vi er ude i trafikken,
man kan sgu aldrig stole på at andre trafikanter overholder
færdselsloven....
et øje på hver finger som min gl morfar altid sagde....

pas rigtig godt på jer selv derude....

Søren (Cbr1000F)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-03-02 21:46

> [...]
> færdselsloven....
> et øje på hver finger som min gl morfar altid sagde....

Og endnu en rigtig god grund til, ALTID at tage sit udstyr på.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-03-02 12:10

Fy for satan, det lyder ikke godt det der er sket

> Og endnu en rigtig god grund til, ALTID at tage sit udstyr på.

Jepski, men det er desværre ikke en garanti mod fjolser som ovenstående.

Har selv været tæt på mange gange, netop pga biler ikke overholder
vigepligt.
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Niels Drewes

Dato : 29-03-02 20:25

"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Og endnu en rigtig god grund til, ALTID at tage sit udstyr på.

Det er fa... trist! I dette tilfælde er tror jeg ikke det havde gjordt det
nogen forskel, nu når jeg ved hvad der er sket. På det stykke hvor ulykken
skete er vejen vejen to sporet med en græsmidte og det er meget fristende at
lukke "lidt" op for gassen på det sted for det virker sikkert. En frontal
kollision med eks. 80 km/t er desværre fatal

Var i dag forbi Burresø hvor en svensk cabriolet, lige for inden, var kørt i
grøften. Heldigvis så de unge fyre ud til at være ok, men chorkerede. En
noget uhyggelig måde at starte sæsonen på; to ture - to ulykker

vh

Niels

Fra : Christian Knudsen

Dato : 01-04-02 01:33

Puha. Jeg har det på samme måde som alle jer andre. Det er sgu aldrig sjovt
at høre om sådan noget. Min kørerlærers ord kommer igen op i hovedet, og de
virker stærkere og stærkere hver gang:

"Når du kører motorcykel, skal du køre som om alle bilisterne var ude på at
slå dig ihjel" og
"det kan godt være det er hans fejl, men det er sgu dit problem!!!"

Ok, den er nok lidt overdrevet, og nok ikke noget man skal lave sjov med,
men overdrivelse fremmer forståelsen, og helt galt er den jo nok ikke. Man
skal i hvert fald passe på derude, da man tit kan blive overset af
bilisterne. Så er det med at være på vagt og frygte det værste, sålænge det
ikke bliver en lidelse at køre på mc, men det bliver det vel sjældent for de
fleste af os??!?!? Det er i hvert fald ikke sket for mig endnu, selvom jeg
også har smagt asfalten pga andre køretøjer...
Men det ved man vel idet man sætter sig op på sin elskede kværn, og
alligevel gør vi det jo gang på gang, fordi det jo er noget andet end bare
at tage en tur i madkassen.

Pas på jer selv og på de andre

Christian
(der sender en venlig hilsen til sin kørerlærer, og forøvrigt glæder sig til
han skal ud og trille på gs'eren igen sammen med min bro')

Fra : Morten Dybdal

Dato : 28-03-02 21:32

Michael K. S. wrote:

> Den 28-årige bilist slap uskadt fra ulykken."

Slipper han så også ustraffet fra den?

--
Morten Dybdal

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-03-02 21:39

On Thu, 28 Mar 2002 21:31:44 +0100, Morten Dybdal
<morten@REMdm-data.dk> wrote:

>Slipper han så også ustraffet fra den?

Næppe - Straffen vil afhænge af de nærmere omstændigheder.Men endnu
værre for ham velsagtens,han skal leve resten af livet med
bevidstheden om at have slået et andet menneske ihjel antagelig p.g.a
skødesløshed.....

-M

Fra : Michael Brock

Dato : 28-03-02 22:02

> Slipper han så også ustraffet fra den?
>

> --
> Morten Dybdal

Det tror jeg ikke...Han vil blive dømt efter § 249. Som er

§ 249. Den, som uagtsomt tilføjer nogen betydelig skade på legeme eller
helbred, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 4 måneder eller under
skærpende omstændigheder med fængsel indtil 4 år.

Mvh.
Michael FZR1000

Fra : Morten Dybdal

Dato : 28-03-02 22:09

Michael Brock wrote:

> [...]
> helbred, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 4 måneder eller under
> skærpende omstændigheder med fængsel indtil 4 år.

Ja, desværre er omstændighederne næsten aldrig skærpede. Det krænker min
retsbevisthed at "mord ved uagtsom betjening af mordvåben" ikke
automatisk giver fængsel.

--
Morten Dybdal

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 22:27

Hej Michael.

Jeg håber sørme du får ret.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 29-03-02 01:28

> [...]
under
> skærpende omstændigheder med fængsel indtil 4 år.

Ham der kørte ud foran mig, fik en mindre bøde og mistede kortet i 6 måneder
ubetinget - og det med den begrundelse, at han havde en (jeg sidder og
kommer i tvivl om det var to?) betinget kørekortsdom i forvejen. Jeg var på
sygehuset 2*9 dage, havde dagligt hjemmesygeplejerske til at tage mig i bad
(hun var ellers sød og jeg har kørt over 3300 km - og brugt en masse
tid - for at komme til fys, ergo, kontrol og psykolog - og har fået varigt
men af uheldet. Graden er endnu ikke afgjort.
Han kom ad grusvej og skulle krydse asfaltvej for at fortsætte på den anden
side. Jeg kom ad asfaltvejen og kørte ind i siden af ham med ca. 70 km/t.

Efter modtagelse af dommen går anklagede og forsvareren udenfor retslokalet
og kommer lidt senere tilbage, hvor han (anklagede) fortæller, at kørekortet
var bortkommet! Jeg ved, at han var blevet lagt de ord i munden, for han
ville aldrig nogensinde have brugt ordet 'bortkommet' af sig selv.

Er der nogen her der ved, om politiet tjekker om vedkommende der kører bil
har kørekort (evt. via et kørekortregister) hvis man bliver fotograferet i
trafikken?

Ergo, man skal ikke forvente det store omkring strafudmåling - det man får
de hårdeste domme for i DK er, hvis man har snydt staten for penge... Og min
erfaring blev desuden, at man heller ikke skal forvente, at politiet er bare
_lidt_ på din side selvom du er den 100% forurettede. De var konstant
mistroiske selvom modparten havde hele skylden. Mon de ved hvem der nu er
mistroisk overfor politiet (i Løgstør)?

Manden var fuld og stak af efter der kom andre til stedet og han blev fundet
timer senere. Vidner så ham fuld og så at han stak af - politiet fik deres
tlf., navn og adresse, men de blev aldrig indkaldt som vidner - og manden
blev aldrig anklaget for at have kørt alkoholpåvirket eller for at have
stukket af. Tænk at han slipper for alkoholdom _fordi_ han stak af.
_DET_ krænker min retsbevidsthed!

Pas på når I kommer i nærheden af Attrup!!! (syd for Brovst).

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Chode

Dato : 29-03-02 16:12

Ja typisk de skide billister
nogen gang sker det slet intet.
for 4 år sidn blev jeg selv påkørt af en bil forfra
pga han skulle spille smart.
hvilket resulteret i at jeg dengang i dag er lammet
i højre ben. har rygskade. og min hofte er slidt pga
gangbesvær. dengang i dag er jeg endu uden
arbejde og kommer nok hellerikke til det.
er kun 29, men køre dog mc endu.
intet sket der med føren igen bøde
eller noget nogengang slipper de for billigt.

Fra : Armand

Dato : 29-03-02 00:47

Michael Brock <FZR1000@sporty.dk> skrev i en
> [...]
under
> skærpende omstændigheder med fængsel indtil 4 år.

Hans kørekort må sågu' da også hænge i en tråd?
I min frues mesters familie kom én til at påkøre en dame i et
fodgængerfelt en mørk morgen, og dét afstedkom en fornyet køreprøve
trods det at offeret kun fik nogle knubs!
Vedkommende mistede forøvrigt kortet senere da hun dumpede i (den
første) teoriprøven

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 22:07

On Thu, 28 Mar 2002 21:08:23 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

Hej.

> [...]
>hastighed end tilladt, havde han ikke en chance for at undvige den
>svingende bil og kørte direkte ind i siden på den.

Når jeg læser sådan en historie synker humøret automatisk til nul.
Sikke et spild af et ungt menneskes liv fordi et andet menneske ikke
kan åbne øjnene.

Lige så snart jeg hører om, eller ser, en ungersvend i VW GOLF tænder
alle alarmlamper.
Der findes kun en ting der er værre - En BMW med flere personer "af
anden etnisk herkomst".
Min søns kammersjuk blev for en uge siden påkørt i siden med en sådan
kraft at han + bil fløj gennem luften og nedlagde en opstander til et
trafiksignal.
Han skulle skæres fri af vraget, og dem der havde forårsaget ulykken
var netop en BMW fuld af ...... der kørte over for rødt på Fr.
Sundsvej.
Ulykken skete fordi der skulle køres ræs med en anden lignende
ekvipage.
Og tror i nogen hjalp den fastklemte - nix, det var bare med at komme
væk i en fart - heldigvis var der vidner til ulykken.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 28-03-02 23:45

> Når jeg læser sådan en historie synker humøret automatisk til nul.
> Sikke et spild af et ungt menneskes liv fordi et andet menneske ikke
> kan åbne øjnene.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jep..... hver gang jeg komemr til et sted hvor biler kan finde på at køre ud
har jeg allerede bremset og har forsat fingrene på bremsen...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Og tror i nogen hjalp den fastklemte - nix, det var bare med at komme
> væk i en fart - heldigvis var der vidner til ulykken.
>
> Steen Gruby
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg synes i det hele taget at folk ikke er ret hjælpsomme.....Det gælder
ikke kun folk i biler !!!!
Kan huske da jeg for 3 år siden væltede på min scooter. Da jeg lå på jorden
( heldigvis var jeg gledet helt ind til kantstenen, ca 15 m) så jeg ikke
mindre end 3 biler køre forbi mig uden at en eneste stoppede op og spurgte
om der var sket mig noget..
Det var der så heldigvis ikke ud over gnubsne fra asfalten, og at jeg den
dag i dag stadig døjer med en ret øm lårbensknogle....
For pokker hvor var jeg sur på dem !!!

Har endnu ikke været ude for noget der gjorde at en MC'ist ville stoppe, men
er da sikker på at de er mere hjælpsomme.... ville selv stoppe op.... til
hver en tid.

MVH.
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense

Fra : stange

Dato : 28-03-02 23:19

"Ann-Rikka Olsen" <A-R.M.O@olsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes i det hele taget at folk ikke er ret hjælpsomme.....Det gælder
> ikke kun folk i biler !!!!

Sidste forår lagde jeg TDM´en ned i en mindre snestorm. Cyklen og jeg kurede
en 30-40 meter og landede på cykelstien.

Bag mig kørte en Falck-sygetransport el.lign. med to reddere i fuld uniform.
De holdt selvfølgelig ind til siden.........................og kørte igen,
da de så, at jeg rejste mig op!

Nu har jeg godt nok ikke abonnement, men alligevel!

Hilsen fra Knud

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 29-03-02 09:13

> [...]
uniform.
> De holdt selvfølgelig ind til siden.........................og kørte igen,

Ingen regel uden undtagelser !!
Er det i øvrigt ikke strafbart at undlade at hjælpe folk i nød ????

MVH
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense

Fra : Michael K. S.

Dato : 29-03-02 08:21

On Fri, 29 Mar 2002 08:13:01 -0000, "Ann-Rikka Olsen"
<A-R.M.O@olsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Er det i øvrigt ikke strafbart at undlade at hjælpe folk i nød ????

Jow - det er det,men det er sjældent at den paragraf tages i
anvendelse.

Iøvrigt er jeg nu ikke så pessimistisk,jeg har altid fået (og givet
hvor jeg kunne) lynhurtig hjælp når jeg har haft behovet ...

-M

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-02 12:08

> Er det i øvrigt ikke strafbart at undlade at hjælpe folk i nød ????

Jo men det er fandens svært at tage numre på de biler der kommer forbi dig
på begge sider mens man ligger under en mc midt på en 4sporet vej. Jeg tog
en røvtur sidste efterår (pga blokering af forhjulet da en en bilist kørte
ud foran mig fra sidevej) og endte med at ligge i vejen for bilisterne på
Ålholmvej i Valby. Jeg forstår tildels godt de vidner der ikke skal nyde
noget af at bevæge sig ud i trafikken for at hjælpe en op - Var der ikke
også en hjælpsom sjæl der blev dræbt i påsken da han stoppede for at hjælpe
i nøsdporet på en motorvej.

/A

Fra : 2mas Jensen

Dato : 13-04-02 16:59

Fri, 29 Mar 2002 08:13:01 -0000, skrev "Ann-Rikka Olsen"
<A-R.M.O@olsen.tdcadsl.dk> noget i retning af:

>Ingen regel uden undtagelser !!
>Er det i øvrigt ikke strafbart at undlade at hjælpe folk i nød ????

Jeg mener, at det er strafbart at efterlade nogen i hjælpeløs
tilstand....og kan man rejse sig, er man vel ikke hjælpeløs.

Men under alle omstændigheder har man vel en moralsk forpligtelse til
at sikre sig, at nødstedte trafikanter (også øverter ;oP ) ikke er
kommet noget til, inden at man kører videre.
--
2mas Jensen

- Ansigtet betyder intet, men jeg glemmer aldrig et par gode bryster. -

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-03-02 13:08

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> wrote in article
<3ca38257.193433738@149.212.63.99>...

> Når jeg læser sådan en historie synker humøret automatisk til nul.

Ja.

> Lige så snart jeg hører om, eller ser, en ungersvend i VW GOLF tænder
> alle alarmlamper.
> Der findes kun en ting der er værre - En BMW med flere personer "af
> anden etnisk herkomst".

Så sent som i går kørte jeg hjem til Aalborg (efter at have gravet
trærødder en hel dag - grrrr . På turen der startede lidt nord for
Saltum oplevede jeg at blive overhalet totalt hasaderet af en Peguot (205
tror jeg) fyldt med "(fulde?) festlige mennesker". Selvom jeg kørte ca.
100 km/t kunne jeg stadig høre bassen komme fra deres bil. Ompf, ompf
ompf... De havde endda den frækhed at blinke af mig efter de havde ligget
lige i røven af mig i 5 minutter. Til sidst tog de den så udenom midt i et
u-overskueligt venstre sving...

Der blev trukket ud foran mig, så der skulle bremses. Hårdt... 2 gange.

Og sidst men ikke mindst endnu en bil fyldt med (fulde?) unge mænd der tog
den for rødt 2 gange i streg midt i Aalborg?!?

Alt det på knap 40 kilometer.

Jeg stemmer for mere færdselspoliti - også i helligdagene. Det er fandme
for farligt derude...

Nå, nu vil jeg ned og samle prilleren - den skal heldigvis snart luftes.

--
Mikkel

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 29-03-02 17:08

> [...]
> hastighed end tilladt, havde han ikke en chance for at undvige den
> svingende bil og kørte direkte ind i siden på den.

Det er en temmelig ulykkelig historie, som desværre kommer til at gentage
sig.
Jeg har selv haft nær-død oplevelser med biler/lastvogne i forbindelse med
min motorcykelkørsel, og jeg har mistet en ven på den måde. Det, jeg ser som
det største problem, er at bilister tit kommer til at filtrere MCister fra,
når de 'på rygraden' skaber sig overblik i trafikken. Det eneste vi som
MCister kan gøre i den her sammenhæng, er at gøre den pågældende bilist
opmærksom på dette, på en måde han ikke glemmer (inden for lovens grænser
sæføli). På den måde er bilistens pludselig, i hans daglige rutine,
opmærksom på MCens tilstedeværelse, da bilisten nu er blevet påført et
mini-traume omkring MCere (takket være din æh.. irettesættelse).

Når det nu er sagt, så bryder jeg mig absolut ikke om, at folk med det samme
bruger en så tragisk situation til at piske en stemning op mod diverse
befolkningsgrupper. Det er i de individuelle tilfælde man skal rette sin
vrede, ikke bare skabe en lynchstemning mod bilister (..eller invandrere i
en BMWer, som også er blevet nævnt som de store syndere).

/Kenneth

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 29-03-02 17:25

"Kenneth Sørensen" <ksoREMOVE_THIS@krak.dk> wrote in message
> [...]
> opmærksom på MCens tilstedeværelse, da bilisten nu er blevet påført et
> mini-traume omkring MCere (takket være din æh.. irettesættelse).

Hvad vil du foreslåat man gør?? Og hvad gjorde du selv (din
'irettesættelse')?
Jeg er lige nu i gang med at tage mit kort, og bliver en smule skræmt over
de her indlæg....
Hvad skal jeg gøre for at holde mig selv i live?

--
-Lasse-

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 29-03-02 18:03

"Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote in message
> [...]
> de her indlæg....
> Hvad skal jeg gøre for at holde mig selv i live?

Det er ikke kun sket en gang, det kommer lidt an på situationen.

En gang U-vendte en taxa, foran mig på Vesterbrogade en aften. Jeg, og pigen
jeg havde bag på, fløj 6-8 meter, og landede forholdsvis uskadt. Bilisten
blev politianmeldt; politiet lovede at han mindst fik en betinget
frakendelse. Da politiet var til stede, og min passager skulle 'nurses' om,
fik jeg ikke 'talt' så meget med manden. Men jeg tror oplevelsen har fået
ham til at kigge mere efter MCister.

En anden gang kørte jeg side om side med en lille hvid corsa, som pludselig
besluttede sig at køre der hvor jeg kørte, jeg undveg, og bilisten så min
undvigemanøvre og var derfor opmærksom på hans fejl. Ved krydset lavede jeg
den største bule i Corsaens kølerhjelm, samtidig med jeg råbte ukvemsord.
Manden ville mest væk, men kunne ikke da min kammerat stod med langtlys og
forhjul til bagkofanger bag den stakkels Corsa. Mere end det, har jeg ikke
kunnet få mig til (jeg er blevet ældre, og mindre temperamentsfuld)

En tredje gang stod en lastvogn og ventede på at komme ud på den mere
trafikerede vej (ubetinget vigepligt), hvor jeg kom kørende. Jeg så han
kiggede i min retning, ved det troede jeg selvfølgelig graven var
velforvaret, men det var den ikke. Han kører ufortrødent ind på vejen ca 20m
foran mig. Jeg snitter med skulder og styr den forreste del af vognen, ved
en manøvre som umuligt kan have set checket ud. Men holder maskinen på
hjulene. Jeg har travlt, og han kører i den modsatte retning, så ved den
lejlighed for jeg ikke sagt noget, og det var en fejl.

...men jeg kunne blive ved.

Mit råd er: Råb ad manden/kvinden, lav en scene, vis truende adfærd .
Noget som indprenter sig på hans/hendes nethinde.

Iøvrigt kør som om alle er idioter, som kan finde på hvad som helst hele
tiden.

/Kenneth

Fra : Niels S.

Dato : 29-03-02 20:07

Kenneth Sørensen skrev

> Iøvrigt kør som om alle er idioter, som kan finde på hvad som helst hele
> tiden.

Nok det bedste råd der kan gives!

Derudover kan jeg kun anbefale dig at du så hurtigt som muligt efter
erhvervelsen af egen mc, tager på både bronze og guld kursus hos DMC
(www.dmc-org.dk). Bronze kurset er lidt en gentagelse af manøvrebane-delen
fra køreskolen men også udvidet med flere øvelser, og så foregår det på din
egen mc så du lærer den at kende specielt mht. bremser. Guldkurset skal du
tage for at lære hvordan du placerer dig i trafikken, hvordan du gør dig
selv mest synlig og hvordan du opnår bedst mulig oversigt. Glem alt om hvad
du har lært fra færdselsloven om bla. placering, den er skrevet af folk der
tilsyneladende aldrig selv har kørt mc og som forudsætter at alle kører
efter dens regler og ikke laver fejl.

På denne måde har du gjort et godt forarbejde til at bevæge dig rundt derude
blandt alle idioterne
Held og lykke med både erhvervelsen af pappet og din første cykel Måske
ses vi en dag derude på vejene.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Jakob Hansen

Dato : 29-03-02 22:27

> Hvad skal jeg gøre for at holde mig selv i live?

Hej Lasse

En af de faste skribenter her i gruppen, kan ikke lige huske hvem, har
en glimrende MC'ist survival guide på sin hjemmeside med masser at de
der logiske småting som alligevel er meget rare at læse igennem nu og
da og få ind i baghovedet. Det kan være han/hun lige gider smide et
link.

Jakob
CBR900RR '95

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 29-03-02 22:35

In article <a824f0$ji2$1@sunsite.dk>, Lasse Leegaard wrote:
> Hvad skal jeg gøre for at holde mig selv i live?

Ud over de anbefalinger, andre allerede har givet, vil jeg
ogsaa foreslaa at laese _Proficient Motorcycling_, en meget
velskrevet bog om hverdagsoverlevelse.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1889540536/

--
Soren

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-02 00:30

"Soren S. Jorvang" wrote:

> Ud over de anbefalinger, andre allerede har givet, vil jeg
> ogsaa foreslaa at laese _Proficient Motorcycling_, en meget
> velskrevet bog om hverdagsoverlevelse.
>
> http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1889540536/

Jamen jeg vil da også lige give mit besyv med. Kør koncentreret!!.
Koncentrer dig om trafikken. Jeg har lagt mærke til alle andre jeg kører
sammen med har en vane med at skulle smide maskinen/slingre kraftigt.
For derefter at læne sig udover siden og kikke forundret ned på motoren.
Jeg har spurgt hvad fanden de laver, men ikke fået svar.

Ib Jakobsen