Gamle indlæg
Fra : F.B

Dato : 28-03-02 00:29

Er der nogen der bruger en nyheds server som har indlægene liggende i
længere tid.
Jeg bruger stofaNews.dk men de har kun indlæg som er skrevet inden for de
senste 14 dage.
Det kan også være at jeg gør noget forkert, men jeg har sat programmet til
at hente 1000 brevhoveder
og aldrig slette dem.

Hvilke news server bruger I. ?

Fra : Tommy.T

Dato : 28-03-02 08:22

"F.B" <baystitz@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke news server bruger I. ?

Jeg bruger Get2net, og jeg har alle indlæg fra 12.10.2001, dvs
384 indlæg.
Tommy

Fra : F.B

Dato : 30-03-02 22:04

"Tommy.T" <tommy.t@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "F.B" <baystitz@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Get2net, og jeg har alle indlæg fra 12.10.2001, dvs
> 384 indlæg.
> Tommy

Hvad web adressen? www.????.dk
Kan jeg bruge den selv om jeg er kunde hos stofanet?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 18:35

F.B <baystitz@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvad web adressen? www.????.dk

Nyhedsgrupper har sin egen nntp-prototol (en slags sprog) som fungerer
uafhængigt af www (som er en anden slags sprog til et andet formål).
Get2nets newsserver hedder:

nntp://news.get2net.dk

> Kan jeg bruge den selv om jeg er kunde hos stofanet?

Nej, for at hindre misbrug har de fleste internetudbydere sat deres
servere op, så kun deres egne kunder (altså folk som de ved hvor bor)
kan benytte udbyderens services, hernder nyhedsgrupper og mailservere
til udgående post.

Der finde en offentligt tilgængelig newsserver i Danmark, som rummer de
danske grupper (minus de binære), samt et antal mere nørdede grupper om
programmering m.v. Den kan alle brnytte, og findes her:

nntp://sunsite.dk

Hvis du vil grave i gamle indlæg ved hjælpe af en internetbrowser, kan
du benytte googles usenet-arkiv, som er ganske omfattende og let og
hurtig at bruge:

http://groups.google.com

God fornøjelse.

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 18:35

F.B <baystitz@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der nogen der bruger en nyheds server som har indlægene liggende i
> længere tid.

Google har et usenetarkiv, som rummer de fleste nyhedsgrupper i
verdenshistorien. Det er super-let at gå til og virker imponerende godt.
Prøv selv:

http://groups.google.com

God fornøjelse!

-j