win 2000
Fra : Erik Aalund

Dato : 28-03-02 09:27

Hej alle,
Først og fremmest ved jeg ikke lige om dette forum er det rette, men kunne
ikke lige finde andre nyhedsgrupper så jeg satser at der er en venlig sjæl
herinde

Jeg har en forholdvis nyere PC med en Intel processor 1Ghz, 512mb Ram og som
kører på styresystemet win 2000 pro.

Maskinen kører blot meget dårlig med en langsom opstart og virker meget
langsom i næsten alle funktionen. Når jeg klikker på et programikon går der
ofte en sekunds tid før der reelt sker noget. IE 6.0 "fryser" ofte i en
komando og når jeg vis jobliste prøver at afslutte programmet kommer der som
regle en eller anden advarselsboks op bag joblisten - kan derfor ikke se den
helt men kan dog se 2 kanpper som hedder afslut og annuller! Hele maskinen
fryser som regel når jeg i joblisten prøver at afslutte et program der ikke
svare og efter flere minutters ventetid er det nødvendig at helt slukke
maskinen på netstikket. Hvis det lykkes mig at komme ud af joblisten igen er
skrivebordet helt blankt for ikoner/programmer og hvis der da prøver at
trykke på start knappen bliver den trykke ned men kommer ikke frem.
Fra jeg starter maskinen kan der godt gå op til 4-6 minuter hvis ikke mere,
før man ikke kan høre maskinen køre. Det tager nemt 4-5 minutter før
maskinen er helt oppe og køre således jeg kan åbne programmer hvilket så
foregår nærmest i slowmotion.

Er det bare mig der forventer lidt mere hastighed eller hvad kan jeg gøre
for at afhjælpe dete problem.
På forhånd mange tak.
Hilsen

Erik Aalund
Esbjerg
Denmark
aalund@esenet.dk
www.aalund.esenet.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-02 23:33

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lige finde andre nyhedsgrupper så jeg satser at der er en venlig sjæl

Hvis ikke den venlige sjæl dukker op, burde du i stedet stille spørgsmålet i
dk.edb.system.ms-windows

Kurt

Fra : Erik Aalund

Dato : 29-03-02 10:03

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> skrev i en meddelelse

> "Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Hvis ikke den venlige sjæl dukker op, burde du i stedet stille spørgsmålet
> dk.edb.system.ms-windows

Hej Kurt,
Jeg er godt klar over det - men af en eller anden underlig grund kan jeg
godt læse nyheder i den nyhedsgruppe, men kan ikke få lov til at sende
indslag dertil.
Vh
Erik

Fra : pre

Dato : 29-03-02 20:42

Næppe nogen vil kalde mig venlig men alligevel har jeg kikket i min samling
af WIN2000 poster igennem, og hvis dit besøg hos WINDOWS ikke løser
problemet, så gå til den engelske WINDOWS 2000 gruppe, hvor du vil møde både
lidelsesfæller og folk der nyder deres installation. Og ikke mindst vil du
få kontakt med en flok MVP´ere, der ved "alt" om den sag.

Du kan i første omgang læse tidligere poster for at se om ikke det er et
kendt problem, du kan evt formulere dit spørgsmål (så præcist som muligt) og
sende det. I sidste fald kan det være praktisk at sætte din OE til kun at
hente poster med netop dit emne i emnelisten (Gruppen er meget stor).

Du får forbindelsen over din internet browser ved at bruge denne URL:
News://msnews.microsoft.com
som sørger for det meste. Forbindelsen er gratis, der kræves intet Login og
serveren glider ind i din almindelige nyhedslæsning.
pre

Fra : Erik Aalund

Dato : 30-03-02 16:42

1000TAK for hjælpen - det vil jeg prøve.