Dansktop til rockfestival i Skive
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-03-02 19:21

DANSKTOPMUSIKKEN EROBRER ROCKFESTIVALER OVERALT

Efter at Johny Reymer fortalte om dansktopmusikkens store fremmarch overalt
kan vi nu konstatere at nordsvestjyllands største og mest kendte festival
"Beachparty" i Skive er blandt utallige festivaler som har overgivet sig til
dansktopmusikken, fordi folk er vilde med det.
Beachparty får besøg af to af landets mest populære kunstnere. Den ene er
forøvrigt Johny Reimer selv og den anden er Birthe Kjær.
Et glamrock-orkester deltager også. Det er glamrockens ukronede konge,
Status Qou.

Hilsen Åge
(Musik skal lyde som det lød)

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 26-03-02 19:58

"Åge Halldorsson" wrote:

[SNIP: Dansktopnyhed]
> Hilsen Åge
> (Musik skal lyde som det lød)

Dvs. lyden af 2 sten mod hinanden, ligesom for 10.000 år siden? Eller
hvornår burde udviklingen være stoppet?

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen - http://www.hammerich.cjb.net
"I call upon our Staffordshire delegate to explain this weird behaviour"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-03-02 20:35

Karsten S. Jørgensen <karsten@daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CA0C4D0.FA765CFB@daimi.au.dk...

> Dvs. lyden af 2 sten mod hinanden, ligesom for 10.000 år siden? Eller
> hvornår burde udviklingen være stoppet?
______

mener du P3-musik ?

Hilsen Åge

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 26-03-02 20:37

"Åge Halldorsson" wrote:

> Karsten S. Jørgensen <karsten@daimi.au.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3CA0C4D0.FA765CFB@daimi.au.dk...

> mener du P3-musik ?

Næ. Jeg refererer til det du skrev, nemlig: "Musik skal lyde som det
lød".

Fra : Max

Dato : 26-03-02 23:54

Hej Karsten

> Næ. Jeg refererer til det du skrev, nemlig: "Musik skal lyde som det
> lød".

Åge mener da nok at han er blevet døv, det burde du kunne se
af hans indlæg :)

Mvh Max

Fra : -A

Dato : 29-03-02 13:44

DenTue, 26 Mar 2002 20:35:06 +0100, kundgjorde:

>Karsten S. Jørgensen <karsten@daimi.au.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3CA0C4D0.FA765CFB@daimi.au.dk...

>______
>
>mener du P3-musik ?
Hvad mener du egentlig med det udtryk? Det kan da ikke være et udtryk for en
særlig genre, for mig bekendt spilles der da meget forskellig musik på P3.

--
Med Venlig Hilsen
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-03-02 16:30

-A <nej@tak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nmn8auk9l1ottm173srphrfpm3a76okva6@4ax.com...
> [...]

en
> særlig genre, for mig bekendt spilles der da meget forskellig musik på P3.
________

Jeg mener larmende skralderværksmusik med dunk dunk dunk dunk dunk dunk
kørende hele tiden.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-03-02 13:09

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> ________
>
> Jeg mener larmende skralderværksmusik med dunk dunk dunk dunk
> dunk dunk kørende hele tiden.

Du ville altså bare kundgøre, at du er rytmelam? Det er tidligere
noteret...

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : H.O.T

Dato : 01-04-02 09:42

"-A" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> DenTue, 26 Mar 2002 20:35:06 +0100, kundgjorde:

Hej Andres, gør dig selv den tjeneste at købe sort sols everything that
rises...must converge......
det er den bedste danske rock plade, ikke cd, som er udgivet ......
Ham der har produceret den, havde da også lidt held med en australsk
gruppe.....ACDC.....

hilsen Henrik

Fra : Jaredead

Dato : 26-03-02 19:58

> [...]
til
> dansktopmusikken, fordi folk er vilde med det.

Jeg tror mere at arranngørene prøver at ramme
de mange aldersgrupper der er til sådan et beachparty.
Du har åbenbart ikke forstået de tidligere tråde,
der har været om dette emne,
for jeg tror du drømmer at unge er vilde med det.
For dem er det det kiksede,humoristiske ved dansktop,
der får dem til at danse til så overfladisk musik.

> Beachparty får besøg af to af landets mest populære kunstnere.

Sv:
Ahem....afhængig af ørene der lytter,vel.

Den ene er
> forøvrigt Johny Reimer selv og den anden er Birthe Kjær.

SV:
Fedt.(NOT)

> Et glamrock-orkester deltager også. Det er glamrockens ukronede konge,
> Status Qou
..
SV:
De går måske med øreringen i højre øre som rigtig hetero-rockere gør.
Og ingen af dem er afrikanere.

> Hilsen Åge
> (Musik skal lyde som det lød)

SV:
Ja,med hensyn til det, tror jeg du har adskillige generationer imod dig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-03-02 20:42

Jaredead <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca0c56e$0$87789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> For dem er det det kiksede, humoristiske ved dansktop,
> der får dem til at danse til så overfladisk musik.
_______

Skidt med hvorfor folk lytter. Det er jo medvirkende til at musikken fortsat
vil eksistere og udbrede sig.
Den store fremgang på festivaler - De flere og flere lyttere til Dansktoppen
(også blandt de helt unge).

Fra : Jaredead

Dato : 27-03-02 01:02

> _______
>
> Skidt med hvorfor folk lytter.

Det vil sige at du er ligeglad med om de unge kan lide det,
bare det bliver spillet?
Arbejder du for et pladeselskab?

Det er jo medvirkende til at musikken fortsat
> vil eksistere og udbrede sig.

En dag vil det blot være minder vi griner af.

> Den store fremgang på festivaler - De flere og flere lyttere til
Dansktoppen
> (også blandt de helt unge).

Nemlig!Skidt med grunden til at de hører det.

Fra : Christian Paulsen

Dato : 27-03-02 11:17

> [...]
fortsat
> vil eksistere og udbrede sig.
> Den store fremgang på festivaler - De flere og flere lyttere til

Hvis der skulle være flere og flere unge der hører Dansktop, hvorfor kan man
så ikke se det på salgslisterne, Åge?

De fleste unge der finder at dansktop er fedt er enten hamrendestive eller
handicappede(ja, undskyld udtrykket!). Dansktop i de gamle dage lød bedre
inden Kandis/amatør-bølgen splittede genren ad.

/cp

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-03-02 15:43

Christian Paulsen <CP@comhjem.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca19c2e$0$1349$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
´
> Hvis der skulle være flere og flere unge der hører Dansktop, hvorfor kan
man
> så ikke se det på salgslisterne, Åge?
__________

Christian altså. Det har vi været igennen. Du ved jo godt at publikummet til
dansktop ikke er så interesseret i at købe musik. De vil hellere nøjes med
at lytte til den i radioen (ønskeprogrammer o.lign.). Sådan har det altid
været. Det var det også i 70-erne. Så deeetttt...... jov-jov. Så`n er`t
bar´e

Hilsen Åge

Fra : Jaredead

Dato : 27-03-02 16:53

> Christian altså. Det har vi været igennen. Du ved jo godt at publikummet
til
> dansktop ikke er så interesseret i at købe musik.

LOL!!!!Nej nu er det sgu for langt ude,Åge.
Du lever i en verden,du selv har opfundet.
Ingen gør som du siger,nemlig skrotter cd-afspilleren,
i håb om at der er noget godt i radioen.
Har du ingen cd'er derhjemme????
Hvad med Heidi Hauge?
Tænder du radioen engang imellem,krydser fingre
og håber at denne gang spiller de noget med hende?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-03-02 05:10

> Hvis der skulle være flere og flere unge der hører Dansktop,
> hvorfor kan man så ikke se det på salgslisterne, Åge?

Jamen du VED da at de unge mennesker stort set ikke bestiller andet
end at piratkopiere JodleBirge og Richard Ragnvald.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 12:14

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m6268a.h2e.ln@news.4952.dk...
> "Christian Paulsen" <CP@comhjem.dk> skrev i

__________

Fordi dansktop-folket ikke køber ret mange cd-er. Det har de aldrig gjort.
De hører det i radioen og til by/sommerfester. Derfor.
Forøvrigt ligger der da mange gange enkelte dansktopkunstnere og simrer
på salgslisten. Eksempler:

1: Klaus og servants (5o hits)
2: Birthe Kjær (Længe leve livet)

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-04-02 08:53

> __________
>
> Fordi dansktop-folket ikke køber ret mange cd-er. Det har de
> aldrig gjort. De hører det i radioen og til by/sommerfester.
> Derfor.

Vrøvl - find nogle lister fra fx 60'erne, dengang solgte det på
linie med de andre genrer, og dengang kostede en LP med dansktop
det samme som en LP med POP/ROCK/Whatever.

> Forøvrigt ligger der da mange gange enkelte
> dansktopkunstnere og simrer
> på salgslisten. Eksempler:
>
> 1: Klaus og servants (5o hits)

Det er ret pinligt for dansktoppen (og for dine argumenter), at
selv om dansktop-CD'er oftest (altid) er væsentligt billigere end
rigtig(!) musik, kan dansktopmusik alligevel ikke finde fodslag på
salgslisterne.

Mon ikke salgstallet for dansktopmusik ville falde 50% + hvis
CD'erne kostede det samme som POP/ROCK/osv.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 11:24

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dk398a.ivk.ln@news.4952.dk...
> [...]

> selv om dansktop-CD'er oftest (altid) er væsentligt billigere end
> rigtig(!) musik, kan dansktopmusik alligevel ikke finde fodslag på
____________

Kan man ikke også sige at det er ret pinligt at folk kan finde på at give
150 kr. for en cd. Men helt ok med mig. Lad dem betale som har mange penge.
Det holder jo pladeselskaberne oven vande. Hmmmm....

Hilsen Åge

Fra : Christian Paulsen

Dato : 01-04-02 11:22

> [...]
> De hører det i radioen og til by/sommerfester. Derfor.
> Forøvrigt ligger der da mange gange enkelte dansktopkunstnere og simrer

Jeg må ærlig indrømme at når der er "STORSALG" af div.
dansktop/harmonika-musik fra en bod, så kommer folk strømmende til som i
sidste uge hos Salling i Aalborg.

Men stadig er det én dråbe i havet i forhold til andre hippe musikgenre.

/christian p

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 11:39

Christian Paulsen <CP@comhjem.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca834dc$0$1322$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg må ærlig indrømme at når der er "STORSALG" af div.
> dansktop/harmonika-musik fra en bod, så kommer folk strømmende til som i
> sidste uge hos Salling i Aalborg.
_______

Jepper, jer tanker også op når der er gode tilbud. Lad dem betale 150 kr.
som har lyst og penge nok. Selv det allerbedste musik er ikke mere værd end
50 kr. pr. cd. - Vi er ikke så`n at lokke penge ud af.

Fra : Kitty

Dato : 05-04-02 17:23

> [...]
end
> 50 kr. pr. cd. - Vi er ikke så`n at lokke penge ud af.
>
> Er der overhovedet en pladeforretning på Fur,
eller er der kun tankstation(er)?

Fra : John K

Dato : 05-04-02 23:36

> Er der overhovedet en pladeforretning på Fur,
> eller er der kun tankstation(er)?

LOL

Jeg mener der ligger otte eller ni tankstationer - alle med et stort udvalg
i citronmåner - undskyld Citrondrengene og andre kvalitetsprodukter - ta' 3
for 100 kroner

Mvh

John K

Fra : John K

Dato : 27-03-02 17:42

> [...]
fortsat
> vil eksistere og udbrede sig.
> Den store fremgang på festivaler - De flere og flere lyttere til

Det sjove er bare at de unge kun lytter når de har drukket sig hjernelamme.
Åge, det er påsketid, så jeg vil være flink mod dig og undlade at drage
paralleller

Go' påske.

John K

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 26-03-02 21:50

Hej Åge
> Et glamrock-orkester deltager også. Det er glamrockens ukronede konge,
> Status Qou.

Glamrock?... skulle det være Status Quo...NO WAY!!!!.
Det kan vel nærmest kaldes Rootsrock.
Heads-down-and-boogie-rock eller what ever, men glamrock har det aldrig
været.

Glamrock er navne som Sweet, Slade, Kiss, Gary Glitter og lignende fra
midt70erne.

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-03-02 22:42

Flying Hotdogs <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca0df05$0$58890$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Glamrock er navne som Sweet, Slade, Kiss, Gary Glitter og lignende fra
> midt70erne.

_____________

Ja, Sweet, Walkers, Alwind Strdust, Suzi Quatro. - Men bob-bob kan man
nu heeeelt kalde Slade for glamrock. Gary Glitter og Kiss kender jeg ikke
lige.
Men hvorfor vil du ikke kalde Status Quo for glamrock, når du godt vil
kalde Sweet det ? ? ? -
Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad du egentlig mener at der
skal til for at noget kan kaldes glamrock ? (instumenter - hastighed -
sangstil o.s.v.

Hilsen Åge
(Status Qou er indtil videre glamrockens ukronede konge)

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 26-03-02 23:39

> Men hvorfor vil du ikke kalde Status Quo for glamrock, når du godt vil
> kalde Sweet det ? ? ? -

Glamrock havde ikke meget med instrumentering /lyd at gøre. Glamrock blev
betegnelsen dengang, fordi glamrock bands førte sig frem med bobbet
faconklippet højt hår, lange støvler, masser af stjerner, glitter og glimmer
på tøjet og på scenen.

Af andre kan også nævnes T-Rex, Alice Cooper, Paperlace, Mott The Hoople,
Rubbettes, Glitterband ( og det kan simpelthen ikke passe at du ikke kender
Gary Glitter..hvis du kender noget til 70er glamrock)..

Et noget anderledes "popsmart" show end Status Quo nogen sinde har villet
prale af.
Status Quo har vist altid sværget til slidte støvler, cowboybukser, slidte
skjorter og veste eller t-shirts.

Kan ikke mindes at have set Sir Francis Rossi med bobbet hår .....heller
ikke dengang han havde mere af det

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-03-02 05:37

Flying Hotdogs <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca0f86b$0$58847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
kender
> Gary Glitter..hvis du kender noget til 70er glamrock)..
_______________

Aha. Det er altså fordi vi har forskellig mening om hvordan man skal
kategorisere gramrock. Jeg mener nemlig at det skal ketegoriseres efter
instrumentering/lyd, hvilket du mener at det ikke har meget med at gøre.
Modsat mener jeg ikke at det har spor at gøre med påklædning og glimmer. Men
det mener du. Jeg mener at musikken bare fik det navn fordi mange af disse
grupper dengang førte sig frem på den måde.
Hvis vi går ind på din tankegang så vil en ny gruppe som ønsker at spille
musik ligesom Sweet, men har almn. tøj på jo ikke kunne kalde sin musik
glamrock. Men musikken er ens. Kan du se dillemmaet?. Det er jo ikke tøjet
vi lytter til.
Hvis musikken er ens og lyder ens, ja så mener jeg altså at begge dele er
glamrock. Forøvrigt en dejlig musikgenre som på een gang var både blød og
hård. Meget af det røg på Dansktoppen, f.eks. Sweet`s Funny-funny, som blev
til Herlig-herlig. Tjah... Sweet lavede dansktop hmm.....

Hilsen Åge

Fra : Mule

Dato : 27-03-02 07:48

Nå, Åge. Så har vi da konstateret at du heller ikke ved noget om glam rock

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 27-03-02 17:27

Skal vi tage et lille citat fra en heavyrock/rockfansite, om "Kongen af
Glamrock":

citat fra http://www.logicon-guide.dk/begyndelsen.html

Marc Bolans band forkortede navn til T.Rex da musikken for alvor lagde
distance til den akustiske folk-rock til fordel for rendyrket rock mens
musikernes hippie-udseende blev udskiftet med et udspekuleret image
bestående af farvestrålende tøj og brugen af make-up. Dette væsentlige skift
introducerede termen glitter-rock (glam-rock efter det engelske ord
glamour), og bandets plader udløste et kaotisk fanhysteri og dyrkelse af den
markante forsanger.............

citat slut

Med andre ord, det var primært scenelook'et der gjorde den største forskel i
starten.
Senere kom et markant gulvtam beat, såkaldt "basic tribal 4 beat", med ind
over, men den trommelyd var ikke årsagen til at bands blev puttet i
kategorien Glamrock....det var scenetøjet, der i første omgang var den
største forskel på det britiske fænomen Glamrock og de andre rockbands som
feks Deep Purple, Pink Floyd, Led Zeppelin........... og Status Quo.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-03-02 08:20

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Men hvorfor vil du ikke kalde Status Quo for glamrock, når
> du godt vil
> kalde Sweet det ? ? ? -

Tja - dit spørgsmål forklarer vel et eller andet sted .... alt.

Du fatter ikke en meter om musik, men du udbreder dig ustandselig
om hvad musik er i din selvopfundne virtuelle verden - og
præsenterer denne "virkelighed" (som i denne tid i hvert fald kunne
skyldes nogen overdreven nydelse af påskebryg og/eller sjove
svampe) som verdens eneste sandhed.

> Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad du egentlig
> mener at der skal til for at noget kan kaldes glamrock ?
> (instumenter - hastighed - sangstil o.s.v.

Hint: Hvad tror du "glam" i "glamrock" kommer af?

Hint 2: Prøv fx med "glamour".

> (Status Qou er indtil videre glamrockens ukronede konge)

Jaja, og Kandis er verdens største hop-hop-band med afdelinger i 16
lande.

Fra : Betin@

Dato : 27-03-02 09:43

info@[nospam]flyinghotdogs.dk skrev...
> Glamrock er navne som Sweet, Slade, Kiss, Gary Glitter og lignende fra
> midt70erne.
Du glemte Suzi Quatro!

Betin@

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-03-02 15:50

Betin@ <betina@leverpostei.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.170ba474695b8dd598974a@news.worldonline.dk...
> info@[nospam]flyinghotdogs.dk skrev...
> Du glemte Suzi Quatro!

> mvh
> Betin@
__________

Ja, hun var en wild one. Men hun brugte sikkert ikke så meget glimmer og
halløjsa, så det kan man nok ikke kalde glamrock. Haha. Vi må sætte en
nærmere undersøgelse igang omkring hendes tøjvalg, for at finde ud af hvad
man kalder hendes musik.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 27-03-02 21:55

Hej Åge

> [...]
> halløjsa, så det kan man nok ikke kalde glamrock. Haha. Vi må sætte en
> nærmere undersøgelse igang omkring hendes tøjvalg, for at finde ud af hvad

Her vil jeg gerne give dig ret, det er noget sært noget at grupere ud fra
deres tøjvalg.

Set i lyset af denne diskution kunne man forøvrigt frygte at der skal komme
et folkekrav om at Walkers gendannes :)

Mvh Max

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 27-03-02 22:03

"Max" <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Max

> Set i lyset af denne diskution kunne man forøvrigt frygte at der skal
komme
> et folkekrav om at Walkers gendannes :)

Du er for sent ude...Walkers har været tilbage siden Vengaboys indspillede
en cover af deres Sha la la..........
http://www.walkers.dk/index.asp

Fra : Max

Dato : 27-03-02 22:24

Hej Søren

> Du er for sent ude...Walkers har været tilbage siden Vengaboys indspillede
> en cover af deres Sha la la..........
> http://www.walkers.dk/index.asp

Ja, det kan jeg se, man kan endda engagere dem sammen med Lendager Band,
så er den aften da ødelagt :)

Mvh Max

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-03-02 15:21

"Åge Halldorsson" wrote:

> Klip
> Et glamrock-orkester deltager også. Det er glamrockens ukronede konge,
> Status Qou.

Du skal da ikke kalde Status Quo for glamrock. Sikke noget ævl.

Du kan for min skyld fortsætte med din evindelige skriveri om dansktop musik. Du
har vist få læsere.
- Jeg kan jo bare sætte dig i kill-filtret, så slipper jeg da for dig.

Men du skal ikke kalde S.Q. for glamrock.

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Max

Dato : 28-03-02 17:11

Hej Jørgen

> Du skal da ikke kalde Status Quo for glamrock. Sikke noget ævl.

Ja, man kan ikke engang kalde rock.

Mvh Max

Fra : Jaredead

Dato : 28-03-02 17:24

> Hej Jørgen

> Ja, man kan ikke engang kalde rock.
>
> 80'er-pop-rock?
80'erne,som vi alle ved,var det værste årti for musikken,ikke?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-03-02 18:40

Jaredead <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca3436c$0$39513$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> 80'erne,som vi alle ved,var det værste årti for musikken,ikke?
__________

Jov det må du nok sige og også 90-erne. Nu opfinder man nye lyde som ikke er
musikinstrument-frembragt og forvrænger mange gange sangstemmerne til
ukendelighed. Computernørdemusik, kan man vel kalde det.

Fra : -A

Dato : 28-03-02 20:04

DenThu, 28 Mar 2002 18:40:17 +0100, kundgjorde:

> [...]
>musikinstrument-frembragt og forvrænger mange gange sangstemmerne til
>ukendelighed. Computernørdemusik, kan man vel kalde det.

Jeg kan godt høre at du slet ikke er med på nogle af de nye strømninger i tiden.
Du er mest til dansktop og desligt, og det er også helt fint med mig men, lad
lige være med at nedgøre nyere musik - elektronisk eller ej!

I princippet et al musik lige god - det afhænger alene af øret der lytter.

Jeg kan heller ikke lide al musik, omend min smag favner særdeles vidt men det
betyder, ikke at jeg "rækker tunge" af det jeg ikke kan lide. Jeg vælger bare at
lade være med at beskæftige mig med det.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Gizmoduck

Dato : 28-03-02 21:04

On Thu, 28 Mar 2002 20:04:09 +0100, -A <nej@tak.dk> wrote:

> [...]
>betyder, ikke at jeg "rækker tunge" af det jeg ikke kan lide. Jeg vælger bare at
>lade være med at beskæftige mig med det.

glimrende formuleret, jeg er enig, men du sagde det bedre end jeg selv
kunne have gjort :)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : -A

Dato : 31-03-02 00:48

DenThu, 28 Mar 2002 21:03:57 +0100, kundgjorde:

>glimrende formuleret, jeg er enig, men du sagde det bedre end jeg selv
>kunne have gjort :)
Mange tak for de pæne ord.

Der er pudsigt nok mange der siger at jeg er god til at formulere mig på skrift.

Måske det var noget man skulle slå ind på sådan for alvor - og måske kombinere
det med noget musik under en eller anden form.

Og så tilbage til musikken - jeg sidder og lytter til en demo jeg lige har, fået
sendt fra Tyskland med et trashband der hedder Abandoned - de kan opleves i
Vejle og København sidst i Maj.

Jeg vender tilbage med mere om dem og så meget andet senere.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Visit Benchen Free Medical Clinic
at http://www.tibet.dk/medicin/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 01:15

-A <nej@tak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vcicau858oeoc806qmo9lggko12mennot7@4ax.com...
> DenThu, 28 Mar 2002 21:03:57 +0100, kundgjorde:

et trashband

> Jeg vender tilbage med mere om dem og så meget andet senere.
________

Undskyld, menn øhhhhhhh...... trashband ???? - Hmm..... -
Nu øhhh. slynger jeg altså bare lige så`n et spørgsmål ud ik`k -
Hvad er et Trashband ?

Fra : Mogens Krage

Dato : 31-03-02 16:28

Åge Halldorsson skrev i <news:dk.kultur.musik>:

>Hvad er et Trashband ?

Ved det heller ikke, men beskrivelsen passer fint på et
dansktoporkester.

--
Mogens
"To do is to be" - Plato

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 17:13

Mogens Krage <snegomnospam@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17114965ed3fbd9f98999b@news.get2net.dk...

> Ved det heller ikke, men beskrivelsen passer fint på et
> dansktoporkester.
_______

hmm.... så kan jeg godt lide traskbandmusik - men mon ikke du tænker på
danseband ?? - haha

Fra : Mogens Krage

Dato : 01-04-02 16:37

>_______
>
>hmm.... så kan jeg godt lide traskbandmusik - men mon ikke du tænker på
>danseband ?? - haha

Det er muligt. Både dansktoporkestre og dansebands er vel at betragte
som trashbands?

--
Mogens

Fra : Gizmoduck

Dato : 01-04-02 19:43

On Mon, 1 Apr 2002 17:36:31 +0200, Mogens Krage
<snegomnospam@get2net.dk> wrote:

>Det er muligt. Både dansktoporkestre og dansebands er vel at betragte
>som trashbands?

jeg vil gætte på han mente trashrock, eller trashmetal...

Fra : nikolaj borg

Dato : 01-04-02 21:15

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote in message

> jeg vil gætte på han mente trashrock, eller trashmetal...

Lige for at få én ting på det rene: Det er ikke lige det område, jeg kender
mest til, men hedder det ikke thrash (kvadre/kværne) frem for trash
(skrald)?

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-04-02 08:28

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>
> Lige for at få én ting på det rene: Det er ikke lige det område, jeg kender
> mest til, men hedder det ikke thrash (kvadre/kværne) frem for trash
> (skrald)?

Interessant!

Google:
"trash rock" -> 2.020 resultater.
"thrash rock" -> 1.330 resultater.

"trash metal" -> 10.500 resultater.
"thrash metal" -> 64.100 resultater.

Vores fælles ven Allmusic kender kun "thrash".

Min konklusion: Thrash er det oprindelige, men trash er så udbredt,
at det vel nærmest ikke kan kaldes en fejl. (?)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-04-02 08:33

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>
> Min konklusion: Thrash er det oprindelige, men trash er så udbredt,
> at det vel nærmest ikke kan kaldes en fejl. (?)

Men vi må næsten have nogle metal-fans på banen, for det kunne
også være en mulighed, at trash er en underkategori til thrash.
Jeg har desværre ikke tid til at søge efter flere oplysninger.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-04-02 08:50

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min konklusion: Thrash er det oprindelige, men trash er så udbredt,
> at det vel nærmest ikke kan kaldes en fejl. (?)

Måske kan vi sige det på den måde, at trash er en mere eller mindre bevidst
omskrivning af thrash? Trash beskriver sådan set meget godt, hvordan
musikken lyder, hvis man ikke er til genren, for vi kommer jo ikke udenom,
at thrash er en af de mere larmende stilarter. Meget apropos (og on-topic
for gruppen) har du her googles Zeitgeists liste over de fem hyppigste
fejlstavninger af fildelingsprogrammer:

Top Misspelled File Sharing Services Feb. 2002
1. morpheous

2. kazza

3. morphius

4. audio galaxi

5. kaaza

http://www.google.com/press/zeitgeist.html

(nu håber jeg ikke, at min copy+paste bliver alt for grim)

/Nikolaj

begin 666 b_right.gif
M1TE&.#EA# `>`+/_`/W]_YVU_['$_^7K_W.7_W>9_WF;_X>E_Z&Y_[G+_\_<
M_]GC_^WR_\# P/___P```"'Y! $```T`+ `````,`!X`0 0XD$B"E+MX:IV:
M_V H?ILF7&.JKEY)#9DK(8 \'6RNYULA,!B'# $4R@H6FV2A) 2:AIUT2JU:
$51$`.P``
`
end

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-02 05:09

nikolaj borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uc3q8.4366$567.324317@news000.worldonline.dk...

Det er ikke lige det område, jeg kender
> mest til, men hedder det ikke thrash (kvadre/kværne) frem for trash
> (skrald)?
__________

Kvadre - kværne - skrald ??????????? - og dunke dunke dunke bum bum bum
thuka thuka thuka - Altså jeg undskylder meget men hvorfor ledes mine tanker
monstraks hen mod P3´s programflade / udbud ?

Fra : Eddi_Delfin

Dato : 03-04-02 08:50

> [...]
tanker
> monstraks hen mod P3´s programflade / udbud ?

Ren og skær uvidenhed???

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 01:41

-A <nej@tak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vcicau858oeoc806qmo9lggko12mennot7@4ax.com...
> DenThu, 28 Mar 2002 21:03:57 +0100, kundgjorde

> Der er pudsigt nok mange der siger at jeg er god til at formulere mig på
skrift.
SV: Ja ja, skal vi nu ikke liiiiiige spise brød til. Jeg har da aldrig sagt
det.

> Måske det var noget man skulle slå ind på sådan for alvor - og måske
kombinere
> det med noget musik under en eller anden form.
SV: Det vil jeg nu ikke ligefrem presse dig til.

> Og så tilbage til musikken - jeg sidder og lytter til en demo jeg lige
har, fået
> sendt fra Tyskland med et trashband der hedder Abandoned - de kan opleves
> Vejle og København sidst i Maj.
SV: Nå, jamen så ved jeg da hvor jeg ikke skal hen.

> Jeg vender tilbage med mere om dem og så meget andet senere.
SV: Jeg har aldrig glædet mig mere

Men ellers god påske

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-03-02 05:07

> SV: Ja ja, skal vi nu ikke liiiiiige spise brød til. Jeg har da
> aldrig sagt det.

Nej, Andreas' lixtal ligger nok noget for højt for dig - jeg har
bemærket en del flerstavelsesord i hans indlæg.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 01-04-02 05:35

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Nej, Andreas' lixtal ligger nok noget for højt for dig - jeg har
> bemærket en del flerstavelsesord i hans indlæg.

Ja, bare fordi man skal kunne læse Ekstra Bladet efter 5. klasse... Men lad
mig forsvare Åge: Hvor mange stavelser er der ikke i "liiiiiige"?

Noget andet er så hans opfattelse af sig selv som "alle"... SÅ
repræsentative er Åge's meninger nu (Heldigvis!) heller ikke.

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-04-02 08:58

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> skrev i

> Ja, bare fordi man skal kunne læse Ekstra Bladet efter 5.
> klasse... Men lad mig forsvare Åge: Hvor mange stavelser er der
> ikke i "liiiiiige"?

Hmmm... jeg må nok give dig ret - jeg fik det til 7.

På den anden side kunne man tit tvivle på om Åge rent faktisk læser
det han selv skriver.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 11:28

Arhhhh.... er de nu ikke mindst lige så repræsentative som al den snak om
mere eller mindre kendte grupper som man tit kan læse om herinde. bob-bob

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3u398a.ivk.ln@news.4952.dk...

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-04-02 00:08

> Arhhhh.... er de nu ikke mindst lige så repræsentative som al
> den snak om mere eller mindre kendte grupper som man tit kan
> læse om herinde. bob-bob

Du tænker her på Slaus & Servanterne, Käntis, Pis & Ler, Kivingerne
og Ronnie Daimars PartSlammers?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-02 05:13

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:29pa8a.kso.ln@news.4952.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Du tænker her på Slaus & Servanterne, Käntis, Pis & Ler, Kivingerne
> og Ronnie Daimars PartSlammers?
_______

Drop den 70-humor - Husk dette er NG - hihi

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 11:25

Betina og Claus Ellegaard Skytte <bces@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca7e36d$0$55118$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hvor mange stavelser er der ikke i "liiiiiige"?
___

Haha . Det skal jeg ikke liiiiige kunne sige

Fra : -A

Dato : 29-03-02 13:44

> [...]

>musikinstrument-frembragt og forvrænger mange gange sangstemmerne til
>ukendelighed. Computernørdemusik, kan man vel kalde det.
Musikinstrument..........et keyboard og hvad der ellers findes af nutidige
klaviaturinstrumenter er også musikinstrumenter.

Og jo, sommetider forvrænges sangstemmer - enten naturligt eller elektronisk og
hvad så? Hvis det passer i sammenhæng med den øvrige musik er det fint for mig.
Jeg tror det ville lyde yderst mærkeligt hvis Rob Zombie begyndte at synge som
en dreng i et kirkekor eller Søren Pedersen fra Lipid fik stemmeføring som en
radioavisoplæser.

Indrømmet, sommetider er det ikke til at forstå hvad en sanger synger, men det
er jeg villig til at se igennem fingre med hvis stemmen iøvrigt passer ind i
helheden.

--
Med Venlig Hilsen
Andreas

Fra : -A

Dato : 28-03-02 20:04

DenThu, 28 Mar 2002 17:23:36 +0100, kundgjorde:

>"Max" <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> 80'erne,som vi alle ved,var det værste årti for musikken,ikke?

Det er da som man vælger at tage det - jeg synes personligt at det tiår også,
frembragte megen god musik. Bare se på Michael Schenker Group, Thin Lizzy, Iron
Maiden, Sneakers og DeFilm.........for bare at nævne nogle.

Men måske menes der værste årti i en helt anden sammenhæng, end den rent
musikkvalitetsmæssige?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Aus "Andromeda": "One head cannot contain all wisdom." "The Olduvai Cycle"
Systems University Archives

Fra : Jaredead

Dato : 28-03-02 20:25

> [...]
> Maiden, Sneakers og DeFilm.........for bare at nævne nogle.
>
> Men måske menes der værste årti i en helt anden sammenhæng, end den rent

som du selv siger, afhænger af året der lytter.
Jeg voksede op i 80'erne og hørte mest det kommercielle,
altså det jeg fik af min mor og far,(Kim Larsen,Gnags)
og det jeg så i hedengangne Eldorado.
Witney Houston,Gnags,Shakin' Stevens,Sebastian bare for at nævne noget af
det bræk der regerede på musikhimlen dengang.
Jeg syntes det var frygtelig overfladisk.
Senere har jeg hørt f.eks Sort Sol's plader og Einsturzende Neubauten,
så masser af godt musik ER der da kommet noget godt ud af 80'erne.
Det var mere det kommercielle musik fra dengang,
som jeg idag griner af.
Tænk at lave en sang som 99 luftballons.Føj!!!!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-03-02 21:40

Jaredead <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca36ddc$0$72015$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> også,
___________

Ja, ind mellem kom der da noget godt. Fra 80-erne var der jo først og
fremmest årtiets mest populære danske gruppe Kandis. De startede forresten i
1980. Desuden havde vi jo også Shakin Stewns.

Hilsen Åge

PS: Mest stort set synes jeg ikke at der har været lavet musik siden ca.
1982-83

Fra : -A

Dato : 28-03-02 22:58

DenThu, 28 Mar 2002 21:40:05 +0100, kundgjorde:

> [...]
>
>Hilsen Åge
>
>PS: Mest stort set synes jeg ikke at der har været lavet musik siden ca.
Mener du musik efter dit hovede eller i det hele taget?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
"Who makes the rain nowadays in the folklore of the Celtic countries?
George Bush and American carbon dioxide release"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-03-02 00:44

-A <nej@tak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d47auor4ndsonlq2sso2g6likhasuu45r@4ax.com...
> DenThu, 28 Mar 2002 21:40:05 +0100, kundgjorde:

> Mener du musik efter dit hovede eller i det hele taget?
______

Nej, jeg mener bestemt ikke efter mit hovede. Jeg mener i det hele taget.
Altså musik i den kendte stil, som var fremherskende indtil ca. 1982-83, før
ikke-eksisterende lyde lavet på computer tog over.
Faktisk nogenlunde omkring den tid da MTV startede. Det faktum kan man så
spekulere lidt over.

Fra : Troels

Dato : 29-03-02 00:55

> [...]
> ikke-eksisterende lyde lavet på computer tog over.
> Faktisk nogenlunde omkring den tid da MTV startede. Det faktum kan man

Der var da en periode fra omkring 90/91 og 3-4 år frem, hvor computerne blev
forbandet langt væk af en del at de kunstnere der var på MTV... var det så
noget for dig Åge, når det er _computeren_ i musikken du er så interesseret
i, og ikke om en melodi fænger?

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-03-02 12:28

Troels <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a80ag2$o4e$1@sunsite.dk...

> [...]
> forbandet langt væk af en del at de kunstnere der var på MTV... var det så
> noget for dig Åge, når det er _computeren_ i musikken du er så

__________

Melodien skal fænge med det samme den spilles, men den skal altså også være
foruden det der dung-dung-dung-dung-dung-dung-dung-dung eller klik klak klik
klak klik klak klik klak som det er så populært at læde være kørende for
fuld udblæsning i baggrunden. Det er slet ikke afstemt efter sangen, det
fræser bare løs. Og ikke mindst computeropfundne lyde og forvængninger er en
pestilens.
Prøv forresten at se mit indlæg under familien Rhodes forespørgsel om
musik fra 1960-80. Der kan jeg være med til den store guldmedalje.
joooovvvv.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-03-02 13:15

> [...]
> afstemt efter sangen, det fræser bare løs. Og ikke mindst
> computeropfundne lyde og forvængninger er en pestilens.

Åge - har du overvejet at flytte på plejehjem?

Bortset fra det med computerne (de var ikke opfundet dengang), så
er det du siger nøjagtig hvad min saglig farfar sagde i 60-erne om
pigtrådsmusik, Elvis, Beatles osv.

Du er simpelt hen gået død...

Fra : -A

Dato : 31-03-02 00:48

DenFri, 29 Mar 2002 12:28:22 +0100, kundgjorde:

> [...]
>klak klik klak klik klak som det er så populært at læde være kørende for
Undskyld jeg siger det men hvis det er sådanne lyde du hører, tror jeg der er er
et eller andet der rasler rundt inde i dit hovede - der må være en bolt eller
noget der er gået løs, for jeg kan ikke umiddelbart genkende de lyde du
refererer til.

Men næste gang de dukker op kunne du måske, være så venlig at optage et
brudstykke og sende det til en passende binær gruppe som f.eks
alt.binaries.sounds.mp3.gothic-industrial

Det kunne også være at du har en defekt højttaler. Hør, du har vel ikke for vane
at skrue helt op, hvis du hører noget der er noget ved - det kan tage livet af
enhver højttaler skal jeg sige dig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 01:29

-A <nej@tak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m1jcau00hikujbrcs0lrss4qopk332snf9@4ax.com...
> [...]

eller
> noget der er gået løs, for jeg kan ikke umiddelbart genkende de lyde du
SV: Jamen sådan siger det da altid på P3

> Men næste gang de dukker op kunne du måske, være så venlig at optage et
> brudstykke og sende det til en passende binær gruppe som f.eks
> alt.binaries.sounds.mp3.gothic-industrial
SV: Ville gerne, men tør ikke - Min computer kunne brænde sammen

> Det kunne også være at du har en defekt højttaler.
SV: Nårhhh ja, den kunne selvfølgelig have taget skade hvis jeg uforvarende
skulle være kommet til at blæse P3-musik gennem den. Jeg mener dog på det
kraftigste at kunne afvise at det skulle have fundet sted.

Hør, du har vel ikke for vane at skrue helt op, hvis du hører noget der er
noget ved - det kan tage livet af
enhver højttaler skal jeg sige dig.
SV: Jo jeg har for vane at skrue op, men kun når der er ordentlig musik som
jeg ikke mener at højttalerne kan tage skade af. Jeg skal dog ikke kunne
afvise, at en uvedkommende kan have tændt for P3, uden min vidende og blæse
mine højttalere i stykker. Jeg vil straks sætte en nærmere undersøgelse
igang og sørge for at få vedkommende retsforfulgt. Ja ja, jeg ved godt det
er drastisk, men det er jo en ret alvorlig ting.
PS: Hihi, du har forresten en rimelig god 70-er-humor.

Hilsen Åge

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 31-03-02 03:00

[snip]

> [...]
> skulle være kommet til at blæse P3-musik gennem den. Jeg mener dog på det
> kraftigste at kunne afvise at det skulle have fundet sted.

Det vil altså sige, at dit evindelige jammer om musikken på P3 skal tages
med et vognlæs salt, da du faktisk aldrig har lyttet til det og blot endnu
engang udtaler dig om noget, du ikke har begreb skabt om?

Mvh. osv. Camilla

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-03-02 05:01

> [...]

> undersøgelse igang og sørge for at få vedkommende retsforfulgt.
> Ja ja, jeg ved godt det er drastisk, men det er jo en ret

Det er ikke et spørgsmål om lydstyrke - jeg er sikker på at mine
studie-JBL'er skal have nye enheder, blot JodleBirge hvisker en af
sine schlägere gennem dem ved 0,3 watt.

> PS: Hihi, du har forresten en rimelig god 70-er-humor.

Hvad fanden er 70-er-humor?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 12:17

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cl168a.h2e.ln@news.4952.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Hvad fanden er 70-er-humor?
_

Det er noget som er særdeles upassende her i gruppen,hihi

Fra : Eddi_Delfin

Dato : 31-03-02 12:27

> Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:cl168a.h2e.ln@news.4952.dk...

> _
>
> Det er noget som er særdeles upassende her i gruppen,hihi

Jeg må være særdeles masochistisk siden jeg ikke har sat dig på killfilter
for 100 år siden.....

Fra : Troels

Dato : 31-03-02 14:09

> Jeg må være særdeles masochistisk siden jeg ikke har sat dig på killfilter
> for 100 år siden.....

LOL

Eller også er det bare fordi det ville virke så tomt her hvis ikke man kunne
se Åges indlæg med tilhørende reaktioner....

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 15:04

Troels <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a871q0$ppf$1@sunsite.dk...

indlæg med tilhørende reaktioner....

> /Troels
________

Ja, jeg synes faktisk også at det mange gange kan være direkte underholdende
at se reaktionenerne.

Fra : John K

Dato : 05-04-02 16:26

> Eller også er det bare fordi det ville virke så tomt her hvis ikke man
kunne
> se Åges indlæg med tilhørende reaktioner....

Ja her vil blive ret stille hvis tÅge's indlæg ikke er her mere.

Hvad jeg personligt mener om dette individ er nok kendt af de fleste her i
gruppen

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-04-02 18:59

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cadc242$0$10918$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Ja her vil blive ret stille hvis tÅge's indlæg ikke er her mere.
____

og hvis John Kludder ikke var her med de sjove svar. Haha haaaah

Fra : John K

Dato : 05-04-02 23:38

- tjahhh - du kan jo kigge lidt på svarene på dine indlæg og tænke lidt over
hvor lam du er

Fra : Christian Paulsen

Dato : 01-04-02 11:25

> Det er noget som er særdeles upassende her i gruppen,hihi

Hvad fanden ha du så for humor?

30´er humor? 40´er humor?......

/christian p
100% GOD humor A/S

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 18:25

Christian Paulsen <CP@comhjem.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca83574$0$1336$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvad fanden ha du så for humor?
>
> 30´er humor? 40´er humor?......
________

Hihi - Efter at have brugt NG i lang tid, har jeg glemt det

Fra : Jaredead

Dato : 29-03-02 02:45

> [...]
> ikke-eksisterende lyde lavet på computer tog over.
> Faktisk nogenlunde omkring den tid da MTV startede. Det faktum kan man

Tror du overhovedet på at de unge voksne idag
kan nogen som helst ting?
Tror du vi har computerøjne og harddisk istedet for hjerne?
Er vi virkelig så dumme i forhold til dem der var unge i 70'erne?
> Jeg tror ikke forklaringen/fejlen ligger hos de unge,
men i din psyke.

Fra : -A

Dato : 29-03-02 13:05

DenFri, 29 Mar 2002 00:44:19 +0100, kundgjorde:

> [...]
>ikke-eksisterende lyde lavet på computer tog over.
> Faktisk nogenlunde omkring den tid da MTV startede. Det faktum kan man så

Ikke eksisterende og ikke eksisterende.....at en lyd er genereret på en computer
betyder vel næppe, at den ikke er eksisterende - man kan vel snarere kalde den
for ikke naturlig men det betyder efter min mening ikke nødvendigvis at den
ikke, er til at holde ud eller lignende. Det kommer helt an på i hvilken
sammenhæng den indgår

Jeg er enig med dit i at der skete et boom omkring 82-83 m.h.t elektronisk musik
- at der kom mere af den end der havde været nogen sinde før - og sommetider var
et orkesters musik baseret 100% på denne.

Og det er der ikke nødvendigvis noget galt med - og slet ikke for en med en så
bred musiksmag som min. Jeg hører med samme store glæde både Antiloop, Koxbox,
Sash såvel som Mercenary, Ministry og Electrix Frankenstein.

Men alligevel synes jeg det er for stærkt at sige, at det er gået ned ad bakke
kvalitetsmæssigt i musikken siden den gang - det er ihvertfald det jeg hører dig
sige.

Musikken ændrer sig hele tiden og heldigvis for det. Nye genrer er kommet til og
det hilser jeg velkommen. Prøv en gang at gå ind på f.eks www.vitaminic.co.uk
eller www.mp3.com og se hvor meget forskellig musik der er til rådighed. Er det
da ikke bare herligt at der er så meget at vælge imellem. Jeg tror de fleste
mennesker vil kunne få tilfredsstillet deres lyst efter musik.

Fint med mig at du holder ved den musik du nu engang kan lide. Den rummer helt
sikkert kvaliteter som du værdsætter men, vær samtidig åben for at nutidig musik
gør det samme for andre.

Med Venlig Hilsen - Best Regards
- Andreas
Techno, trance, indie, house, breakbeat mp3's to download
for free at: http://www.epitonic.com

Fra : Troels

Dato : 29-03-02 14:53

> [...]
bakke
> kvalitetsmæssigt i musikken siden den gang - det er ihvertfald det jeg

Jeg tror bare Åge tager udgangspunkt i den musik han kender bedst når han
siger det går ned af bakke....

/Troels

Fra : -A

Dato : 31-03-02 00:48

DenFri, 29 Mar 2002 14:53:25 +0100, kundgjorde:

>bakke
>hører dig
>
>Jeg tror bare Åge tager udgangspunkt i den musik han kender bedst når han
>siger det går ned af bakke....

Nåeh ja, han må jo vide hvad han snakker om............

Med Venlig Hilsen
Andreas
Heavy under åben himmel:
http://www.wacken-open-air.com

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-03-02 13:19

> [...]

> hele taget. Altså musik i den kendte stil, som var
> fremherskende indtil ca. 1982-83, før ikke-eksisterende lyde

Hvordan kan "ikke-eksisterende" lyde dog genere dig, Åge? Hvis de
er ikke-eksisterende kan du jo ikke høre dem.

> Faktisk nogenlunde omkring den tid da MTV startede. Det
> faktum kan man så spekulere lidt over.

Ja, man kan jo spekulere over så meget. En "modspekulation" kunne
jo være, at det var netop MTV der begyndte med "unplugged"-
sessioner - altså med kunstrene der optrådte 99% aukustisk. Det
blev en stor succes, ikke mindst takket være Eric Clapton.

Tror du ikke også at det er computermusikken og de elektroniske
trommer der er skyld i den globale forurening, drivhuseffekten,
skatten og sure tæer?

Fra : -A

Dato : 31-03-02 00:48

> [...]

>fremmest årtiets mest populære danske gruppe Kandis. De startede forresten i
>1980. Desuden havde vi jo også Shakin Stewns.

Årtiest mest populære..........helt ærligt, det tror jeg ikke på men jeg glæder
mig meget, til at høre hvordan du har fundet frem til det, med mindre påstanden
er udtryk for din egen mening.

Salgstal.....koncerter...lad mig få nogle tal til at underbygge din påstand.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-03-02 05:05

-A <nej@tak.dk> skrev i

> [...]
> mening.
>
> Salgstal.....koncerter...lad mig få nogle tal til at underbygge

Jamen Andreas dog - der er da intet der interesserer Åge mindre end
facts.

Fra : -A

Dato : 31-03-02 00:48

DenThu, 28 Mar 2002 20:24:42 +0100, kundgjorde:

>"-A" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse

<lidt om musik i 80'erne.......>

> Tænk at lave en sang som 99 luftballons.Føj!!!!
Jeg kan godt huske Nena - hun havde faktisk en okay stemme, men var ikke fremme
på et tidspunkt hvor jeg "havde tid" til at lytte til hende. Det var metal der
trak - dengang som nu men jeg husker hende godt.

Iøvrigt har jeg hørt en masse godt om Sort Sol på det sidste - de var forresten
i "Banjhos Likørstue" idag!?! Meget underligt program må jeg sige, men jeg
glæder mig til snart at høre dem sammen med kvinden min - de kommer forbi
mig.....øjeblik.....bladre, bladre........04/04 står der.

--
Med Venlig Hilsen
Andreas

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-03-02 08:26

> 80'erne,som vi alle ved,var det værste årti for
> musikken,ikke?

Globalt? Måske..

Nationalt? Nej!

Husk på at dansktoppen, Ved Landsbyens Gadekær, Keld Heick osv.
opstod allerede i 60'erne ;-(

Fra : -A

Dato : 29-03-02 13:44

DenThu, 28 Mar 2002 17:11:21 +0100, kundgjorde:

>Hej Jørgen

>Ja, man kan ikke engang kalde rock.

Og det mener du sikkert fordi du af en eller anden grund, ikke kan holde ud at
høre på dem, ikke?

--
Med Venlig Hilsen
Andreas

Fra : Max

Dato : 29-03-02 14:19

Hej Anders

> Og det mener du sikkert fordi du af en eller anden grund, ikke kan holde ud at
> høre på dem, ikke?

Din iagtagelsesevne er dog uden sidestykke, grunden til at jeg ikke kan lide
dem er at de spiller noget kedelig sjæleløst musik, så du har ganske ret.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-03-02 16:36

Max <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca469cd$0$39536$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

lide
> dem er at de spiller noget kedelig sjæleløst musik, så du har ganske ret.

_______________

At det er glamrock kan man ikke komme udenom, men om man kan lide det er
noget helt andet

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 30-03-02 01:40

> At det er glamrock kan man ikke komme udenom, men om man kan lide det er
> noget helt andet

Åge, du er imponerede .........Status Quo er sgutte Glamrock, hører ikke til
i den genre eller tid...uanset hvor mange gange du gentager den påstand.
Men din "logik" påstår måske også at det var Napoleon der vandt 2.
verdenskrig? eller at Mozart skrev punkrock?.
Du er for meget..........smut en tur eller 100 på biblioteket, og få en
brugbar viden om musik, før du udtaler dig i et forum som dette. Køb evt
Politikens " Dansk Rock 1957 -1997" og Politikens "Rockleksikon- udenlandsk
rock gennem 40 år"

/ Flying hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-02 12:05

Flying Hotdogs <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca5094b$0$58860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> brugbar viden om musik, før du udtaler dig i et forum som dette. Køb evt
> Politikens " Dansk Rock 1957 -1997" og Politikens "Rockleksikon-

______________

Nej, du siger jo godt nok, at hvis det er glamrock så skal man have noget
bestemt tøj på og hvis jeg ikke ved hvilket tøj gruppen har på, så kan jeg
ikke høre om det er glamrock. Jeg må lære at lytte til tøjet ????? -
Og glamrock hører en bestemt tid til ???, ja, den var mest fremme i
70-erne, men dert betyder da ikke at den ikke kan laves i dag hvis nogen har
lyst. Men nu skal jeg altså nok lade være at gentage et Sweet er glamrock.
Men du øhhh.. Pigtrådsmusik havde også sin tid i 60-erne, men i 2002
spiller Clifters da stadig pigtrådsmusik. Dansktopmusik havde sin største
tid i 70-erne, men der laves stadig dansktopmusik.
Der spilles også glamrock i dag i år 2002 af Walkers. Selv om visse
genrer havde sin tid betyder det altså ikke at den ikke kan spilles i dag.
The Aligators spiller fakrtisk rock`n`roll i dag. Så deeeettttt..
PS: Men nu synes jeg ikke liiiigge at jeg vil hen at låne den omtalte bog,
da den står her på reolen sammen med dansktop-lexikonnet "Top Pop" og bogen
Countrymusikkens historie.

Hilsen Åge
(glamrockexpert)

Mozart skrev punkrock

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-03-02 15:02

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

Hej Åge - læs dette, jeg giver dig lidt ret i noget du har skrevet

> [...]
> have noget bestemt tøj på og hvis jeg ikke ved hvilket tøj
> gruppen har på, så kan jeg ikke høre om det er glamrock. Jeg

Du har ret i at det er lidt mystisk at inddele musik i genrer efter
outfit, men det er imidlertid hvad man gør med fx glamrock. Det er
naturligvis *også* musikstilen der hentydes til (og Status Quo's
musikstil er *heller* ikke glamrock), men det hænger ligesom sammen
- lidt ligesom at Hip-Hop også sammenkædes med en bestemt tøj-stil
(nogle vil sige mangel på samme).

> [...]
> 70-erne, men dert betyder da ikke at den ikke kan laves i dag
> hvis nogen har lyst. Men nu skal jeg altså nok lade være at

Det er ingen vist uenige i - det der oponeredes imod var at du
påstod at Status Quo var glamrock - hvilket det i øvrigt stadig
ikke er.

> Men du øhhh.. Pigtrådsmusik havde også sin tid i 60-erne,
> men i 2002 spiller Clifters da stadig pigtrådsmusik.

Jamen det er jo heller umuligt for et band at spille glamrock i dag
- det vil dog næppe hitte.

> Dansktopmusik havde
> sin største tid i 70-erne, men der laves stadig dansktopmusik.

Nu er "dansktop-musik" vel næppe en genre. Ikke for at forklejne
dansktop-musik (det klarer udøverne fint selv), men fordi en del
forskellige genrer i tidernes løb har invaderet dansktoppen.
Fænomenetet dansktop-musik er snarere en måde at spille (læs:
forfladige) forskellige genrer.

> Der spilles også glamrock i dag i år 2002 af Walkers. Selv
> om visse
> genrer havde sin tid betyder det altså ikke at den ikke kan
> spilles i dag.

Naturligvis ikke, det har du helt ret i. Det betyder bare ikke at
genren ikke er død (det har den været længe), det betyder blot at
visse musikere ikke har evnen til at forny sig, og derfor med jævne
mellemrum gendanner div. for længst døde bands og genrer, fordi de
mener at der er mulighed for lidt kommerciel succes i nostalgien -
og de har jo ret, det er du jo et levende(?) eksempel på.

Skal vi mon ikke regne med at Walkers ikke har en kinamands chance
for at sælge mere end 7 CD'er, med mindre de laver deres musik i
dansktop-stil i stedet for den oprindelige glamrock-stil?

> Hilsen Åge
> (glamrockexpert)

Jaja, og jeg er proffessor i nuklear filosofi ved universitetet i
Nr. Snede.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-02 16:48

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tgg48a.8ha.ln@news.4952.dk...
> [...]
>

> Naturligvis ikke, det har du helt ret i. Det betyder bare ikke at
> genren ikke er død (det har den været længe),
SVAR: Du har ret i at genren slet ikke kan manifestere sig lige som i
70-erne. Set ud fra det faktum er den død. Det har du ret i.

> [...]
> mener at der er mulighed for lidt kommerciel succes i nostalgien -
> og de har jo ret, det er du jo et levende(?) eksempel på.
SVAR: Jeg tror ikke at du har ret i at de "for længs døde genrer´s" musikere
fortsætter med at spille disse genrer. Jeg tror at de virkelig kan lide det
og af hele deres hjerte afskyr computerfiseringen af tidens musik.
Jeg har hørt den slags musikre i TV udtale sig om at de synes at det er en
dybt frustrerende udvikling og at de i hvert fald ikke vil give op, men
fortsætte som de plejer. De mener at nutidens musik er uden melodi og glæde
og fest. Jeg har hørt musikere som James Rasmussen og Rock Nalle og flere
andre udtale noget i den retning, men de så dybt frustrerede ud over det..
Det var i DR 2´s (Den Hemmlige Kanal) udsendelse om rockmusikkens historie.
Gamle rock`n`roll-musikere kunne slet ikke forstå at musikken ikke længere
gynge, rulle og rocke. Så detttttt.......... - Jeg holder fast ved genrerne
rock´n´roll - traditionel country - dansebandsmusik - spillemandsmusik -
glamrock - blid pigtråd. Alle disse genrer laves stadig og er det bærende
element på flere medlems-lokalradioer: Bl.a. Radio Nibenitten - Midtfjord
Radio

> Skal vi mon ikke regne med at Walkers ikke har en kinamands chance
> for at sælge mere end 7 CD'er, med mindre de laver deres musik i
> dansktop-stil i stedet for den oprindelige glamrock-stil?
SV: Det har du uden tvivl ret i

> Jaja, og jeg er proffessor i nuklear filosofi ved universitetet i
> Nr. Snede.
SV: Er du det. Så hører dit indlæg hjemme hos:
news.nuklearfilosofi.kultur.dk - hihi

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-03-02 13:11

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> _______________
>
> At det er glamrock kan man ikke komme udenom, men om man kan
> lide det er noget helt andet

Fat det nu, Åge: Status Quo er *ikke* glamrock. Køb dig en bog om
genrer, eller endnu bedre: Få en eller anden til at læse den højt
for dig

Fra : Max

Dato : 30-03-02 14:13

Hej Bjørn

> Fat det nu, Åge: Status Quo er *ikke* glamrock. Køb dig en bog om
> genrer, eller endnu bedre: Få en eller anden til at læse den højt
> for dig

Den går sgu ikke, findes der ikke et rock leksikon der er udgivet
i Braille skrift, Åge har jo afsløret at han er både blind og døv :)

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-02 14:29

Max <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca5b9d9$0$88711$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Den går sgu ikke, findes der ikke et rock leksikon der er udgivet
> i Braille skrift, Åge har jo afsløret at han er både blind og døv :)
>
> Mvh Max
_________
Din dumhed har nået et MAX-imum

Fra : Jaredead

Dato : 30-03-02 16:50

> [...]
> _________
> Din dumhed har nået et MAX-imum
>
> Åge,du kommer med de mest åndsvage udtalelser
på usenet,
men af en eller anden grund ender de som
det store samtaleemne/skænderi.
Og netop derfor,beder jeg dig holde dig til emnet,
istedet for at komme med de evindelige
"ring i næsen mentalitet","dunk dunk musik,
for det er der at diskussionen ender i skænderi,
og ikke det dit indslag handler om.
Du har udtalt ovennævnte ting mere end en gang,
nemlig gang på gang.
Tit aner du ikke hvad du taler om,
så hold dig til at udtale dig om ting du kan lide,
og sørg for at have fakta på din side.
Det værste ved dette er at dette sikkert rager dig en skid.

Mvh Jaredead

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-02 18:04

Jaredead <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca5dea8$0$39556$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det værste ved dette er at dette sikkert rager dig en skid.
>
> Mvh Jaredead
____

Hej Jaredead

Korrekt, akkurat som det rager visse andre at komme med fladpandet brokkeri
over indlæg, som de egentlig slet ingen interessee har for. Så`n er det.
Det er ens for alle.

Fra : kautaq

Dato : 30-03-02 21:25

Åge Halldorsson wrote:

> Korrekt, akkurat som det rager visse andre at komme med fladpandet brokkeri
> over indlæg, som de egentlig slet ingen interessee har for. Så`n er det.
> Det er ens for alle.

Der er ingen der kan have interesse i at læse en hel masse
usandheder, løse påstande, rent vrøvl, fri fantasi, 100% bavl
og musikhistorisk forfalskning - uanset genre.

Men det er ikke desto mindre det jeg ser, når jeg læser
dine indlæg igennem.

EOD

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Max

Dato : 30-03-02 20:41

Hej Åge

> _________
> Din dumhed har nået et MAX-imum

Rolig nu Åge, jeg er ikke engang startet endnu.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-02 21:25

Max <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en