ICQ chat
Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 27-03-02 09:34

Er der nogen her, der har prøvet at ICQ-chatte med Wintel-folk? Det er
der nok. Altså ikke den normale besked/svar pingpong, men rigtig chat.

Jeg har lige fået en polsk ICQ-veninde , som er vant til det dér, og
hun siger, hun ikke kan komme igennem til mig med chat, og mit
chat-vindue siger, at programmet ikke kan oprette en "direkte
forbindelse". Jeg bruger ICQ 3.02X. Ellers virker det fint.

//tadeusz.dk
icq: 9900340

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-02 09:36

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> writes:

> [...]
> chat-vindue siger, at programmet ikke kan oprette en "direkte
> forbindelse". Jeg bruger ICQ 3.02X. Ellers virker det fint.

Sidder du bag en firewall?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 27-03-02 14:25

In article <kkpu1qtnju.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjørn Ravn Andersen
<ravn@mac.com> wrote:

> Sidder du bag en firewall?

Nej

Mange forårshilsner
Tadeusz

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-02 14:36

> Nej

Saa skal du nok reinstallere dit operativsystem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Rasmus Horn

Dato : 28-03-02 00:49

On 27/03/02 14:35, in article kkofhajfq4.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Saa skal du nok reinstallere dit operativsystem.

Hmmm.. Det tror jeg ikke - jeg har det samme problem. Jeg kan ikke chatte
elller sende filer til nogen - og de kan heller ikke sende til mig. Det
gælder både OS X, OS 9 og Windows X

RH

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 27-03-02 17:25

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> Er der nogen her, der har prøvet at ICQ-chatte med Wintel-folk? Det er
> der nok. Altså ikke den normale besked/svar pingpong, men rigtig chat.
>
> Jeg bruger ICQ 3.02X. Ellers virker det fint.

Klip fra Read Me´en:

Known Problems

* The latest versions of ICQ for Windows® default to very strict
security settings that prevent them from directly communicating with ICQ
for Mac. This affects peer-to-peer features such as chat and file
transfer. We hope to resolve these issues in the near future. In the
meantime, you may want to ask your contacts that use such versions of
ICQ, to lower their security settings, as they see fit.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen