hvad må det koste
Fra : Michael Frandsen

Dato : 27-03-02 20:58

hvor meget må jeg give for et stykke jagt.
stykket er 40 ha herfra 32ha bevokset plantage og resten bortforpagtet til
græsning (der skal tages hensyn til det forpagtede stykke). stykket bliver
gennemskåret af en hovedvej, hvilket vanskeliggør den jagtlige udnyttelse af
området. der blev sidste år nedlagt 1 buk. 2 rålam, 6 snepper samt en ræv.
der må tillige nedlægges 1 stk kronvildt i år

håber der er nogle som kan hjelpe mig med en ca pris

mvh
michael

Fra : Allan Vester

Dato : 29-03-02 09:31

en pris kunne være kr. 5000 pr stk. råvildt og kr 100 pr stk fuglevildt.

Ville det gøre en forskel såfremt der må nedlægges 10 stk. kronvildt !!! Der
er tilsyneladende ikke tidligere nedlagt kronvildt på området.

Hvad angår græsnings arealet har jeg oplevet at når der først er kreaturer
på græsningen fortrænges råvildtet fra området.

Men arealet kan altid bruges til lidt haretramp, det skærper appetitten til
søndags frokosten, og belaster formentlig ikke afskydningen idet der ikke
tidligere er nedlagt hare på området

mvh.
Allan

Fra : Dr Pille

Dato : 04-04-02 22:41

> [...]
> der må tillige nedlægges 1 stk kronvildt i år
>
> håber der er nogle som kan hjelpe mig med en ca pris

Saadan jagt koster 35-40.000 kr pr år på øerne - hvis
5 års kontrakt opnaas.

- 10.000 billigere i Jylland

Knække og Brække

Fra : Allan Vester

Dato : 06-04-02 21:05

"Dr Pille" <Pille@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

ræv.

> Saadan jagt koster 35-40.000 kr pr år på øerne -

Dette må give stof til eftertanke !!

Jeg kommer netop fra jagt & Fiskeri 2002 i Odense, hvor et weekend ophold på
Hotel Freden i Sverige incl. hotel, med en buk uanset størrelse var ansat
til værdi af kr. 5000.-
og blev bortauktioneret til mindre end kr. 4000.-

De umiddelbart dyre jagt rejser er når man ser pris niveauet på jagt leje i
Danmark ved at være et alternativ til jagt i Danmark,
de kunne måske endda påvirke det Danske prisniveau i nedadgående retning,
såfremt et niveau på 35.-40.000 kr pr år er prislaget for afskydning af et
par bukke og en formentlig hypotetisk chance for at skyde en hjort.

Jagtrejse branchen må gå en strålende fremtid imøde.

Vi kan så nøjes med at gå vor aftentur i de Danske skove og opleve dyrelivet
uden riffel, og foretage hvor afskydning i udlandet koncentreret til nogle
få dage til noget mindre omkostninger end i Danmark med en rejse oplevelse i
tilgift.

Mvh
Allan

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-04-02 23:22

Jeg tror en sådan pris på 35-40.000 er ret urealistisk på Fyn, hvor jagten
vel ville koste omkring 25.000 som max. pris. Og man ville føle sig snydt
efter endt sæson, når udbyttet er så småt. Men jeg vil ikke udelukke at
prisen kan fåes, og hvis det er tilfældet, kan vi jo på en måde takke os
selv for at prisniveauet er blevet så himmelråbende højt.

Martin

Fra : Per Herholdt Anders~

Dato : 10-04-02 23:36

Jeg gir 3000,- pr år for 30 ha på fyn, der er godt nok ikke kronvildt, men
jeg skal nok lade være med at sige hvor det er . Ellers står der snart 100
mand i kø for at byde over og trykke priserne i vejret til skade for os alle
sammen.
Per

Fra : Allan Vester

Dato : 13-04-02 15:32

Det er ikke givet at der er kronvildt på det her beskrevne område, vi kender
vel alle det lille fif med at give tilladelse til at nedlægge en hjort og
prisen stiger straks for det pågældende revir.

og den optimistitiske jæger møder troligt op på hver jagt tur med trailer
for at kunne hjemtage det store bytte, men det nærmeste han kommer hjorten
er i bedste fald "frisk" fod fra den foregående nat.

Det kunne være interresant at få oplyst hvilket niveau området bliver
udlejet til tilbud skal jo være afgivet senest den 15 april 2002. kl. 10.

Fra : Michael Frandsen

Dato : 13-04-02 17:34

Jeg kan ihvert tilfælde se at med den almindelige årsløn som jeg får som
funktionær har jeg ikke en realistidk chanche for at erhverve mig dette
revir, men takker for de mange svar som fik mig til at indse at jagt på
statens områder ikke er for os (mig) som enkelt person, der er ny jæger ( 2
år med jagttegn)
mvh
Michael