køb af bil med restgæld ??
Fra : CO

Dato : 28-03-02 00:06

hej

vi er den situation at vi er ved at købe en bil, hvor sælgeren
ikke har råd til at beholde den grundet restgælden.

Nu er det så påske, og vi regner med at handle i morgen torsdag
hvor banker med mere har lukket !

Prisen er aftalt til kr. 43.500,- hvilket ca. er beløbet han skylder i
banken ( tror det er 45.000 )

Jeg ved det farligt at købe en bil med restgæld, derfor havde jeg tænkt mig
at give ham en check
på beløbet udstedt til banken, hvor der stod bankens navn og til indfrielse
af lån kontonr.: XXXXXXXX

Er det skudsikker metode ?? - eller er der en anden metode !

M.v.h.
Claus

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-03-02 06:49

CO wrote:

> Nu er det så påske, og vi regner med at handle i morgen torsdag
> hvor banker med mere har lukket !
>
> Prisen er aftalt til kr. 43.500,- hvilket ca. er beløbet han skylder i
> banken ( tror det er 45.000 )

Hvorfor lige imorgen.
Vent til du har sikkerhed for oplysningerne, ellers lægger du selv
op til problemer, og i kan da bare skrive en slutseddel, der skal
bekræftes af hans bank.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : CO

Dato : 28-03-02 12:34

> Hvorfor lige imorgen.
> Vent til du har sikkerhed for oplysningerne, ellers lægger du selv
> op til problemer, og i kan da bare skrive en slutseddel, der skal
> bekræftes af hans bank.

Tak for alle besvarelserne !

I bagklogskabets sikre tegn ! - er vi blevet enige om at lave en slutseddel
og en bankoverførsel !

Med venlig hilsen
Claus

Fra : kc

Dato : 28-03-02 08:48

Kig først forbi bilbogen for at se, hvem der har pant i bilen. Kontakt
derefter disse kreditorer og få oplyst restgælden.

Aftal et køb af bilen skriftligt med angivelse af købspris og restgæld, og
at restgælden modregnes i købsprisen, således at køberen overtager gælden.
Derefter kan det være en god idé at angive den difference, som enten køber
eller sælger skal betale.

Betal derefter selv direkte til kreditoren, men først efter I har sikret jer
ejendomsretten over bilen (fx. bilen er i jeres varetægt og I har en
skriftlig underskrevet købsaftale).

Hvis sælgeren ønsker at sikre sig, at restgælden betales kan det fx. ske ved
at deponere beløbet hos tredjemand.

KC

Fra : CO

Dato : 28-03-02 10:43

Ja jeg ved godt hvordan man vhecker for restgæld, men jeg kender
sælger, og tror ikke han er ude på at snyde, men sikkerheden i en
handelen ligger i vi får bilen ( inden han sælger til anden side )
derfor handlen nu !

Jeg kan vel udskrive en check ! - kontakte bilbogen mandag
og spærre checken, hvis det skulle være ??

Claus

Fra : Ove Kristensen

Dato : 28-03-02 22:17

"CO" <claus-@e-box.dk> skrev i en meddelelse
[klip]

> Jeg kan vel udskrive en check ! - kontakte bilbogen mandag

De har lukket anden påskedag

Mvh
O.K.

Fra : Carl Munk

Dato : 28-03-02 22:29

"CO" <claus-@e-box.dk> wrote in message
> Jeg kan vel udskrive en check ! - kontakte bilbogen mandag
> og spærre checken, hvis det skulle være ??

Du kan selv se bilbogen her:
https://www.statstidende.dk/cgi-bin/frame-login.cgi?action=soeg
Gratis Søgning - Fritekst :::: Jeg skrev Ferrari og her et svar:
Tingbladet - Bilbogen - Ejerpantebreve, Pantebreve og Skadesløsbreve i
køretøjer

Kundgørelsesdato Resumé
10.07.2001 Vis meddelelsesnummer: T05072001-3992
Ejerpantebreve anmeldt den 13.06.2001

Pantsætter
Brødrene Beck A/S
Fredensvej 14
2630 Taastrup

Pant
Stelnr.: ZFFWAZ0B000067715
Type: FERRARI 328 indreg. første gang i 1986
Beløb: 560000