API & DLL´s!!
Fra : S@ndman

Dato : 30-01-01 12:14

Hejsa..!!

Jeg kunne godt bruge en forklaring på API, vores lærer har forklaret det som
en forretningsmodel, med brugergrænseflade osv., hvor forretningsmodellen er
det overordnede??

Hvad er DLL og hvad bruges de til???

Jimmy

Fra : N/A

Dato : 31-01-01 08:26

Fra : Thomas Due

Dato : 31-01-01 08:26

Dertil kommer så API ...

API står for "Application Programming Interface". Dette begreb dækker
over nogle funktioner og procedurer som er indbygget i Windows. Faktisk
dækker det også over operationer i DLL'er, men dem har DD jo berørt.

Et godt eksempel er faktisk Delphi's TForm. Denne bliver faktisk bygget
ved at Delphi "bag facaden" kalder en forfærdentlig masse API operationer.
Det er nemlig Windows (f.eks.) der enerådig styrer alt hvad der hedder
grafik, og dermed forme. Den eneste måde du dermed kan tegne direkte
på skærmen (en form) er altså ved at kalde nogle API funktioner.

Disse er så meget belejligt pakker ind i ca. 200Kb kode i Delphi, så du
kun skal bekymre dig om at kalde TForm korrekt.

Mvh
Thomas