Kan man undgå forslag??
Fra : Jesper Haugaard Mads~

Dato : 28-03-02 16:38

Hejsa

Når man skriver i et textfelt kommer browseren ofte med nogle forslag (ord
som tidligere har været skrevet i feltet). Kan man slå disse forslag fra,
vha. noget kode? dvs. så de ikke bliver vist.

På forhånd tak, hvis du kan hjælpe.

Vh. Jesper Madsen

Fra : Leif Jensen

Dato : 28-03-02 18:02

funktioner - indstillinger - avanceret - og fjern så de relevante
flueben..........
Det var bare det!

Leif

Fra : Kurt

Dato : 28-03-02 21:10

Selv om det ikke hører hjemme her, så prøver jeg nu hvor emnet er oppe.

Kan man slette enkelte af sådanne forslag på nogen måde. Browseren husker
også dem der er tastet forkert hvilket ikke er så smart.

Kenneth

Fra : find clausen

Dato : 28-03-02 21:39

On Thu, 28 Mar 2002 21:10:20 +0100, "Kurt" <kurt.kurt@post.dk> wrote:

> Selv om det ikke hører hjemme her, så prøver jeg nu hvor emnet er oppe.
>
> Kan man slette enkelte af sådanne forslag på nogen måde. Browseren husker
> også dem der er tastet forkert hvilket ikke er så smart.

SVJH kan man i win2000 og op, højreklik i feltet ... (?)

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Mads Kristensen

Dato : 29-03-02 12:22

Sådan sletter du de uønskede autocomplete forslag:

Stil dig i et felt og tryk på pil-ned. I rullegardinet ruller du (ikke med
musen) ned til det forslag du vil slette og trykker på Delete-knappen. Så
simpelt er det.

Mads
www.easywebdesign.dk

Fra : MZH

Dato : 29-03-02 12:20

>Kan man slette enkelte af sådanne forslag på nogen måde. Browseren husker
>også dem der er tastet forkert hvilket ikke er så smart.

Du kan slette dem med Delete-tasten: Placer din cursor i tekstfeltet
og tryk Shift+"Pil ned". Så får du hele listen med alle de
indtastninger, der har været i feltet tidligere. Brug piletasterne til
at markere det du vil slette og tryk Delete, så er den væk!

Mvh.

Mikkel

Fra : Kurt

Dato : 30-03-02 17:40

Fedt, det virker.

Takker mange gange.

Fra : Janus Høi

Dato : 30-03-02 22:38

"Jesper Haugaard Madsen" <jeu@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Kan man slå disse forslag fra,
> vha. noget kode? dvs. så de ikke bliver vist.

Der har været flere forslag i denne tråd.
Men som jeg læser spørgsmålet er formålet at 'disable' funktionen på ens
hjemmeside for de besøgende.

Altså ikke hvordan han fjerner det hos _sig selv_, men hos _sine besøgende_.

Jeg ved desværre ikke selv om man kan, men jeg tror altså, at det er sådan
spørgsmålet skulle forstås.

En løsning kunne måske være at finde på nogle mere specielle værdier til
sine felter.
Så istedet for at kalde navnefeltet 'name' så istedet vælger
'navnetpaagaesten' eller 'n-a-v-n' eller noget helt tredje. På den måde
kommer der nok ikke så mange forslag frem i den besøgendes browser.

Det er måske ikke så elegant en løsning og hvis der findes en kode til
formålet, er den formentlig også at foretrække. Men i en snæver håndevending
kan man nok klare problemet med lidt fantasifuld navngivning af felterne.
--
Janus
"Diskussioner ødelægges tit af folk, der ved hvad de taler om"

Fra : Jesper Haugaard

Dato : 21-04-02 16:33

"Janus Høi" <hoi@****jagi.com> wrote in message
> Altså ikke hvordan han fjerner det hos _sig selv_, men hos _sine
besøgende_.

> Jeg ved desværre ikke selv om man kan, men jeg tror altså, at det er sådan
> spørgsmålet skulle forstås.

Det var lige nøjagtigt sådan det skulle forståes.

Formålet med søgemaskinen er at et par af mine kollegaer skal bruge den til
at søge i en telefonnummer database, og hvis de så laver bare 50 søgninger
hver om dagen, så bliver de forslag ret irriterende at se på

> [...]
håndevending
> kan man nok klare problemet med lidt fantasifuld navngivning af felterne.

Jeg håber at en eller anden sidder med løsningen til gåden.

/Jesper Madsen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 21-04-02 20:38

"Jesper Haugaard" <jeu@mail.dk> skrev
> besøgende_.

> Det var lige nøjagtigt sådan det skulle forståes.
[SNIP]
> Jeg håber at en eller anden sidder med løsningen til gåden.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt (slå "autocomplete" fra) så fik du
svar den 01.04 af Dan Haugaard.

Her er noget lidt mere uddybende:
<http://asp.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=111&tech_id=15>

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Dann Søjberg

Dato : 01-04-02 21:07

"Jesper Haugaard Madsen" <jeu@mail.dk> wrote in message

> Når man skriver i et textfelt kommer browseren ofte med nogle forslag (ord
> som tidligere har været skrevet i feltet). Kan man slå disse forslag fra,
> vha. noget kode? dvs. så de ikke bliver vist.

Ved ikke om det er muligt, men hvis IE udfylder autocompletion alt efter
navnet på feltet kan man måske snyde sig ud af problemet med noget
serverside programmering, der laver et random navn til knappen. Den kan
f.eks. hedde minknap_23746sdhsxf hvor "minknap_" er fast fra gang til gang,
men resten er random. På den måde er det stadigt muligt at checke om knappen
er trykket på en efterfølgende side. Dette kan gøre med at finde alle de
videresendte vars og sammenligne dem med navnet "minknap_". Det kan vel
gøres på et par linjer i PHP tror jeg.

PS: Ja, jeg ved det er noget høker programmering, men hvis det virker for
spørgeren er det vel OK :)

Med venlig hilsen

Dann Søjberg
webpage: http://www.soje.dk

Fra : Dann Søjberg

Dato : 01-04-02 21:10

Jeg kunne også lade være med at svare sådan noget hø!

Prøv evt dette:

<INPUT TYPE="password" AUTOCOMPLETE="off">

Eller hvis hele din form skal være fri for autocompletion:

<FORM AUTOCOMPLETE="off">