Hvilken scanenr er bedst?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 30-01-01 13:49

Jeg overvejer at købe en scanner. Valget står mellem:

AGFA 1212U - kr. 695,- (EL-Giganten)
1200x600, 36bit

Canon N656U - kr. 899,- (Merlin)
1200x600, 42bit

Hvad bør jeg gå efter? Er den højere farvedybde på Canon'en ensbetydende med
bedre indscanninger?

Mvh
Gunnar

PS: Andre forslag modtages gerne, evt. med butik/pris...

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 30-01-01 14:00

Gunnar Kristiansen wrote:

> [...]
> 1200x600, 42bit
>
> Hvad bør jeg gå efter? Er den højere farvedybde på Canon'en ensbetydende med

Jeg vil foreslå Canon med en højere farvedybde da det helt klart vil give dig
bedre indscanninger og med endnu færre farve-fejl. Du kan finde de billigste
priser her på www.pricerunner.com
-http://dk.pricerunner.com/ProductPrice.jsp?model=30804

Mark

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 30-01-01 14:30

gunnar.kristiansen@image.dk,Ny-Internet writes:
>Hvad bør jeg gå efter? Er den højere farvedybde på Canon'en ensbetydende
>med
>bedre indscanninger?

Find nogle tests på nettet eller i blade - det er ikke nødvendigvis
scanneren med den højeste farvedybde, der laver det bedste stykke arbejde

Mvh Ben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-01 17:09

Hej Gunnar

Gunnar Kristiansen wrote:

> Jeg overvejer at købe en scanner. Valget står mellem:
>
> AGFA 1212U - kr. 695,- (EL-Giganten)
> 1200x600, 36bit

1212 modellerne er faktisk rigtig gode til prisen, og med Agfas software
(Fotolook) får du endda særdeles flotte farvegengivelser. bl.a. fuld CMYK
styring ved indscanning. Der kan dog være visse problemer med 1212U ved de
tidlige iMacs, - fx. at den ikke genkendes af iMac'en, hvis den sidder sidst i
en længere kæde.

> Canon N656U - kr. 899,- (Merlin)
> 1200x600, 42bit

Jeg kender meget lidt til de nye Canon scannere, men for en generation eller to
tilbage havde de et rigtig godt ry bl.a. med en meget naturtro farvegengivelse.
Og flere af deres modeller har som nogle HP scannere 'Direct Scan' blot ved
tryk på en knap på selve scanneren. Jeg véd dog ikke, om det også gælder for
den her model.

> Hvad bør jeg gå efter? Er den højere farvedybde på Canon'en ensbetydende med
> bedre indscanninger?

Forskellen i farvedybde her er ikke afgørende efter min mening, - den er så
lille, at det stort set ikke vil betyde noget til normalt brug.

Du kan evt. også kigge på HP. Du skal bare her være opmærksom på, at det måske
kan knibe med at få original software til Mac, men så kunne VistaScan software
være et alternativt, men det er jo et købeprodukt.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 31-01-01 10:46

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> [...]
>
> Mvh
> Gunnar
>
> PS: Andre forslag modtages gerne, evt. med butik/pris...

Tjek op på Umax Astra serien. Med den følger programmet MagicScan, som
giver langt flottere farveresultater end f.eks. VistaScan (også fra
Umax).

Tjek også op på Microtek scannerne, der er både billige og gode og sam
har mange features.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk