afgift?
Fra : Niels

Dato : 27-03-02 20:23

hej, her er endnu er et scooterspørgsmål,
en af mine venner har købt en piago 125 i tyskland, årgang 97, km 6000, for
kr. 9000,00, han har fået at vide at afgiften er ca.14.000, han havde regnet
med max. 5000,00, han savner dokumentation for priser og afgift på sådan en
tingest, er der nogen der har erfaring ?
Niels

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 27-03-02 23:39

> [...]
en
> tingest, er der nogen der har erfaring ?
Prøv evt . www: ricambi.dk
Mvh
Carsten

Fra : Jan Vagle

Dato : 27-03-02 23:51

Niels wrote:

> [...]
> med max. 5000,00, han savner dokumentation for priser og afgift på sådan en
> tingest, er der nogen der har erfaring ?

Ja: dere må lære dere å stemme riktig ved neste valg.. Det er helt grotesk hvilke avgifter dere har...

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Frederik

Dato : 28-03-02 03:43

> Ja: dere må lære dere å stemme riktig ved neste valg.. Det er helt grotesk
hvilke avgifter dere har...

De er da lige så groteske i Norge? Desuden er der ingen danske partier,
eller bare politikere, med afskaffelse af registreringsafgift på
dagsordenen. Hvis der var, skulle de satme være ufornuftige på de andre
områder for ikke at få min stemme.
De der kom tættest på var nok de konservative, som lovede at arbejde for
beskedne reduktioner over en årrække, og da kun på de "miljøvenlige" biler.
Intet om mc'er. Meget uambitiøst.

Frederik

Fra : Jan Vagle

Dato : 29-03-02 02:00

Frederik wrote:

> hvilke avgifter dere har...
>
> De er da lige så groteske i Norge?

Omtrent.. men dere har det verre på mellomklassen og på brukte importerte
mc'er. Vi har høyere årsavgift (125cc og oppover koster for tiden 1820 i året..(!)

> [...]
> beskedne reduktioner over en årrække, og da kun på de "miljøvenlige" biler.

Jeg synes fortsatt det er ikke mindre enn en grotesk trakassering av folk med
interesse for mc.
At for eksempel 125cc har årsavgift er latterlig da det er et rent
nyttekjøretøy og hadde 10 % av bilistene brukt en slik i stedet hadde vi vel
nesten ikke hatt kø/parkeringsproblemer problemer på veiene..

Det er bare trist å gå i butikkene å se på mc'er med de prisene.. hva gikk galt ??

--
Jan Vagle