CSS skygge på billeder
Fra : anders

Dato : 27-03-02 16:07

Ved hjælp af CLASS kan man føje skygger til tekst, og jeg har prøvet at
bruge samme metode til billeder. Dette kunne ikke lige gøres. Findes der en
metode til at lave skygger på fra billeder? Eller er jeg hensat til at dyrke
skyggerne i photoshop?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-02 17:04

Wed, 27 Mar 2002 16:07:17 +0100, skrev "anders"
<anders@kaosfoto.dk>:

> Findes der en
>metode til at lave skygger på fra billeder?

Jeg tror, at det er svært at få til fungere, hvis det er på alm.
»firkantet« billede.

På <http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/popimage.htm> har
man brugt det i forb. med en gif med gennemsigtig baggrund og der
fungerer det fint.

>Eller er jeg hensat til at dyrke skyggerne i photoshop?

Det vil jeg anbefale under alle omstændigheder, for det virker i
alle browsere, hvor det andet kun virker i IE.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mads Kristensen

Dato : 27-03-02 22:42

Det er meget simpelt at lave skygger på billeder med css.

..skygge{
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.dropshadow(OffX=5, OffY=5,
color='#999999', Positive='true');
}

Husk at inkludere class="skygge" i img-tagget.