SMS bomber
Fra : Preben Jakobsen

Dato : 27-03-02 17:45

Hej NG
Er der ikke en der kan forklare mig hvad det er? Min søn har brugt 18 SMS
a'8 kr på en dato og 8 a' 10 kr. på en anden dato. Han siger (og jeg tror
ham) at der er nogen der via internettet har sendt ham en SMS-bombe: Noget
med at bestille ringetoner til hans nr, og når han så svarer på opkaldet
kommer det til at koste ham penge.
Hvordan undgår man det, og kan man finde ud af hvem det er der har gjort
det?

Med venlig Hilsen
Preben Jakobsen
Kolding.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-03-02 19:30

Så vidt jeg ved er den eneste måde man kan bestille disse services på ved SELV
at sende en SMS besked til et givet nummer.
Jeg har i hvert fald ikke kendskab til nogle tjenester hvor man kan komme til
at betale for at modtage et opkald.
Eneste undtagelse er på Telmore.dk hvor man NÅR MAN ER LOGGET IND MED NUMMER
OG PRIVAT KODEORD kan bestille online.

Med venlig hilsen

Michael Kjærsgård
Tel.: +45 51296626
Mail: webmaster@post10.zzn.com
Icq: 140310024
Web: http://www.vitsms.tk
http://www.vindenand.dk
http://www.paasken.dk

Fra : GiWeo

Dato : 28-03-02 14:47

Herjsa

Man kan på nogle www sider se, klikke og bestille ringetoner/logoer
til sin telefon - man taster sit telefonnummer på www siden - og der
bliver så sendt en SMS som man skal svare på for at få logoet. På www
siderne kan man jo skrive et hvilket som helst telefonnummer, man det
kræver stadig at modtageren accepterer logoet ved at sende en SMS
retur med bekræftelse - og det kan man jo bare lade være med !

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på