Feltkoder i Word 2000
Fra : Ulla Worm Andersen

Dato : 27-03-02 10:03

Hejsa

Når jeg åbner et Word 95 dokument i Word 2000 konverteres feltkoden
{NUMPAGES \* MERGEFORMAT} til {NUMPAGES \* HEBREW1} og sidetallet vises på
Hebraisk. Da det er forskelligt fra PC til PC (i enkelte tilfælde vises
feltkoden rigtigt), må det næsten være en eller anden lokal indstilling, jeg
ved bare ikke hvilken....

Er der nogen der har oplevet det samme (og evt. har fundet løsningen) ?

mvh Ulla

Fra : pre

Dato : 27-03-02 14:17

Primært bruger alle felterne det der er defineret i de regionale
indstillinger, men det der kunne gøre sig gældende her er at i Word
versioner før 97 brugte man Danske feltnavne.
(Numpages = AntalSider)
Det er vist forsøget værd at erstatte feltet med et nyt. Dagens Word gemmer
gerne i det gamle format men brug endelig kopier først. Spændende at høre
resultatet.

I værste fald kom igen, over en makro kan sproget defineres.
pre

Fra : Ulla Worm Andersen

Dato : 03-04-02 20:40

Jamen jeg kan uden problemer indsætte feltet på ny i Word 2000 (hvis det er
det du mener). Problemet er at vi har flere hundrede dokumenter der skal
konverteres fra Word 95 til Word 2000 og så ville det jo være rart hvis
feltkoderne ikke skulle skiftes i alle dokumenterne (med fare for at glemme
nogle koder el.lign).

Det "sjove" er at feltkoden {ANTALSIDER\* FLETFORMAT} på nogle PC'ere bliver
oversat til {NUMPAGES \* MERGEFORMAT} og på andre til {NUMPAGES \* HEBREW1}.

Jeg har kigget på de Internationale indstillinger (Via Indstillinger,
kontrolpanel), på de definerede typografier i Word, på diverse indstillinger
i Word, på normal.dot'en samt på de installerede skifttyper uden at kunne
finde ud af hvad det er der gør forskellen.

mvh Ulla