middel til at fjerne klarlak på motordele
Fra : Bruno Lind

Dato : 26-03-02 22:05

Jeg har en yamaha xv 535 chopper hvor de blanke motordæksler er meget
grimme... Jeg har prøvet at polere dem op med autosol og det kan faktisk
godt lade sig gøre men det tager laaaaaaaaang tid. Det virker som om der
ligger et lag klar lak ovenpå cromen og det er den jeg skal "pudse/slidde"
væk, før jeg kan få dækslerne pæne igen.
Jeg tænkte at der måske fandtes et middel man kunne smørre på som så "åd"
denne klar lak så jeg slap for at pudse i dagevis.?

mvh bruno

Fra : Søren Lindholt

Dato : 26-03-02 22:38

"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse > Jeg tænkte at
der måske fandtes et middel man kunne smørre på som så "åd"
> denne klar lak så jeg slap for at pudse i dagevis.?

Ja der er jo Nitro Mors fra f.eks. Silvan, det kan ætse lakken væk og så kan
du polere blankt bagefter. Men det er stadig hårdt arbejde...
Brug handsker og briller når du håndterer det, det er halvskrappe sager...

Søren

Fra : Frank

Dato : 27-03-02 08:43

Gå til farvehandleren og køb en stor bøtte "bums".

Smør så tykt et lag du kan på emnet og pak det ind i husholdningsfilm i et
par dage. Derefter kan du tøre både bums og lak af så auto-solen kan komme
til.

Det er let'h......

/Frank

Fra : Bruno Lind

Dato : 27-03-02 11:20

Nu æder det vel ikke også cromen ?

MVH bruno

Fra : uffe.j

Dato : 26-03-02 22:20

Hva' med bums (kautisk soda) - jeg har faktisk fjernet sort maling fra
motordæksler med det.