/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Drawdistance - hvad afgør det?
Fra : Herold³


Dato : 27-03-02 19:11

Jeg har mærket frustrationen over "tågen" i spil, og vil egentlig gerne vide
hvad det er på et grafikkort, der afgør hvor langt det er i stand til at
tegne baggrundene i 3D-spil uden at det får egentlig indflydelse på ydelsen?



 
 
iddqd@worldonline.dk (27-03-2002)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 27-03-02 20:51

Herold³ wrote:

> Jeg har mærket frustrationen over "tågen" i spil, og vil egentlig gerne vide
> hvad det er på et grafikkort, der afgør hvor langt det er i stand til at
> tegne baggrundene i 3D-spil uden at det får egentlig indflydelse på ydelsen?
>


Der er flere ting som spiller ind mht. draw distance og ikke alle har
kun med grafikkortet, når ting som er længere væk skal tegnes betyder
det at der er flere objekter på skærmen og det gør at:

CPU'en skal holde styr på flere ting, beregne placering m.m.
Der skal måske bruges flere textures samtidig og det kræver mere
hukommelse i arbejdslageret og på grafikkortet.
Der bliver flere objekter at håndtere for grafikkortet og det giver
flere beregninger samt mere overdraw (medmindre kortet forstå at undgå
det) og dermed øget behov for rendering af objekter = behov for
hurtigere ram på kortet.

Ændring af draw-distance er måde at sortere hvad der skal tegnes på og
noget tilsvarende kan også opnås med at stille detaljeringsgraden ned.

Det var så mit forsøg på at komme med en, ikke alt for teknisk, forklaring.

Mvh

Bruno


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177504
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408547
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste