MT NewsWatcher spørgsmål
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-03-02 22:01

Hejsa,

Jeg skiftede nødtvunget fra MacSOUP til MT-NewsWatcher for et stykke tid
siden, da jeg var træt af, at have Classic kørende konstant i baggrunden.

MT-NewsWatcher er en OK newsreader, men hvis suppen kom til OS X
skiftede jeg altså tilbage! Der er specielt én ting, som irriterer mig
med MT:

Er det ikke muligt at få MT til at markere de tråde, som man selv
deltager i? Suppen var så smart at den automatisk tag'ede de tråde, man
selv deltog i og det gjorde det nemt og hurtigt at følge op på dem som
det første. I MT bliver jeg nødt til at læse revl og krat igennem for at
finde evt. svar på mine indlæg.

P.S. Halime ser også virkelig interessant ud, men den er bare utroligt
ustabil på min maskine. Er der andre der har prøvet den?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 27-03-02 22:16

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> selv deltog i og det gjorde det nemt og hurtigt at følge op på dem som
> det første. I MT bliver jeg nødt til at læse revl og krat igennem for at

Opret et filter der farver references, der matcher et eller andet i de
message ID's du genererer - eks. "rfn-" som dine indlæg øjensynligt
genererer med dinnuværende opsætning. Alle mine indlæg genererer eks.
enten @g4.reippuert.dk eller @reippuert.dk

> P.S. Halime ser også virkelig interessant ud, men den er bare utroligt
> ustabil på min maskine. Er der andre der har prøvet den?

ja, med samme erfaring

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-03-02 22:55

In article <1f9q5dw.qlr80ae7zcsgN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> [...]
> message ID's du genererer - eks. "rfn-" som dine indlæg øjensynligt
> genererer med dinnuværende opsætning. Alle mine indlæg genererer eks.

Mine egne indlæg er allerede farvede, men opfølgninger på dem er ikke.
Hvordan gjorde suppen det?

Jeg kan se, at du er gået tilbage til suppen.Irriterer det dig ikke at
have Classic kørende?

> ja, med samme erfaring

Ærgeligt. Jeg skrev til programmøren, som ikke kunne forstå at den var
_så_ istabil. Hvis den bliver stabil, så er er det min foretrukne
newsreader!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 27-03-02 23:17

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Mine egne indlæg er allerede farvede, men opfølgninger på dem er ikke.
> Hvordan gjorde suppen det?

der er ikke baseret på referencer - men derimod basseret på sender.

hvis du gør som beskrevet vil du kunne farve alle indleg med reference
til dine indlæg. - akkurat som når suppen +'er indlæg med reference til
dine indlæg.

> Jeg kan se, at du er gået tilbage til suppen.Irriterer det dig ikke at
> have Classic kørende?

jo - jeg skifter lidt i øjeblikket, da jeg i de seneste par uger ahar
fulgt et par grupper med _meget_ nage tråde- der er suppen stadig number
one

> Ærgeligt. Jeg skrev til programmøren, som ikke kunne forstå at den var
> _så_ istabil. Hvis den bliver stabil, så er er det min foretrukne
> newsreader!

Jeg synes ikke stabiliteten er det største problem, men den er langsom
og mange funktioner virker kun i fælng - det værste er at den hele tiden
går offline. Jeg har dog ikke prøvet de seneste mange udgaver af Halime.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-03-02 23:35

In article <1f9q83p.m4mxjqdtw74zN%spam@reippuert.dk>,
> [...]

> hvis du gør som beskrevet vil du kunne farve alle indleg med reference
> til dine indlæg. - akkurat som når suppen +'er indlæg med reference til

Det skal jeg lige have tjekket...

> Jeg synes ikke stabiliteten er det største problem, men den er langsom
> og mange funktioner virker kun i fælng - det værste er at den hele tiden
> går offline. Jeg har dog ikke prøvet de seneste mange udgaver af Halime.

Hos mig gik den ned kort tid efter, at jeg endelig havde hentet listen
over grupper og valgt et par stykker ud. Det skete flere gange og så
opgav jeg.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-03-02 00:05

Det er ikke dig der er langsom, men mig der er dårlig til at forklare -jeg
tror jeg har fundet ud af det nu.
men jeg syntes ikke den opdatere korrekt, når jeg kontrollere for seneste
artikler, via eks. Outlook Express.
Så har den ikke fået alle artiklerne med.
Kan det være et filter der driller?
---JanH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-03-02 00:19

In article <B8C80E8F.7857%jan@hovard.dk>, Jan Hovard <jan@hovard.dk>
wrote:

> [...]
> artikler, via eks. Outlook Express.
> Så har den ikke fået alle artiklerne med.

Ikke som standard... det eneste filter der vist nok er sat op, markerer
blot dine egne indlæg, så de skiller sig ud fra andres.

Du mener altså, at der er indlæg der ikke dukker op i MT-NewsWatcher?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-03-02 00:27

Ja, eks.v. det sidste her, kan jeg kun se via Outlook Express.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-03-02 01:04

In article <B8C813CA.785A%jan@hovard.dk>, Jan Hovard <jan@hovard.dk>
wrote:

> Ja, eks.v. det sidste her, kan jeg kun se via Outlook Express.

Hvis der er et filter, så kan du hurtigt se det i Filters->Show Group
Filters. Hvis der ikke er listet nogen her, så har jeg lidt svært ved at
se, hvad problemet skyldes.

Du bruger selvfølgelig samme newsserver i begge programmer...?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-03-02 09:32

ja, TDC

Fra : Morten Reippuert

Dato : 28-03-02 08:38

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Ja, eks.v. det sidste her, kan jeg kun se via Outlook Express.

æble+y, luk artikkel oversigten og åben den igen

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-03-02 09:47

Nej, det gør den nemlig ikke!

---JanH

Fra : Morten Reippuert

Dato : 28-03-02 10:01

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Nej, det gør den nemlig ikke!

æble+y opdaterer listen af grupper du abonerer på, men du skal lukke
oversigten over artikler i gruppen og åbne den på ny, før du kan se evt.
nye artikler.

Hvis ikke artiklen dukker op, er det pga. et filter, fordi artiklen er
læst, eller fordi du bruger forskellige servere.

NB. er du ikke sød og undlade at bundcitere?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Jan Hovard

Dato : 28-03-02 10:05

Er der nogen instilling der sletter de mails jeg "har" læst.
Det virker som om, at de mails der er hak ved - er væk når jeg åbner
artikkel oversigten igen.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 28-03-02 11:48

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Er der nogen instilling der sletter de mails jeg "har" læst.
> Det virker som om, at de mails der er hak ved - er væk når jeg åbner
> artikkel oversigten igen.

De slettes ikke, men du kan gå tilbage ved at holde skiftespor nede mens
du åbner en gruppe - eks. 100 artikler eller alle artikler postet de
sidste 24timer. Hvis du markerer en gruppe, kan du med æble+- søge på
forskellige kriterier.

Nu skriver jeg det endnu en gang - vil du ikke holde op med at
bunditere? læs lidt om citat teknik på:

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>