Hvilket Codec ??
Fra : Poul Pedersen

Dato : 30-01-01 16:20

Jeg er ved at koventere en VHS-film, spilletid 110 min. fra VCR til HD/CD
via
et Videoredigeringskort. Men...hvilket
Codec kan du anbefale mht. kvalitet og
størrelsen på den endelige fil, som gerne
skulle kunne afspilles på en DVD-afspiller.
Gode råd modtages med STOR tak !!!!

Fra : Daniel Andersen

Dato : 30-01-01 16:47

> [...]
> Codec kan du anbefale mht. kvalitet og
> størrelsen på den endelige fil, som gerne
> skulle kunne afspilles på en DVD-afspiller.

Hvis du SKAL afspille den i en DVD afspiller, så er dit eneste alternativ
vist VideoCD, og den vil nok komme til at fylde 2 skiver... Medmindre du har
en DVD-RAM!!! - Mediernes pris gør dog at det ikke rigtigt kan betale sig...

Sats mellere på MPEG4/DivX - Så kan den ligge på én skive i fin kvalitet
(Næsten DVD) - Tager bare en evighed at encode filmen....

Daniel

Fra : Martin Bangsø

Dato : 30-01-01 18:32

On Tue, 30 Jan 2001 16:46:52 +0100, Daniel Andersen wrote:

> Sats mellere på MPEG4/DivX - Så kan den ligge på én skive i fin kvalitet
> (Næsten DVD) - Tager bare en evighed at encode filmen....

MPEG-4 er lidt vanskeligt at afspille i en DVD-afspiller.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Daniel Andersen

Dato : 30-01-01 21:10

> MPEG-4 er lidt vanskeligt at afspille i en DVD-afspiller.

OG det var så det jeg ikke lige fik tilføjet!!! - For at rede æren, kan jeg
jo henvise til at jeg skrev VideoCD var det eneste alternativ ....

Daniel