Skærme
Fijala 3554
19" glæde
Fra : P.N.

Dato : 26-03-02 14:25

Hvorfor er alle lavpris 19" ejere så glade for netop deres monitor? Efter at
have søgt tilbage i denne newsgroup og læst kommentarer på edbpriser m.m.,
får jeg det indtryk, at alle synes de har gjort et helt fantastisk køb med
netop deres 19" monitor til under 2500 kr. Har været på butikstur og se på
bl.a. Samsung P957P og AOC 9GLR - synes billedkvaliteten er god til prisen,
men højere når min begejstring nu heller ikke

Følgende er mine kandidater - men jeg ikke kunnet se dem i funktion:
Hansol 900P
Hyundai P910+
Samtron 96P

Ud fra hvad jeg har læst af test, kommentarer, fact-sheets, hælder jeg mest
til Hansol'en og Hyndai'en med Samtron'en som en god kandidat. Men det er
irriterende at jeg ikke har set dem i funktion. Er der nogle kritiske
monitorbrugere herinde der lige vil give mig sin mening med på vejen?

http://www.hansolel.co.kr/english/monitor/mnt_crt900p_down.htm
http://monitor.hei.co.kr/pro_p910+.asp
http://www.samtron.com/product/96p_fea.html

Fra : wheeeeeeee

Dato : 26-03-02 15:14

snip
> [...]
prisen,
> men højere når min begejstring nu heller ikke

Fordi de er vant til dårligere og/eller mindre skærme.

Fra : Allan Jensen

Dato : 26-03-02 16:35

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> wrote in
message news:a7pvo4$sia$1@sunsite.dk...
> [...]
> m.m.,

> prisen,
>
> Fordi de er vant til dårligere og/eller mindre skærme.

Overvej ViewSonic p95f. Ved desværre ikke lige hvor du kan se den i
funktion. (Hjemme hos mig dog)
Havede 959NF fra Samsung før, men efter 3 der gik i stykker på under 4 mdr.
tilsammen fik jeg mine penge tilbage (Krævede efter første skærm gik, men
butikken insisterede på at give mig nye hele tiden.)

Mvh.

Allan

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 26-03-02 18:54

Allan Jensen wrote:
>Overvej ViewSonic p95f. Ved desværre ikke lige hvor du kan se den i
>funktion. (Hjemme hos mig dog)
>Havede 959NF fra Samsung før [...]

Hvilken forskel synes du der er rent billedmæssigt på de to skærme?
(hvis du skal se bort fra holdbarheden.;)) Jeg står og skal snart ud og
købe skærm og disse 2 er bestemt kandidater - en kommentar fra dig
ville være lækker

Christian

Fra : lars

Dato : 26-03-02 21:57

Jeg har haft en hansol 900p i ca 2 år nu og den har været en
rigtig god monitor.
men nu har jeg altså købt en sony G420 19" og den har
altså bare meget bedre farver, synes jeg.
Jeg kan sige det fordi jeg kan sammenligne den direkte.
selvom det er lidt svært at få plads til 2 stk 19" på mit bord.

men sonyen er altså en bedre skærm, og den er godt nok noget pebret.
ca 5200 i shg, men den er efter min mening alle pengende værd.

hilsen lars

En af mine kamerater havde en sony monitor, og det var altid
lidt af en flad fornemmelse at komme hjem til min
egen hansol, efter at have set hvordan det kunne se ud, hvis jeg havde en
sony.
så tilsidst tog jeg skridtet og købte sony'en.
jeg er bestemt ikke skuffet.

Fra : P.N.

Dato : 27-03-02 11:30

Ja, man skal lade være med at kigge på Sony - så kan man ikke være andet end
utilfreds med den man har Jeg gav 4700 for min Leo 17cv for 4 år siden,
og den har jeg været meget tilfreds med indtil den gik halvt i stykker.
Egentlig vil
jeg ikke have noget imod at bruge et tilsvarende beløb igen på en Sony eller
en
ViewSonic p95f, som Allan Jensen foreslår. Prisen falder dog så hurtigt på
fladskærme for tiden, at jeg regner med at skifte til en super fladskærm
inden for
de næste par år (en væg-til-væg monitor skulle kunne gøre det

Så mit køb af monitor denne gang skal kun være en kort romance.

Hyundai'en har den højeste Pixel rate (261 Mhz (Max)) af de tre skærme jeg
kigger på. Nogen der ved hvad man skal lægge i det? Jeg vil jo normalt bare
blive imponeret af at den kører 85 Hz i 1600x1200.

Fra : jensen

Dato : 27-03-02 15:21

> [...]
> inden for
> de næste par år (en væg-til-væg monitor skulle kunne gøre det

ja sony er godnok , man bliver bare hurtig træt af dem , jeg købte også en
sony G420 får havde jeg en G400 , og må sige de bedste jeg har haft er
nokia og Eizo .
Har en PH 109B og den er ikke god , venter på en PH 109P håber den gør det
bedre , eller må jeg ud og finde en Eizo 761 eller 765

jensen

Fra : wheeeeeeee

Dato : 27-03-02 12:45

snip
> [...]
> sony.
> så tilsidst tog jeg skridtet og købte sony'en.

Jeg har ofte arbejdet på en Trinitron 19". Den var vel OK og flad, men de to
streger (damper wires) irriterer. Min Samsung 950p er fin, og farverne er
gode. Det dårlige er at den ikke er ligeså flad.

Fra : Thomas Haasum

Dato : 29-03-02 00:52

Har en samtron 96p fin skærm til 2200, så kan du bruge resten til lidt andet
kræs !

Never surrender never give up !
haasum

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i en