Løn nedsættelse og varsling?
Fra : Thomas

Dato : 27-03-02 15:27

Skal nedsættelse af løn varsles til den ansatte eller kan lønnen sættes ned
efter "for godt befindende"?

Hvordan er reglerne, og hvor læser jeg om det?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Peter G C

Dato : 27-03-02 15:27

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> Skal nedsættelse af løn varsles til den ansatte eller kan lønnen sættes
ned
> efter "for godt befindende"?

En lønnedsættelse skal varsles. Varslet skal svare det den ansattes
opsigelsesvarsel. Det hænger sammen med, at en lønnedgang er at betragte som
en opsigelse med et nyt tilbud om ansættelse.

> Hvordan er reglerne, og hvor læser jeg om det?

Reglerne er som jeg netop har beskrevet dem.

Du kan læse mere om emnet i en bog om ansættelsesret på biblioteket.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas

Dato : 27-03-02 16:49

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTE.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> en opsigelse med et nyt tilbud om ansættelse.

Tak for hurtigt svar.

Fra : Carl Munk

Dato : 27-03-02 21:46

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message

> Skal nedsættelse af løn varsles til den ansatte eller kan lønnen sættes ned
> efter "for godt befindende"?
>
> Hvordan er reglerne, og hvor læser jeg om det?

Igen kontakt din fagforening, det er derfor du arbejder ik'gåsse

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-02 10:15

"Carl Munk" <carl@munk.dk> skrev i en meddelelse
> Igen kontakt din fagforening, det er derfor du arbejder ik'gåsse

Det er imponerende så kloge og lærerige kommentarer du kan skrive, jeg
gælder mig allerede til næste :-/

mvh

Christian

Fra : Thomas

Dato : 02-04-02 10:30

"Carl Munk" <carl@munk.dk> skrev i en meddelelse
> Igen kontakt din fagforening, det er derfor du arbejder ik'gåsse

Næh, det er det egentlig ikke ... Men tak for din uundværlige deltagelse.