"Boblerne i bækken"=Ja til nazieutanasi, p~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-02 08:02

"Boblerne i bækken"=Ja til nazieutanasi, prækes af
Avenue-teateret,Frederiksberg

"Mangen mand blev sindSYG, blev helt, blev helgen, blev digter, blev filosof
, ved den pige han aldrig fik" skrev Søren Kierkegaard(der selv blev det
hele).

De 5 ynkelige midaldrende døende mænd i NikolineWerdelin-skuespillets
kræftafdeling er blevet kommunist, læge, folkekirkepræst, ensom hhv
rethaverisk og den halte, danseglade sygeplejerske, der til sidst som
syngende, ulykkesfugl slår sig ihjel i trafikken, er deres lyspunkt mellem
bivirkningssmerter og kvalme efter kemoterapi og skyld, når pårørende
pligtbesøger.

Dogmefilm overgås af tegneserieforfatterens danske humor og
fremskridtspolitiske livssyn - bedre levende-billed-kunst har pga statstøtte
ikke været skabt i Skandinavien i et århundred Bergmann incl (men det har
ikke Henrik Ibsenske dimensioner).

Den livskloge skildring af terminalplejens lidelser og skæbner der skyldtes
at velfærdsstaten hindrer os i at gribe dagen og udleve fristelserne, gør en
modig barmhjertighedsdræbende læge til superhelt. Kun han har gavnet
samfundet. Trist at revisionismen endnu ikke er kommet til at 1933-45
eutanasien i die Land des Dichter und Denker er hvad savnes p.t. - og hvad
Holland modigt har kopieret.

Krig indblandede af besparelsesgrunde en anelse barbari i naziernes
Nietzscheske nytænkning om at tilbyde død i værdighed uden unødige
lidelser - men vor behandlerstand vil have job og blæser derfor på trivsel,
så de gør svaghed til Gud.

"En syg mand er mindre omhyggelig, når han er under LÆGELIGT ANSVAR, end når
han selv tager sig af sit helbred Nietzsche

"Moral for læger - Den syge er en parasit på samfundet.
I en vis forstand er det uanstændigt at leve længere.
Det at vegetere videre i fej afhængighed af læger og praktikker efter at
meningen med livet, retten til livet er gået tabt,
burde medføre en dyb foragt fra samfundets side. Nietzsche

"Hypochondria. There are people who become hypochondriacs out of compassion
and concern for another;

the kind of pity which results is nothing less than a disease. Similarly,
there is a Christan hypochrondria which befalls those lonely,
religious-minded people

who continually visualize to themselves the suffering and death of
Christ.Nietzsche

Denne digterfilosof levede efter Godhed er mangel på styrke til at være ond
og Det man ikke dør af bliver man stærkere af, men var opdraget til
hypokondri - og det var eneste sindsyge han havde.

"At være danseglad i et klodset legeme, er den værst tænkelige skæbne .
Russisk balletdanser-berømthed i interview.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-03-02 09:35

Er der for fanden ikke nogen i København der kunne flikke ti kilo trotyl
sammen og køre en tur forbi Bjelkes Alle - Jeg vil godt sponsorere en taxi!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-02 09:59

Teater er ikke film, men da dansk filmtalent ikke findes og Nikolin Werdelin
nok filmatiseres snart er mit indlæg ontopic.
Og teater er jo levende billeder , ligesom film.

Af Jespers svar fremgår vel, at der ikke kan rettes saglig kritik imod mit
indlæg - eller ?

De fleste vælger at forbigå i tavshed, når de overvældes af argumenters
styrke og ikke evner facts/logik-modsigelse af, hvad provokerer dem, men
vitsen om vold er da også en slags svar.

Fra : Betin@

Dato : 27-03-02 10:20

Bo.Warming@spamfilter.dk skrev...
> Teater er ikke film, men da dansk filmtalent ikke findes og Nikolin Werdelin
> nok filmatiseres snart er mit indlæg ontopic.
Nej.
> De fleste vælger at forbigå i tavshed, når de overvældes af argumenters
> styrke og ikke evner facts/logik-modsigelse af, hvad provokerer dem, men
> vitsen om vold er da også en slags svar.
Jeg bliver ikke overvældet, jeg fatter simpelthen bare ikke en klap af
dit indlæg som er Off Topic.

Betin@

Fra : Jan Richardy

Dato : 27-03-02 11:37

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message
> De fleste vælger at forbigå i tavshed, når de overvældes af argumenters
> styrke og ikke evner facts/logik-modsigelse af, hvad provokerer dem, men
> vitsen om vold er da også en slags svar.

DUDE ! You don't make any sense !

---

JanR

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-03-02 13:21

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Af Jespers svar fremgår vel, at der ikke kan rettes saglig kritik imod
mit
> indlæg - eller ?

Jov, men det er højst sandsynligt fordi folk får mere ud af at snakke med en
hjemløs alkoholiker, end ved at snakke med dig.

> De fleste vælger at forbigå i tavshed, når de overvældes af argumenters
> styrke og ikke evner facts/logik-modsigelse af, hvad provokerer dem, men
> vitsen om vold er da også en slags svar.

Du argumentere ikke for noget som helst, det du skriver er spild af alles
tid, inkl. din egen. Ingen ønsker at læse dine indlæg, men det forstår du
åbenbart ikke, selv efter mange år.

FUT: Muddergruppen.

--
Anders Houmark

Fra : David Schjelde

Dato : 27-03-02 13:59

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

Jeg burde vide bedre end at svare på et af dine indlæg, men solen skinner,
fuglene synger og der er på hinanden følgende fridage i sigte.......

> [...]
> Og teater er jo levende billeder , ligesom film.
>
> Af Jespers svar fremgår vel, at der ikke kan rettes saglig kritik imod

Det fremgår på ingen måde at hans svar. Han orker antageligt (ligesom alle
andre der kender til dig og dine synspunkter) ikke at skyde dine påstande
ned, eftersom du jo aldrig svarer på denne kritik. Den eneste årsag til at
jeg ikke blot ignorede denne tråd, var at jeg kunne se du havde svaret. (jeg
husker med et smil på læben, da du for et stykke tid tilbage argumenterede
med, at du ikke svarede på de indlæg der kom i dine "tråde" fordi (og dette
er ikke et citat, da jeg ikke kan hukse ordlyden, men "kun holdningen"): Du
i dit oprindelige indlæg havde belyst sagen fra alle tænkelig vinkler og at
der dermed ikke var noget at diskutere". Se det er da pondus.

Og at du generelt vælger, udfra ét indlæg (og her er indholdet af dette uden
betydning), at konkludere at der ikke kan rettes saglig kritik mod dit eget
indlæg, siger vel alt.

> De fleste vælger at forbigå i tavshed, når de overvældes af argumenters
> styrke og ikke evner facts/logik-modsigelse af, hvad provokerer dem, men
> vitsen om vold er da også en slags svar.

Ja Bo, jeg overvældes faktisk af dine argumenter og forbigår dem derfor også
i tavshed. Det har du til gengæld ret i.

Mvh og god påske til alle
David Schjelde

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-02 23:44

> Jeg burde vide bedre end at svare på et af dine indlæg, men solen skinner,
> fuglene synger og der er på hinanden følgende fridage i sigte.......

Mobnings-hetzen om, at man ikke må svare på politisk ukorrekte, er vel helt
at sidestille med "køb ej jødisk" demo lørdag d. 1.4 1933 i Tyskland

Den virkede kun, fordi de jødiske butikker jo alligevel var lukket på
sabatten
(først et par år senere , længe efter ½ mill jøder var "ausrotten" dvs
udrejst virkede antisemitisk antikøb propaganda, fordi de gode butikker da
var kommet på arierhænder.)

Tilsvarende var mudderkastningen mod mig kun effektiv, dengang censuristerne
havde magt som agt.

> Werdelin

> mit
>
> Det fremgår på ingen måde at hans svar.

BW: Jo, Hvis nogen kunne slå ned på logik eller fact fejl, ville det nok
være gjort.

>Han orker antageligt (ligesom alle
> andre der kender til dig og dine synspunkter) ikke at skyde dine påstande
> ned, eftersom du jo aldrig svarer på denne kritik.

BW: Dengang udbydere var beløjet om "offtopic" og et par år havde fulgt
pøblens censurønsker, måtte jeg nøjes med at hacke kronikker ind på ng'erne
og tovejskommunikation var besværliggjort, men det er fjern fortid. Lyv
ikke, at jeg ikke svarer, når angreb har substans.

Selvfølgelig svarer man sjældent på personangreb, men kritik af
artikel-substans har længe været besvaret - det er jo det, der er debattens
mening

> Du
> i dit oprindelige indlæg havde belyst sagen fra alle tænkelig vinkler og
at
> der dermed ikke var noget at diskutere".

Jeg angav som en blandt flere teorier, at når man glistrupsk afvejer pro et
contra, så er der ofte intet at komme efter for folk, der vil kritisere.
Tilsvarende har også Glistrups bøger(der er på www.glistrup.com) aldrig
kunne angribes, fordi der er taget højde for indvendingerne -
argumentationen når hele vejen rundt.Ideerne vandt jo også valget .

"Hinsides godt og ondt" - holdningen betyder, at den ensidige dømmesyge ikke
benyttes .

Vedr trådstarten idag er der både politiske og levendebilledkunstneriske
synspunkter
- hvis de var angribelige, så ville de nok være angrebet.

> Ja Bo, jeg overvældes faktisk af dine argumenter og forbigår dem derfor
også
> i tavshed. Det har du til gengæld ret i.

Så vi er altså enige om at mobnings-hetzen er fascistoid.

Bertel Lund Hansen&Co bliver ved at flame de, der svarer mig, men truslerne
om censur viste sig _tomme_ og undlades nu

- man kan narre nogen altid, alle i kort tid, men ikke alle altid
(Lincoln)

Iøvrigt kan levendebilled-interesserede også anbefales "Når vi døde vågner"
af Ibsen -
også et debatstykke, der hæver sig over højre-venstre overfladiskhed.

Morale hos både Ibsen og Werdelin:
_ at udbud og efterspørgsel ærlighed varer længst
- og psykisk tvang er så kompliceret, at regler aldrig dur.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-03-02 14:45

Jesper Winding wrote in dk.kultur.film

> Er der for fanden ikke nogen i K›benhavn der kunne flikke ti kilo
> trotyl sammen og k›re en tur forbi Bjelkes Alle - Jeg vil godt
> sponsorere en taxi!

Vil i ikke være så venlige at skrive f.eks. [BW] i emnelinien når i
svarer på Bo Warmings Posts, Så er det noget nemmere at kill-file dem.
Med venilg hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens

Dato : 27-03-02 14:56

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse news:a7sesn$lkl$1@newsreader.mailgate.org...

> Vil i ikke være så venlige at skrive f.eks. [BW] i emnelinien når i
> svarer på Bo Warmings Posts, Så er det noget nemmere at kill-file dem.

Hvad har du lige gjort.
I stedet for at brokke, kunne du selv starte med at gøre det.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-04-02 09:17

Jens <nosp@mtak.dk> escribió en el mensaje de noticias
3ca1cf65$0$58877$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad har du lige gjort.
> I stedet for at brokke, kunne du selv starte med at gøre det.

Brok? Jeg kalder det et foreslag
Indtil der er en eller anden form for konsensus om at goere det, er der
ikke megen pointe i det.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Betin@