Smukkesering af betonfliser
Fra : Mogens

Dato : 27-03-02 22:44

Er der nogle i gruppen som har gode forslag til hvordan man forskønner
sine gamle havefliser ? De bliver jo anløbne og beskidte med tiden.
Vi gør bl.a. det at vi hvert forår renser mos og skidt op af
mellemrummene og strør frisk havsand. Det lysner og frisker op, men
selve overfladen ændres selvfølgelig ikke.
Har hørt at man kan sprede eks. aske på stenene, men virker dette ?
Højtryksspuling er selvfølgelig en mulighed, men det har jo også nogle
ulemper.

Hilsen Mogens

Fra : jensen

Dato : 27-03-02 22:48

"Mogens" <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har hørt at man kan sprede eks. aske på stenene, men virker dette ?
> Højtryksspuling er selvfølgelig en mulighed, men det har jo også nogle

Måske dette link kan hjælpe http://www.rbr.dk/Dansk/vedligeholdelse.htm

Jensen

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 28-03-02 09:15

Mogens skrev i meddelelsen <3ca23c3d.2177801@dtext.news.tele.dk>...
> [...]
>Har hørt at man kan sprede eks. aske på stenene, men virker dette ?
>Højtryksspuling er selvfølgelig en mulighed, men det har jo også nogle
Hej Mogens
Prøv at blande 1/3 eddikesyre & 2/3 vand og sprøjt fliserne med - vi plejer
at bruge havesprøjten, og lad det være til det engang bliver regnvejr ! Det
tager både misfarvninger, mos, alger og hvad der ellers måtte være. Hvis det
er meget slemt kan du eventuelt lave blandingen stærkere eller give det
nogle gange ret hurtigt efter hinanden.
Du vil MEGET hurtigt kunne se, at det lysner på fliserne.
God påske
Hanne Pedersen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-03-02 09:22

Mogens wrote:

> Er der nogle i gruppen som har gode forslag til hvordan man forskønner
> sine gamle havefliser ?

det er så fint med mos rillerne, men hvordan får man det til at være i
alle rillerner?

Fra : Emil

Dato : 29-03-02 00:44

On Wed, 27 Mar 2002 21:44:28 GMT, Mogens wrote:

>Er der nogle i gruppen som har gode forslag til hvordan man forskønner
>sine gamle havefliser ? De bliver jo anløbne og beskidte med tiden.

Jeg har bemærket, at der mange steder er nogle meget pæne og rene
flisearealer midt i al den skidne sump og svamp.

Arealerne er udformet som bogstaver, ofte 'godt nytår' eller
'tillykke'.

Jeg ved ikke hvilke væsner der har stemplet arealerne, eller
hvilken sværte de brugte. Men selv to år efter er arealerne
pletfrie.

m.v.h. Emil

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-03-02 22:43

> Er der nogle i gruppen som har gode forslag til hvordan man forskønner
> sine gamle havefliser ? De bliver jo anløbne og beskidte med tiden.

Giv dem en gang Rodalon. Lad det virker et par dag og fej så med en stiv
kost. Skal muligvis gentages, hvis det er meget slemt.

Mvh Maria