Skattefar og korhonorar
Fra : Mona F. Holm

Dato : 27-03-02 22:34

Allo'

Hvordan er reglerne for at modtage et honorar på vegne af et kor?
Jeg modtog (med cpr-nr's nævnelse) honoraret for vores kors julekoncert
sidste år.
Nu optræder det som b-indkomst på min selvangivelse....
No problem, det er ikke første gang koret modtager honorarer på denne måde,
og skattefar plejer at være medgørlig.
MEN... de andre (som har modtaget honorarer på korets vegne) bor i Århus
kommune, der er vant til at håndtere den slags.
Jeg bor i en lille omegnskommune, og skatteforvaltningen der har aldrig hørt
om at man ikke skal betale skat af sådan noget.
Som damen jeg snakkede med sagde: Så må du jo skrive et brev til os, med
cpr-numrene på de personer der så har fået beløbet udbetalt..(( og det
der med at det går i korkassen, og ikke til enkeltpersoner, det fes slet
ikke ind.
Hvad skriver man, og er der evt. en lovparagraf man kan henvise til???
Det ville godtnok være surt hvis jeg skulle betale skat af beløbet, det
ville gøre vores julekoncert til et hvinende underskudsforetagende...

Krydspostet til kultur.musik.klassisk og videnskab.jura

mvh Mona

-fjern x og z i e-mailen, hvis...

Fra : Carl Munk

Dato : 29-03-02 00:50

"Mona F. Holm" <mfxh@poszt8.texle.dk> wrote in message
> Hvad skriver man, og er der evt. en lovparagraf man kan henvise til???
> Det ville godtnok være surt hvis jeg skulle betale skat af beløbet, det
> ville gøre vores julekoncert til et hvinende underskudsforetagende...

Du modtog på vegne af hele koret et HONORAR og opgav cpr.nr.
Dette beløb fordeler du blandt korets personale på en liste eks. sådan
modtog 5.000 kr.
1 person, navn cprnr. adresse og beløb 500 kr. + underskrift for
beløbets modtagelse
2 person, osv. husk dig selv - tæl sammen - og aflevere til
skattevæsenet !
Evt. udgifter, transport mm. må det enkelt kor-medlem selv trække fra på
selvangivelsen.