Frøkøb
Fra : Jacob Jensen

Dato : 27-03-02 10:56

Er der nogen derude, der kan foreslå nogle gode online frøbutikker.
MVH Jacob

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 27-03-02 12:16

> Er der nogen derude, der kan foreslå nogle gode online frøbutikker.

Fx http://www.isabellasmith.com der er vist ikke så mange at vælge imellem,
men så kan man bestille et katalog hvor man kan bestille fra.
Jeg ikke selv prøvet.

Vibeke

Fra : Mette Svangren

Dato : 27-03-02 12:53

"Vibeke Jørgensen" <noyb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
imellem,
> men så kan man bestille et katalog hvor man kan bestille fra.

I Isabellas katalog er udvalget præcis det samme som på hjemmesiden. Men hun
har f.eks. nogle varianter af ærteblomster som det kan være svært at opdrive
andre steder.

Andre links (som jeg dog ikke har prøvet) er:

http://www.froehandel.dk/index.htm
http://www.superseeds.com/
http://www.podseeds.co.uk/
http://www.primafroe.dk/
http://www.thompson-morgan.com/
http://www.trifoliumfro.dk/
http://www.lund-hede.dk
http://www.butik.barritskov.com

God fornøjelse i haven!
MVH Mette

Fra : Mette Svangren

Dato : 27-03-02 20:04

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Andre links (som jeg dog ikke har prøvet) er:
>
> http://www.froehandel.dk/index.htm
> http://www.superseeds.com/
> http://www.podseeds.co.uk/
> http://www.primafroe.dk/
> http://www.thompson-morgan.com/
> http://www.trifoliumfro.dk/
> http://www.lund-hede.dk
> http://www.butik.barritskov.com
>
> God fornøjelse i haven!
> MVH Mette

Argh, altså: linkene har jeg naturligvis prøvet, men ikke at handle med dem
(dvs. venter pt på en forsendelse fra Lund Hede)

Jeg trænger vist til ferie og gå i haven og få lidt ilt til hjernen

MVH Mette

Fra : Louise Andersen

Dato : 27-03-02 13:42

"Jacob Jensen" <jacob-jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen derude, der kan foreslå nogle gode online frøbutikker.
> MVH Jacob

Jeg har for nyligt købt frø hos www.primafroe.dk. Frøene ankom allerede
dagen efter jeg havde bestilt dem og med frøene fulgte både såvejledning og
stiketiketter.

Mange forårshilsener fra Louise.

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-03-02 15:11

"Louise Andersen" <louise77@sol.dk> wrote in message
> [...]
> >

> Jeg har for nyligt købt frø hos www.primafroe.dk. Frøene ankom allerede
> dagen efter jeg havde bestilt dem og med frøene fulgte både såvejledning

Jeg må godt nok indrømme at jeg er allerede blevet lidt imponeret over
primafroe.dk. Der står de sender samme dag, og hvis de levere etiketter og
vejledninger med og det hele så er det ikke sidste gang jeg kommer til at
bruge 200kr hos dem

Flot...

Fra : Marlene

Dato : 27-03-02 19:34

Louise Andersen <louise77@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca1bf01$0$72053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har for nyligt købt frø hos www.primafroe.dk. Frøene ankom allerede
> dagen efter jeg havde bestilt dem og med frøene fulgte både såvejledning
> [...]

Ja, nu er Primafrø blevet nævnt nogle gange, så nu blev jeg altså nysgerrig
og gik ind for at se, hvad det var for noget......... Men altså, de havde jo
en del pæonfrø (de mere sjældne), så det blev lige til 300,-!!!

God påske.

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-03-02 19:54

On Wed, 27 Mar 2002 19:33:40 +0100, "Marlene" <Ryg@post12.tele.dk>
wrote:

>Ja, nu er Primafrø blevet nævnt nogle gange, så nu blev jeg altså nysgerrig
>og gik ind for at se, hvad det var for noget......... Men altså, de havde jo
>en del pæonfrø (de mere sjældne), så det blev lige til 300,-!!!

Er pæoner ikke svære at få til at spire?

>God påske.

Tak i lige måde.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 28-03-02 12:19

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u854aucm00b3q1tfadqmi1mhtrdt6r4voo@4ax.com...

> Er pæoner ikke svære at få til at spire?

Jo, det kan desværre godt tage et par år.... Frøene skal helst være helt
friske - ligesom julerosefrø - for at de kan spire (ellers skal de ind og ud
af køleskabet et par gange!). Det bedste er at grave dem ned i lerpotter i
haven og så lade naturen give en hjælpende hånd.

Mvh. Marlene.

Fra : Basse

Dato : 27-03-02 21:53

Hejsa !

Jeg kan anbefale www.impecta.se ikke mindst pga. priserne, der såvidt jeg
kan se, er noget lavere end de fleste andre frøfirmaer. Jeg har handlet med
dem og frøene kom rimeligt hurtigt. www.zimtrade.dk er også udemærket, men
relativt dyre synes jeg. www.jellito.com har meget stort udvalg i stauder -
dem har jeg dog ikke handlet med, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan de
er at handle med.

Ellers kan jeg anbefale, at du tilmelder dig Haveklubben, som bla. er et
forum for køb, salg og bytte af frø, stiklinger og planter. Du kan tilmelde
dig på http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=234794

Mvh. Rebekka