Yessir !
Fra : Morten Juel

Dato : 27-03-02 21:24

Jaja, nu er Seca motoren ved at være samlet igen.. det værste, som var
knastkæden, er lige kommet på plads, så nu er det bare kobling osv easy
stuff der mangler ) En lille personlig sejer
Så nu kan jeg snart blære mig med at jeg har skildt en MC motor af i atomer
og samlet den igen )

Synes bare lige jeg ville dele

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fra : René Dahl

Dato : 27-03-02 21:56

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Så nu kan jeg snart blære mig med at jeg har skildt en MC motor af i
atomer
> og samlet den igen )

Respeeeekt !!!
Tør man håbe på at den virker endnu

Jeg har ikke turde endnu, men den kører egenligt også fint nok.

Mvh.
René Dahl.
Suzuki GSX750EX

Fra : Morten Juel

Dato : 27-03-02 22:14

> Respeeeekt !!!
> Tør man håbe på at den virker endnu
Tak tak )
Ja det vil tiden jo vise om den gør.. mon ikke jeg får tid til at samle
resten i slutningen af ferien Alt så ihvertfald rigtigt ud med
ventilerne idag, og ligeledes med balance akslen

> Jeg har ikke turde endnu, men den kører egenligt også fint nok.
Hvis man bare har en god dkumentation, og ikke skynder sig, så er det skam
nemt nok, men det tager en helvedes tid synes jeg..

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 00:57

On Wed, 27 Mar 2002 21:24:13 +0100, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

Hej Morten.

>Jaja, nu er Seca motoren ved at være samlet igen.. det værste, som var
>knastkæden, er lige kommet på plads, så nu er det bare kobling osv easy
>stuff der mangler ) En lille personlig sejer

Jeg kender følelsen - den er "great"
Tillykke med resultatet - der er intet der kan måle sig med at have
lavet noget "med egne hænder".
Jeg er lige kommet ind fra værkstedet.
Jeg har også skruet i motor.
Det er blot en en cyl. 250 cc NSU MAX fra 1956 der var offeret på
slagtebænken.
Total adskillelse - nye lejer, nye dele i gearkassen (udgangslejet og
4. geat var totalt knust), ny krumtap, honet cylinder, nyslebne
ventiler, sandblæst, poleret og nymalet cylinder.
Ny mangler jeg blot at line kansten op og montere dynamoen så er den
færdig til at komme i stellet igen.
Når det en gang er færdigt

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 28-03-02 01:07

Hejsa Steen

> Jeg kender følelsen - den er "great"
Yessir.. det føles lidt godt at ha overvundet en lille frygt ) blam og
der står noget der igen ligner en motor på ens bord i værkstedet

knust), ny krumtap, honet cylinder, nyslebne
> ventiler, sandblæst, poleret og nymalet cylinder.
> Ny mangler jeg blot at line kansten op og montere dynamoen så er den
> færdig til at komme i stellet igen.
[snip]
Øj det er da også den store tur !!, det er da oxo lang tid siden du begyndte
på det right ?? menes at kunne huske da du havde fået motoren skildt!

> Når det en gang er færdigt
Ja, men så kan du da også kun være stolt !! btw hvor køber man dele den den
motor henne ?? jeg mener, den er jo ikke helt ny mere !

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 01:39

On Thu, 28 Mar 2002 01:07:10 +0100, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

Hej Morten.

>[snip]
>Øj det er da også den store tur !!, det er da oxo lang tid siden du begyndte
>på det right ?? menes at kunne huske da du havde fået motoren skildt!

Den har stået på gulvet meget længe - Gearkassen har jeg samlet sidste
år, men jeg manglede akke de dele der var til glasblæsning -
deriblandt topstykke, cylinder og sidedæksler.
Og efter mit "royale svineri" har jeg alle stumper klar.

>Ja, men så kan du da også kun være stolt !! btw hvor køber man dele den den
>motor henne ?? jeg mener, den er jo ikke helt ny mere !

Nej, det er den ikke, men alle stumper er faktisk til at skaffe fra ny
i Germanistan, men de koster
Men jeg var så heldig at købe en skrottet motor af Kai her fra DFM,
indeholdende en rimelig god krumtap, gode trækstænger til knasten og
en gearkasse med det jeg skulle bruge.
Gearkassen havde så andre defekter, men ved at kombinere de gode dele
fik jeg en hel en ud af det,
Der var faktisk mere i den motor end både Kai og jeg havde turdet håbe
på - Tak til Kai.
Så en omgang nye lejer, pakdåser og pakninger og jeg har en OK motor
for rimelige penge
Jeg har faktisk en hel motor mere, men den tager jeg først fat på når
krikken er kørende igen - så kan jeg jo more mig ned at foretage en
komplet hovedreparation og ikke bare en "sammenlapning" som det jeg
har lavet nu.
>--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 28-03-02 11:23

Ok, synes nok glæder mig til at se dyret når du er færdig

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig