Lukning af et vb program
Fra : Jesper

Dato : 28-03-02 12:11

Hej i gruppen.

Mon nogen kan hjælpe mig. Når jeg lukker mit program,
og kigger i windows jobliste i xp, så står der at mit program stadig kører.

Det er åbenbart ikke nok med en END i FORM_UNLOAD.

Jesper G.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 28-03-02 23:34

Jesper skrev:
> Det er åbenbart ikke nok med en END i FORM_UNLOAD.

Hvis dit program kun har én form, stopper dit program kort tid efter
at Form_Unload er udført. Det er altså dette tilfælde unødvendigt,
misvisende og faktisk også forkert at bruge End her. Problemet er at
visse andre events, som fyres i forbindelse med en nedlukning, ikke
bliver fyret, når End benyttes.

Mon ikke at dit problem skyldes én af disse to muligheder:

1. Ikke får udført Form_Unload (programmer med én form lukkes "mest
rigtigt" med Unload Me).
2. Gør "noget" i Form_Unload, som gør at din form bliver loadet igen.

....og så lige en sidste gang: Lad være med at bruge End - det er en
dum vane.

Der er sikkert mange, som gerne vil argumentere mod min holdning, og
"End" kan i og for sig også godt bringes til at virke i små
"køkkenbordsprogrammer", men skulle du en dag få et job, hvor du vil
være en del af et team, som arbejder på et fælles VB-program, er der
stor sandsynlighed for, at du vil komme til at give kvajebajere, hvis
du kommer til at bruge End i din del af programmet.

-------
Tomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-03-02 01:10

Tomas Christiansen skrev:
> 2. Gør "noget" i Form_Unload, som gør at din form bliver loadet
igen.

Ups. Forkert formuleret. Der skulle stå:

2. Du gør "noget" i Form_Unload, som gør at din form bliver loadet
igen.

-------
Tomas

Fra : Martrin

Dato : 28-03-02 23:54

Du kunne også bruge denne

sub form_unload
for each frm in form
unload frm
next
end sub
Det er sådan noget ligende prøv den rutine

mvh. Martin

Fra : preben nielsen

Dato : 29-03-02 08:19

"Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mon nogen kan hjælpe mig. Når jeg lukker mit program,
> og kigger i windows jobliste i xp, så står der at mit program
stadig kører.

> Det er åbenbart ikke nok med en END i FORM_UNLOAD.

Du skal netop IKKE bruge END !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk