Et royalt svineri ;-)
Fra : Steen Gruby

Dato : 26-03-02 23:06

Hej.

Følgende er ikke skrevet for at opfordre til at gøre ligeså -
tværdimod.
Nu, hvor jeg er (næsten) færdig med min NSU Super FOX, går jeg igen og
keder mig.
Og for at dæmme op for evt. at blive ungdomskriminel, har jeg kastet
mig over min NSU Special MAX (igen).
Den har stået under et træ i 20 år, så al aluminium så herrens ud.
Altså af sted til glasblæsning med "das ganze molevitten" - det er
meget længe siden, så det har ligget og ventet på noget action.
Men ak, tæringssporene er kratre på dybde men Filipinergraven, så det
er altså noget med at pudse så meget som muligt med en Black&Decker
pudsemus 80 og 120 korn, og en lidt større rystepudser.
Så ad sted til Carl F. Rasmussen Herlev og købe kludeskiver og
polervoks.
Kludeskiverne op i en 750 Watt Bosch håndboremaskine der spændes op i
skruestikken.
Op på maksimale omdrejninger, polervoks på skiven, og så fat i den
første del.
Efter en times hårdt arbejde er er bremsetromlen (navet) så varmt at
jeg må have handsker på for at holde det, men det skinner som
katteskidt i måneskin - men mit stakkels værksted ligner en ulykke.
Der er pudsestøv og tråde fra kludeskiven overalt - sikke et svineri.
Efter at have sundet mig lidt på oplevelsen beslutter jeg mig for at
gøre mit forehavende færdigt.
7 timer senere er jeg færdig med alle stumperne, 9 stk ialt, men nu er
værkstedet ikke bare en svinesti - det er et royalt møgbeskidt
svinehul - 3 cm. slibestøv på filebæmken, lamperne, gulvet og hylderne
bag mig - gulvet snakker vi slet ikke om .
Jeg kigger ned af mig selv - Du godeste, det turde være løvn.
Min keddeldragt, der normalt er grøn, er kulsort og lodden.
Jeg møver mig udenfor værkstedet med trykluftpistolen og giver
keddeldragten en ordenlig tur - Hm, ansigtet og håret får også en
omgang - sikke en støvsky
Jeg er "lidt" klar over at jeg formentlig et kulsort over det hele, så
jeg bevæger mig meget forsigtigt ind i husets hellige haller (der hvor
Lise regerer).
Lise kigger på mig, først forskrækket, og så men en tyk latter: Ka du
synge ?
Hvorfor det spørger jeg spagt - Jo, du ligner Al Johnsson, og han ku'.
Hen til spejlet - du godeste hvor ser jeg ud - brillerne har dækket
øjnene, så de er nogenlunde hvide, men resten ag fjæset er kulsort.
Dækket af et tykt og klæbrigt lag af polervoks blandet med tråde fra
kludeskiven - Og så helt ind i ørene
Jeg fiser frygtsomt ud i indkørslen og krænger mig ud af
keddeldragten, ryster den grundigt og overlader den til "en med
kørekort til vaskemaskine" og kravler ud i badeværelset.
Det er sjældent jeg bruger al den varme vand der er i beholderen, men
det var dagen.
Efter en grundig rengøring af mig selv begynder jeg på værkstedet.
Det ser helt umuligt ud, men 2 timer senere er der nogenlunde fod på
det igen - godt jeg havde plastic over mine cykler.
Men hylderne - Åh nej
Jeg dropper yderligere rengøring, kigger ned af mig selv og går ind i
bad - igen.
Det var i går.
I dag har jeg så brugt 3 timer på at få resten ned i nåhøjde.
Og tro mig - Jeg gør det aldrig mere - joeh næsten, men så bliver det
ikke i mit værksted.
Jeg så ham "super-gør-det-selv-meget-Leth" demonstrere teknikken i TV,
men knolden glemte at nævne sideeffekten - eller også kendte han den
ikke selv.
Hvis jeg havde brugt den invendige side af klokketårnet viste jeg det
faktisk godt fra min læretid - men det var forlængst gået i
glemmebogen - 35 år er lang tid
Så hvis der er nogen der vil binde an med et lignende forehavende så
tænk jer om to gange før i anvender jeres eget værksted til formålet.

Historien har to moraler:
1) Erfaring er den ballast der gør en i stand til at genkende sine
fejltagelser næste gang man gør dem.
2) Hvis jeg nogensinde skal have noget poleret til højglans igen
betaler jeg mig fra det
Uanset prisen!

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-03-02 23:41

Steen Gruby wrote:

> Historien har to moraler:
> 1) Erfaring er den ballast der gør en i stand til at genkende sine
> fejltagelser næste gang man gør dem.

Og teflon på hjernen er det der gør at det ikke sidder fast

> 2) Hvis jeg nogensinde skal have noget poleret til højglans igen
> betaler jeg mig fra det
> Uanset prisen!

Du hopper garanteret på den igen. Senest om et år. Skal vi vædde?.

Ib Jakobsen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-03-02 00:16

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Følgende er ikke skrevet for at opfordre til at gøre ligeså -
> tværdimod.
SNIP - en lang og beskidt historie...

Hej Steen.
Jeg har selv været der... forrørene på XS 500 skulle omforkromes. Jeg
sleb/pudsede dem selv ned. Heldigvis i fatters værksted.
Et godt råd: Brug åndedrætsværn næste gang!

Asger
ZX-10

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-03-02 00:27

On Wed, 27 Mar 2002 00:15:54 +0100, "Asger Steffensen"
<ast@get2net.dk> wrote:

Hej Asger.

>Hej Steen.
>Jeg har selv været der... forrørene på XS 500 skulle omforkromes. Jeg
>sleb/pudsede dem selv ned. Heldigvis i fatters værksted.
>Et godt råd: Brug åndedrætsværn næste gang!

Du ka' være helt sikker på at der ikke bliver nogen "næste gang"
Og hvis en af mine "møgunger" kommer med forrørene "til
noget-som-helst" sidder de ude midt på vejen med meget ondt i bagen

Og jeg skal ud og købe åndedeætsværn.
Glasfiber er lige så skadeligt.

BTW. Jeg kan sjovt nok ikke selv se den postering, så jeg sidder og
klør mig i håret.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-03-02 09:04

> BTW. Jeg kan sjovt nok ikke selv se den postering, så jeg sidder og
> klør mig i håret.

Det oplevede jeg også for nylig - er du TDC kunde?

Nå, jeg polerer gudskelov ikke så meget, jeg er tilfreds bare man kan se det
er en motorcykel, og ikke et stykke mose.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 00:45

On Wed, 27 Mar 2002 09:04:05 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig

>Det oplevede jeg også for nylig - er du TDC kunde?

Yep, pg efter at have puslet lidt med min news reader viser det sig at
jeg havde 10000 indlæg jeg ikke har set.
Nu er readesen sat op til at news kan komme "out of sequence" og så
vælter det pludselig ind.

>Nå, jeg polerer gudskelov ikke så meget, jeg er tilfreds bare man kan se det
>er en motorcykel, og ikke et stykke mose.

Det er også den eneste chance i har for at finde ekvipagen igen når
den skal fri af mudderhullet
Det eneste sjove jeg finder i Touring Nyt er Off Rødderne.
Hver gang jeg tænker på jer oppe i Aalborg har jeg et af de billeder
på nethinden
Og jeg forstår jer faktisk udemærket.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jens U

Dato : 28-03-02 02:19

Steen Gruby skrev ...
"Claus Rittig" wrote:

> [...]
>Det eneste sjove jeg finder i Touring Nyt er Off Rødderne.
>Hver gang jeg tænker på jer oppe i Aalborg har jeg et af de billeder

Du skal nok se at det er Rittig som er kilde og model for Jan Hoffmeyer

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-03-02 11:22

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse

> Du skal nok se at det er Rittig som er kilde og model for Jan Hoffmeyer

Den mistanke HAR strejfet os! Vi havde i nogle år en masse af billederne
hængende i skifterammer på væggen i klubben - med navn på! For det var som
om de alle var lavet af en flue på væggen der kendte os ret godt.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 11:46

On Thu, 28 Mar 2002 02:19:13 +0100, "Jens U" <reveredk@studmc.dkX>
wrote:

hej Jens

>Du skal nok se at det er Rittig som er kilde og model for Jan Hoffmeyer

Jeg store I.... ------- Ja, selvfølgelig ))))))))))

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-03-02 11:23

> Yep, pg efter at have puslet lidt med min news reader viser det sig at
> jeg havde 10000 indlæg jeg ikke har set.
> Nu er readesen sat op til at news kan komme "out of sequence" og så
> vælter det pludselig ind.

Hvilken newsreader bruger du, og hvordan laver man den opsætning?

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 11:59

On Thu, 28 Mar 2002 11:22:30 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig

>Hvilken newsreader bruger du, og hvordan laver man den opsætning?

Det er en Free Agent - den er faktisk ikke så tosset.
Hvis man højreklikker på subsvribed group, i dette tilfælde D.F.M,
kommer der et rullegardin, og en af "lamellerne" er properties.
Derubder er der et faneblad ved navn retrieving, og nederst kan man
sætte et flueben ud for Server Creates Messages out of order.
Det gældes så for alle subscribed groups.

(Hvis jeg som udenforstående læste ovenstående ville jeg få
forfatteren indlagt.
Sikke noget vrøvl

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-03-02 12:10

On Thu, 28 Mar 2002 10:58:52 GMT, oz9zi@gruby.dk (Steen Gruby) wrote:

>Det er en Free Agent - den er faktisk ikke så tosset.

Nej - Den er faktisk klasser bedre end Microsofts,synes jeg personlig.

Bruger (og har brugt siden jeg begyndte at læse news) den kommercielle
udgave Agent,gratis versionen Free Agent kan DL's her :

http://www.forteinc.com/main/homepage.php

-M

Fra : Armand

Dato : 01-04-02 21:23

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en

> Jeg har selv været der... Heldigvis i fatters værksted.
> Et godt råd: Brug åndedrætsværn næste gang!

Hvorfor det?
Sorte fiber-armerede busseka'le er et ærestegn

--
Armand.
(der forøvrigt undrer sig over at Steens boremaskine holdt til

Fra : JR

Dato : 27-03-02 12:34

Humm humm, har også lige et par fælgringe stående på 2. år, der skal
poleres....

Jim Radmer
www.radmer.dk

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 27-03-02 19:10

On Tue, 26 Mar 2002 22:06:16 GMT, oz9zi@gruby.dk (Steen Gruby) wrote:

>Historien har to moraler:
>1) Erfaring er den ballast der gør en i stand til at genkende sine
>fejltagelser næste gang man gør dem.

Den er så god at jeg må have den som signatur :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Erfaring er den ballast der gør en i stand til at genkende sine
fejltagelser næste gang man gør dem.' - Steen Gruby i d.f.m.

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-02 00:48

On Wed, 27 Mar 2002 19:09:53 +0100, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

Hej Uffe.

>Den er så god at jeg må have den som signatur :)

Du er velkommen.

Den er faktisk en omskrivning af denne:
Experience is the name everyone gives to their mistakes.
Forfatteren er (mig) ukendt.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 31-03-02 01:15

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]

> fejltagelser næste gang man gør dem.
> 2) Hvis jeg nogensinde skal have noget poleret til højglans igen

Suk !
Jeg gjorde nøjagtigt samme erfaring sidste vinter.
Jeg har efterfølgende støvsuget og tørret af men mit pæne nye værksted
bliver ikke det samme igen.
Men hvad pokker gør man. Det er jo om vinteren man gider at rode med den
slags, og det er jo
nødvendigt at stå i en nogenlunde temperatur !?

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg selv ville gøre hvis jeg skulle på den igen.
Hænge et plastiktelt op måske ?
(det kan blive nødvendigt hurtigt nok. Jeg efterbehandlede med en almindelig
klarlak fordi den gode to-komponent ville koste 700 kr. Det var !?#@ dumt)

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT

Fra : Birger Poulsen

Dato : 31-03-02 08:59

> [...]
> Jeg gjorde nøjagtigt samme erfaring sidste vinter.
> Jeg har efterfølgende støvsuget og tørret af men mit pæne nye værksted

....så nu har vi to værksteder, meget bekvemt i hver sin ende af landet,
hvor man er vandt til svineriet, og vi derfor
helt sikkert kan få lov at indlogere os til den slags arbejde.
Flinke mennesker!
Man siger jo at den første skramme er den allerværste

God Påske
Birger Poulsen
SV650

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-02 11:06

Ha ha Birger.

Ka' du vaske din mund med WD40

>...så nu har vi to værksteder, meget bekvemt i hver sin ende af landet,
> hvor man er vandt til svineriet, og vi derfor
>helt sikkert kan få lov at indlogere os til den slags arbejde.

Do' ka' tro a' de' e a' løwn.

>Flinke mennesker!

Ork ja, men ikke så flinke

>Man siger jo at den første skramme er den allerværste

Ja, men skrammen kan lappes på få timer.
At få fjernet sporene efter polergrejet tager flere år.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Birger Poulsen

Dato : 31-03-02 12:09

> Ha ha Birger.
> >
> Ka' du vaske din mund med WD40

Er der procenter i det skidt?

Jeg har med held fået poleret aluminium på en forkroningsanstalt i Holme.
Det svinede ikke (hjemme hos mig)

vh
Birger

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-02 10:59

On Sun, 31 Mar 2002 03:15:20 +0200, "Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk>
wrote:

Hej Bent Erik

>Suk !

SUK

>Men hvad pokker gør man. Det er jo om vinteren man gider at rode med den
>slags, og det er jo
>nødvendigt at stå i en nogenlunde temperatur !?

Ja det er det fandens ved operationen. Man skal op i en temperatur
hvor vokset bliver flydende, og det er altså lettere at starte fra +20
grader i forhold til 0 eller frost.

>Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg selv ville gøre hvis jeg skulle på den igen.
>Hænge et plastiktelt op måske ?

Sådan et ilttelt fra hospitalet - der var måske noget der

>(det kan blive nødvendigt hurtigt nok. Jeg efterbehandlede med en almindelig
>klarlak fordi den gode to-komponent ville koste 700 kr. Det var !?#@ dumt)

Jeg lader det nu stå ubehandlet.
Sådan har dækslerne på både min XS500 og XN85 været i den tid jeg har
haft dem, og de er sørme flotte.
OK, de får en tur med autosol en gang imellem, men det er jo
hyggearbejde.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 01-04-02 21:48

Bent Erik Thomsen <bmt@poet.dk> skrev i en

> Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg selv ville gøre hvis jeg skulle på den
> igen. Hænge et plastiktelt op måske ?

Min fatter, der var sølvsmed; men ernærede sig udi kobber-sager, havde

sit værksted en større slibestens-agtig motor med to lange og tykke
aksler (med spidse ornepik-lignende ender) stikkende ud til montering af
slibe-rondellerne.
Begge arbejdsområder var inddækket á et "telt" og ved siden af pladserne
hængte et SORT læderforklæde og et par handsker med meget langt skaft!
Så ideen er ikke helt dum
En optimering kunne måske være at montere en gammel emhætte til at give
gennemtræk ind(!) i teltet

I klubben erhvervede man sig på et tidspunkt noget lignende, som blev
opstillet i et kælderrum - Hvilket hurtigt derefter ikke blev brugt til
andet

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-04-02 13:37

> I klubben erhvervede man sig på et tidspunkt noget lignende, som blev
> opstillet i et kælderrum - Hvilket hurtigt derefter ikke blev brugt til
> andet

I vores klubrum har vi en polermaskine lavet af bl.a. en tørretumbler motor.
Sådan en kan arbejde! Nu er tippet givet videre.

--
Mojn
Jens Bager Jensen