Parkometre
Fra : DavMar

Dato : 26-03-02 23:40

Hejsa

Vi har lige set Jackass i fjernesynet, hvor en af dem er "parkometer fe".
Altså han lægger penge i folks parkometre når de er ved at løbe ud. I USA er
det åbentbart ulovligt og så kom vi til at diskutere om det osse er det i
Danmark ???

Er der nogen her der har et svar på det ???

VH davmar

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-03-02 09:40

"DavMar" <davmarFJERN_DETTE@mail.dk> skrev:

> Altså han lægger penge i folks parkometre når de er ved at løbe
> ud. I USA er det åbentbart ulovligt og så kom vi til at diskutere
> om det osse er det i Danmark ?
>
> Er der nogen her der har et svar på det ?

Hvorfor skulle det være ulovligt? vis andre har lyst til at betale for
andres parkering er det jo ganske fint.

I praksis kan det dog nok ikke lade sig gøre de fleste steder, hvor der
skal betales for parkering idet man får en seddel, der skal lægges i
forruden på bilen.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-02 11:46

Morten Bjergstrøm skrev:

>I praksis kan det dog nok ikke lade sig gøre de fleste steder, hvor der
>skal betales for parkering idet man får en seddel, der skal lægges i
>forruden på bilen.

Så er det jo ikke parkometre.

--
Bertel

Fra : DavMar

Dato : 27-03-02 12:31

Tak for svarene, jeg kom først bagefter til at tænke på at vi i danmark vist
ikke har den samme slags parkometre som i USA. Herhjemme er der vist kun
betalingsautomaterne.

VH davmar

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-02 13:31

"DavMar" <davmarFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarene, jeg kom først bagefter til at tænke på at vi i danmark
vist
> ikke har den samme slags parkometre som i USA. Herhjemme er der vist kun
> betalingsautomaterne.

I Århus for enden af Åboulevarden (ved siden af Q8 huset) er der da
parkometerpladser.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : TGD

Dato : 27-03-02 13:09

> [...]
> Danmark ???
>
> Er der nogen her der har et svar på det ???

Da vi havde parkometre var det lovligt, har du allerede glemt de ældre mænd
der købte P billeter og satte dem bag vinduesviskeren på biler hvor P
billeten var overskredet, og et girokort med en opfordring til at indbetale
en erkendtlighed? Denne form for "nabo hjælp" skød man i stykker ved at
kræve at billeten skal være indenfor i bilen.