/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
45 Knallert - bakken osv.
Fra : Per Nielsen


Dato : 26-03-02 14:08

Hej med jer

Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter. Det
er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45 knallerter
er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.

Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og lukker, det er
jo bilister !

Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !

At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45 knallert er
jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid 100 gange
federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .


Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke

Hilsen Per





 
 
Anders Sune Jensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 26-03-02 14:21

Herre-jemini!!!

MVH Anders



Per Nielsen <pernielsen@e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca0729f$0$87882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med jer
>
> Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter.
Det
> er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45
knallerter
> er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.
>
> Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og lukker, det er
> jo bilister !
>
> Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
> billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !
>
> At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45 knallert
er
> jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid 100 gange
> federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .
>
>
> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
>
> Hilsen Per
>
>
>
>



Per Nielsen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 26-03-02 14:31


"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca07653$0$39540$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Herre-jemini!!!
>
> MVH Anders
>
>
>

Rart med et klar og tydeligt svar på mit spørgsmål.

Jeg kan kun replicere Good God !!!

Mvh Per





Henrik Nielsen - Rap~ (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 26-03-02 14:29

"En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) "

Jeg giver ca. 600 kr for ansvar på min vinter-MC (Yamaha DT175) incl.
vinterforsikring og dertil 580,- i vægtafgift.

--
Mvh.
Henrik (som heller ikke ville bytte til en 45-knallert)
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Thomas Jensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 26-03-02 14:32


"Per Nielsen" <pernielsen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca0729f$0$87882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med jer
>
> Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter.
Det
> er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45
knallerter
> er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.
>
> Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og lukker, det er
> jo bilister !
>
> Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
> billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !
>
> At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45 knallert
er
> jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid 100 gange
> federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .
>
>
> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
>
> Hilsen Per
>
Helt enig, fatter heller ikke folk gider køre på dem, når man skal kigge sig
over skulderen, hvis den kan køre mere end det tilladte

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96



Brian Sørensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 26-03-02 14:40

Prøv at overveje den mulighed, at det er et frit land vi lever i!!!!
Enhver har lov til at forsamle sig hvor de vil, og iøvrigt gøre og sige hvad
de vil, så længe det er inden for lovens rammer.
Så længe 45'erne holder sig inden for lovens rammer, så har de altså deres
gode grundlovssikrede ret til at gøre dette, ligesom de kan køre på det de
vil!

Så kan man diskutere om de skal deltage direkte i Bakkens åbning/lukning, og
om de måske skulle finde deres egen måde at fejre det på; men det er altså
en samling danske statsborgere, der har valgt at køre på en 45'er, enten
fordi de kan lide det, eller at det svarer til deres økonomiske formåen.
Hvodan ville de fleste se på sagen, hvis det var deres hudfarve der blev
diskuteret på samme måde???

/Brian


"Per Nielsen" <pernielsen@e-mail.dk> wrote in message
news:3ca0729f$0$87882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med jer
>
> Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter.
Det
> er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45
knallerter
> er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.
>
> Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og lukker, det er
> jo bilister !
>
> Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
> billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !
>
> At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45 knallert
er
> jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid 100 gange
> federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .
>
>
> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
>
> Hilsen Per
>
>
>
>



Henrik Nielsen - Rap~ (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 26-03-02 14:48

"så har de altså deres gode grundlovssikrede ret til at gøre dette"

Enig.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Jes Vestervang (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-03-02 16:11

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev:

> "så har de altså deres gode grundlovssikrede ret til at gøre dette"
>
> Enig.
>
Var der ikke noget med at der i færdselsloven står noget om at man ikke må
bryde ind i optog?
Nå, pyt, det er jo bare nogle forvirrede drengerøve der havde forvildet sig
ind i en mc-parade Jeg tror man skal passe på ikke at lægge for meget i
det
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Henrik Nielsen - Rap~ (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 26-03-02 16:20

Det tror jeg faktisk du har ret i (begge dele). Men det har også bilister
svært ved at overholde. I hvert fald når der tale om MC-optog. Det erfarede
jeg til MC-paraden for et par år siden og ligeledes på Skærtorsdagsturene
fra Horsens til Esbjerg. I sidst nævnte gør politiet ellers en rigtig god
indsats, men der findes altså mennesker der ikke respektere blå blink,
ufatteligt. Samme ros kan man desværre ikke give politiet ved MC-paraden.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Jonas Holt (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 26-03-02 16:23

> Så kan man diskutere om de skal deltage direkte i Bakkens åbning/lukning,
og
> om de måske skulle finde deres egen måde at fejre det på; men det er altså
> en samling danske statsborgere, der har valgt at køre på en 45'er, enten
> fordi de kan lide det, eller at det svarer til deres økonomiske formåen.
> Hvodan ville de fleste se på sagen, hvis det var deres hudfarve der blev
> diskuteret på samme måde???

Der er vist ikke hverken pris- eller hastighedsforskel på hudfarver. Og
hvordan ser en tunet hudfarve ud?

Hudfarve har jo ikke noget med hverken økonomisk formåen eller bevidst valg
at gøre, så du kan ikke sammenligne de to ting. I nogle kredse er det meget
"in" at fyre den med hudfarve af lige så snart diskussionen går på noget som
nogle kan lide og andre ikke. Men uanset om man kan lide sin hudfarve eller
ej, kan man ikke blande hudfarver ind i det her, for hudfarver kan ikke
opgraderes (ok, bortset fra Michael Jackson)

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Jes Vestervang (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-03-02 16:48

Jonas Holt skrev:

> Og hvordan ser en tunet hudfarve ud?
>
Har du prøvet at vaske kæde med bare hænder?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Brian Sørensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 26-03-02 16:59

Det forekommer mig ellers at diskutionen har mest at gøøre med, om man har
købt en 'rigtig MC', og om man kan køre 'rigtigt stærkt', og at det at køre
MC i det hele taget er mere 'rigtigt' ..... end hvad????
For mig er det et spørgsmål om 2 hjul, have det sjovt og nydet det at køre!
Man kan da ikke ringeagte andre, som det bliver gjort i flere indlæg, 'bare
fordi' de kører på et 2-hjulet køretøj, der ikke er afgiftbelagt, og som
derfor kun må køre 45-km/t. Dem der har købt disse køretøjer, har da gjort
det, fordi de valgte det, frem for at købe MC! Så ærligt talt forekommer det
mig at mange af indlæggene er 'dum-smarte' og 'høj-r.....' i deres holdning
til, hvad andre har valgt at køre på!!!
Det næste bliver vel at 'rigtige' motorcykler er 4-taktere, på over 1000cc
og ikke over 3 år gamle??? ... og hvad med 2-takterne, har de ikke også
liiiidt for meget til fælles med en 45'er???
Næææh- nej vil de fleste så sige, for det handler jo om MC-kulturen, som det
bærende element!!!! ... og det vil altså ikke bare sige glæden ved at køre
på 2 hjul????

/Brian

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
news:3ca092bf$0$72429$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Så kan man diskutere om de skal deltage direkte i Bakkens
åbning/lukning,
> og
> > om de måske skulle finde deres egen måde at fejre det på; men det er
altså
> > en samling danske statsborgere, der har valgt at køre på en 45'er, enten
> > fordi de kan lide det, eller at det svarer til deres økonomiske formåen.
> > Hvodan ville de fleste se på sagen, hvis det var deres hudfarve der blev
> > diskuteret på samme måde???
>
> Der er vist ikke hverken pris- eller hastighedsforskel på hudfarver. Og
> hvordan ser en tunet hudfarve ud?
>
> Hudfarve har jo ikke noget med hverken økonomisk formåen eller bevidst
valg
> at gøre, så du kan ikke sammenligne de to ting. I nogle kredse er det
meget
> "in" at fyre den med hudfarve af lige så snart diskussionen går på noget
som
> nogle kan lide og andre ikke. Men uanset om man kan lide sin hudfarve
eller
> ej, kan man ikke blande hudfarver ind i det her, for hudfarver kan ikke
> opgraderes (ok, bortset fra Michael Jackson)
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2
>
>



Brian Lænø (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 26-03-02 17:38


"Brian Sørensen" skrev
> Det forekommer mig ellers at diskutionen har mest at gøøre med, om man har
> købt en 'rigtig MC', og om man kan køre 'rigtigt stærkt', og at det at
køre
> MC i det hele taget er mere 'rigtigt' ..... end hvad????
> For mig er det et spørgsmål om 2 hjul, have det sjovt og nydet det at
køre!
> Man kan da ikke ringeagte andre, som det bliver gjort i flere indlæg,
'bare
> fordi' de kører på et 2-hjulet køretøj, der ikke er afgiftbelagt, og som
> derfor kun må køre 45-km/t. Dem der har købt disse køretøjer, har da gjort
> det, fordi de valgte det, frem for at købe MC! Så ærligt talt forekommer
det
> mig at mange af indlæggene er 'dum-smarte' og 'høj-r.....' i deres
holdning
> til, hvad andre har valgt at køre på!!!
> Det næste bliver vel at 'rigtige' motorcykler er 4-taktere, på over 1000cc
> og ikke over 3 år gamle??? ... og hvad med 2-takterne, har de ikke også
> liiiidt for meget til fælles med en 45'er???
> Næææh- nej vil de fleste så sige, for det handler jo om MC-kulturen, som
det
> bærende element!!!! ... og det vil altså ikke bare sige glæden ved at køre
> på 2 hjul????
>
> /Brian

Nej nej og atter nej, det har intet at gøre med hvor stærkt man kan
køre!!!!!!
Det er en motorcykel tradition, som motorcykellister tager over til, for at
se på motorcykler og snakke med andre motorcykellister.
Hvorfor er det så svært at forstå?
Man går da heller ikke til en hunde udstilling med en kat, selv om den også
har 4 ben, en hale og et hoved.
I værste fald risikerer man bare, at motorcykellister til sidst bliver væk.
Og så er det slut med den tradition.

--
Brian
Cagiva Elefant 750




Brian Sørensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 26-03-02 17:59

Jo, det forstår jeg da udmærket, det er bare ikke det mange giver udtryk
for!

Skulle nogen vælge at blive væk, fordi der møder nogle 45'ere op??? Ja, så
vil jeg tilgængæld påstå, at jeg har ret i mit synspunkt! Så må det jo være
de intollerante der bliver væk.
Helt ærligt! Hvor stor en %-del af det samlede antal, køret på en
45'er!!!???

/Brian

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> wrote in message
news:3ca0a428$0$88667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Brian Sørensen" skrev
> > Det forekommer mig ellers at diskutionen har mest at gøøre med, om man
har
> > købt en 'rigtig MC', og om man kan køre 'rigtigt stærkt', og at det at
> køre
> > MC i det hele taget er mere 'rigtigt' ..... end hvad????
> > For mig er det et spørgsmål om 2 hjul, have det sjovt og nydet det at
> køre!
> > Man kan da ikke ringeagte andre, som det bliver gjort i flere indlæg,
> 'bare
> > fordi' de kører på et 2-hjulet køretøj, der ikke er afgiftbelagt, og som
> > derfor kun må køre 45-km/t. Dem der har købt disse køretøjer, har da
gjort
> > det, fordi de valgte det, frem for at købe MC! Så ærligt talt forekommer
> det
> > mig at mange af indlæggene er 'dum-smarte' og 'høj-r.....' i deres
> holdning
> > til, hvad andre har valgt at køre på!!!
> > Det næste bliver vel at 'rigtige' motorcykler er 4-taktere, på over
1000cc
> > og ikke over 3 år gamle??? ... og hvad med 2-takterne, har de ikke også
> > liiiidt for meget til fælles med en 45'er???
> > Næææh- nej vil de fleste så sige, for det handler jo om MC-kulturen, som
> det
> > bærende element!!!! ... og det vil altså ikke bare sige glæden ved at
køre
> > på 2 hjul????
> >
> > /Brian
>
> Nej nej og atter nej, det har intet at gøre med hvor stærkt man kan
> køre!!!!!!
> Det er en motorcykel tradition, som motorcykellister tager over til, for
at
> se på motorcykler og snakke med andre motorcykellister.
> Hvorfor er det så svært at forstå?
> Man går da heller ikke til en hunde udstilling med en kat, selv om den
også
> har 4 ben, en hale og et hoved.
> I værste fald risikerer man bare, at motorcykellister til sidst bliver
væk.
> Og så er det slut med den tradition.
>
> --
> Brian
> Cagiva Elefant 750
>
>
>



Claus Rittig (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-03-02 18:03

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca0a428$0$88667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nej nej og atter nej, det har intet at gøre med hvor stærkt man kan
> køre!!!!!!

Det får du næppe nogensinde alle til at forstå.

> Det er en motorcykel tradition, som motorcykellister tager over til, for
at
> se på motorcykler og snakke med andre motorcykellister.
> Hvorfor er det så svært at forstå?

Det er det bare.

> I værste fald risikerer man bare, at motorcykellister til sidst bliver
væk.
> Og så er det slut med den tradition.

Det tror jeg ikke. Jeg tror der er langt større risiko for at det en dag
bliver nogle af de mere hæmningsløse motorcyklister for meget, og så går det
korporligt ud over en knallert eller en knallertkører. Det vil skade både
knallertkørerne og os, så det bør vi undgå - måske ved at hjælpe de der ikke
vil forstå til en passende grad af forståelse?

Rittig



Jens U (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 26-03-02 22:25

Claus Rittig skrev ...
>"Brian Lænø" skrev...
>
>> Nej nej og atter nej, det har intet at gøre med hvor stærkt man kan
>> køre!!!!!!
>
>Det får du næppe nogensinde alle til at forstå.
>
>> Det er en motorcykel tradition, som motorcykellister tager over til, for
>at
>> se på motorcykler og snakke med andre motorcykellister.
>> Hvorfor er det så svært at forstå?
>
>Det er det bare.
>
>> I værste fald risikerer man bare, at motorcykellister til sidst bliver
>væk.
>> Og så er det slut med den tradition.
>
>Det tror jeg ikke. Jeg tror der er langt større risiko for at det en dag
>bliver nogle af de mere hæmningsløse motorcyklister for meget, og så går det
>korporligt ud over en knallert eller en knallertkører. Det vil skade både
>knallertkørerne og os, så det bør vi undgå - måske ved at hjælpe de der ikke
>vil forstå til en passende grad af forståelse?
>
>Rittig
>
Helt enig med dig, der opbygges ligeså stille et had forhold og en dag eksplodere det.
Det værste er at enhver journalist vil få fråde om munden når det sker, for det vil ske.

For ca. 15-20 år siden havde de fynske mc betjente en speciel måde
at stoppe ulovlige knallerter på, de kørte op på siden og sparkede til knallerten.

Mange af mine gamle klassekammerater har gjort de meste mærkelige ting
for at undgå dette, med det resultat at de alligevel kom til at stå til regnskab.

Jeg ved ikke om de stadig praktisere dette, da jeg jo ikke køre knallert eller bor på Fyn

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (Havde 2 år en puch 3 gear med topfart på 35 km/t)
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.






Anneli (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 26-03-02 22:19


"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca0a428$0$88667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Man går da heller ikke til en hunde udstilling med en kat, selv >om den
også
> har 4 ben, en hale og et hoved.

LOL!!!!!

Anneli



Anneli (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 26-03-02 22:18


"Brian Sørensen" <brian@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca09ac1$0$87877$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Næææh- nej vil de fleste så sige, for det handler jo om MC->kulturen, som
det
> bærende element!!!! ... og det vil altså ikke bare sige glæden >ved at
køre
> på 2 hjul????

Korrekt! Du svarer jo selv, det handler om MC-kulturen! Fordi noget har to
hjul, behøver det ikke være en MC.

Anneli



Søren Jim (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 26-03-02 19:35


"Jonas Holt" wrote in message >
>for hudfarver kan ikke
> opgraderes (ok, bortset fra Michael Jackson)
>
> --
Sagde du virkelig det........................ :-/



Jes Vestervang (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-03-02 23:26

Søren Jim skrev:

>
> "Jonas Holt" wrote in message >
>>for hudfarver kan ikke
>> opgraderes (ok, bortset fra Michael Jackson)
>>
>> --
> Sagde du virkelig det........................ :-/
>
Mon ikke bare det var en fortalelse? Jeg fangede den ikke før du pointerede
det anyway :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jonas Holt (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 27-03-02 13:01

> >>for hudfarver kan ikke
> >> opgraderes (ok, bortset fra Michael Jackson)

> > Sagde du virkelig det........................ :-/

> Mon ikke bare det var en fortalelse? Jeg fangede den ikke før du
pointerede
> det anyway :-/

Læs det igen og læg så mærke til " " denne gang. Denne smiley betyder,
at det der blev sagt var ment ironisk.
Måske vi skulle have et lille smileykursus?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Jes Vestervang (29-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-03-02 12:58

Jonas Holt skrev:

>> >>for hudfarver kan ikke
>> >> opgraderes (ok, bortset fra Michael Jackson)
>
>> > Sagde du virkelig det........................ :-/
>
>> Mon ikke bare det var en fortalelse? Jeg fangede den ikke før du
>> pointerede det anyway :-/
>
> Læs det igen og læg så mærke til " " denne gang. Denne smiley betyder,
> at det der blev sagt var ment ironisk.
>
Doh!

> Måske vi skulle have et lille smileykursus?
>
Det kunne måske være på sin plads
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Henrik B. Larsen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 26-03-02 17:01


"Brian Sørensen" <brian@soerensen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3ca07a23$0$72437$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Prøv at overveje den mulighed, at det er et frit land vi lever i!!!!
> Enhver har lov til at forsamle sig hvor de vil, og iøvrigt gøre og sige
hvad
> de vil, så længe det er inden for lovens rammer.
> Så længe 45'erne holder sig inden for lovens rammer, så har de altså deres
> gode grundlovssikrede ret til at gøre dette, ligesom de kan køre på det de
> vil!

Naa, det holder nu ikke helt.
Hvis jeg havde lyst til at parkere på Nørrebrogade med en rendegraver fredag
d. 22 februar ca. kl 18.45 hvad tror du så der var sket?

Henrik
www.gsx.dk





Jens U (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 26-03-02 22:24

Henrik B. Larsen skrev...
>
>"Brian Sørensen" wrote ...
>> Prøv at overveje den mulighed, at det er et frit land vi lever i!!!!
>> Enhver har lov til at forsamle sig hvor de vil, og iøvrigt gøre og sige
>hvad
>> de vil, så længe det er inden for lovens rammer.
>> Så længe 45'erne holder sig inden for lovens rammer, så har de altså deres
>> gode grundlovssikrede ret til at gøre dette, ligesom de kan køre på det de
>> vil!
>
>Naa, det holder nu ikke helt.
>Hvis jeg havde lyst til at parkere på Nørrebrogade med en rendegraver fredag
>d. 22 februar ca. kl 18.45 hvad tror du så der var sket?
>

Absolut Intet!

Så længe du ikke ville op foran og holde

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.






Pein (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 26-03-02 20:52

"Brian Sørensen" wrote ...
> Prøv at overveje den mulighed, at det er et frit land vi lever i!!!!
> Enhver har lov til at forsamle sig hvor de vil, og iøvrigt gøre og sige
> hvad de vil, så længe det er inden for lovens rammer.
> Så længe 45'erne holder sig inden for lovens rammer, så har de altså
> deres gode grundlovssikrede ret til at gøre dette, ligesom de kan køre
> på det de vil!
>
Så næste gang jeg ser en hyggelig familie der har bredt tæpperne ud til en
hyggelig picnic i det grønne, så tager jeg da bare madpakken med og
deltager. Uanset at vi ikke har ret meget med hinanden at gøre, at jeg ikke
er inviteret, og jeg endda er uønsket.

Jeg kan jo bare fyre et eller andet vrøvl af om "frit land" og
"grundlovssikret ret".

Næh - man kan da godt lige opføre sig ordentligt.

Det her har ikke noget med MC kontra knallert at gøre. Det er et spørgsmål
om almindelig god opførsel. Og øvertkørerene maser sig på uden at være
inviteret. Dårlig opførsel!

Mvh. Niels
Honda TransAlp
Yamaha DT 125 R
Og så en Suzuki FZ50, som jeg da aldrig kunne drømme om at troppe op på, et
sted hvor kun motorcyklister samles.



Ficker (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Ficker


Dato : 26-03-02 15:05

Sådan en narrøv

Alle dem der kører motorcykler er nogle bøsserøve.

45 rules !!

I tror I er skide seje fordi i kører på nogle lortemotorcykler, det er meget
bedre at køre på 45 'er og de er osse meget federe. Vi kan sku køre ligeså
hurtig som jer når vi tuner dem, og så må vi osse køre bil.

45 styrer for vildt !

hilsen vilde ficker



"Per Nielsen" <pernielsen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca0729f$0$87882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med jer
>
> Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter.
Det
> er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45
knallerter
> er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.
>
> Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og lukker, det er
> jo bilister !
>
> Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
> billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !
>
> At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45 knallert
er
> jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid 100 gange
> federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .
>
>
> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
>
> Hilsen Per
>
>
>
>



Steffler (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 26-03-02 15:20

"Ficker" <fuck@you.dk> wrote in message
news:3ca07ff2$0$87852$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

*PLONK*



Peder (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 26-03-02 15:25

On Tue, 26 Mar 2002 15:04:33 +0100, "Ficker" <fuck@you.dk> wrote:

>Sådan en narrøv
>
snippet bla bla bla

Hvor dælen kom han fra?
Det er da godt at man ikke er typen, der dømmer en hel gruppe af
mennesker ud fra udtalelser fra en næppe repræsentativ del af
gruppen...
Hvad ville man så ikke tro om knallertkørere som helhed.
Kan vi ikke blot udstede en generel anbefaling til knallertkørerer og
anti-ditto at de på google søger efter alle diskussioner desangående.
Så kan de læse til de bliver blå i hovedet af raseri, hvorefter de
næsten uden omkostninger (og i særdeleshed irritation for os andre)
krølle et stykke papir sammen og smide det hårdt over i hjørnet?

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Thomas Jensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 26-03-02 15:40

> Sådan en narrøv
***
nej, men han er ærlig og sober og høre på
***
> Alle dem der kører motorcykler er nogle bøsserøve.
>
> 45 rules !!
***
nej
***
> I tror I er skide seje fordi i kører på nogle >lortemotorcykler,
***
ja
***
> det er meget
> bedre at køre på 45 'er og de er osse meget federe. Vi >kan sku køre
ligeså
> hurtig som jer når vi tuner dem,
***
nej
***
>og så må vi osse køre bil.
***
må jeg også , og lastbil med hænger for det ikke skal være løgn
***
>
> 45 styrer for vildt !
>
***
nej
***
> hilsen vilde ficker
>
***
hilsen
Thomas Jensen
XJ600s div ´96

"Weeee, jeg kunne svare rigtigt på en posting
Så du det Armand ? ), jeg lærer det nok en dag"
***
>
> "Per Nielsen" <pernielsen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ca0729f$0$87882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej med jer
> >
> > Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter.
> Det
> > er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45
> knallerter
> > er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.
> >
> > Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og lukker, det
er
> > jo bilister !
> >
> > Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
> > billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !
> >
> > At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45
knallert
> er
> > jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid 100
gange
> > federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> > En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> > ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .
> >
> >
> > Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
> >
> > Hilsen Per
> >
> >
> >
> >
>
>



Brian Lænø (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 26-03-02 15:50


"Thomas Jensen" skrev
<snip>
> "Weeee, jeg kunne svare rigtigt på en posting
> Så du det Armand ? ), jeg lærer det nok en dag"
> ***
<snip>

Ikke helt
Du glemte at klippe det sidste stykke tekst væk.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Thomas Jensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 26-03-02 17:30


>
> Ikke helt
> Du glemte at klippe det sidste stykke tekst væk.
>

<snip>

skrev jo også jeg nok lærte det en dag

--
mvh
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er ldit klogere "



Armand (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-03-02 00:43


Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
news:a7q183$2var$1@news.cybercity.dk...
>
> hilsen
> Thomas Jensen
> XJ600s div ´96
>
> "Weeee, jeg kunne svare rigtigt på en posting
> Så du det Armand ? ), jeg lærer det nok en dag"
> ***


Hvad så med alt det af Per's, som står at læse herunder, og som jeg har
ladet stå fra dit svar?

--
Armand.
(der for demonstrationens skyld svarer inde midt i et indlæg)


> >
> > "Per Nielsen" <pernielsen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3ca0729f$0$87882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej med jer
> > >
> > > Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45
knallerter.
> > Det
> > > er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45
> > knallerter
> > > er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.
> > >
> > > Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og
lukker, det
> er
> > > jo bilister !
> > >
> > > Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når
den
> > > billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !
> > >
> > > At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45
> knallert
> > er
> > > jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid
100
> gange
> > > federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> > > En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> > > ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .
> > >
> > >
> > > Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det
ikke
> > >
> > > Hilsen Per
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Thomas Jensen (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 27-03-02 08:28

>Armand wrote:
> Hvad så med alt det af Per's, som står at læse herunder, og som jeg har
> ladet stå fra dit svar?
>

Som skrevet tl Brian Lænø, så lærer jeg det sgu nok en dag.
Nu skal vi vel heller ikke være fluekneppere )

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96



Armand (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-02 17:25


Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
news:a7rs99$2m7c$1@news.cybercity.dk...
> >Armand wrote:
> > Hvad så med alt det af Per's, som står at læse herunder, og som jeg
har
> > ladet stå fra dit svar?
> Som skrevet tl Brian Lænø...............

Beklager!
Årsag: Tidsmæssig overlapning p.g.a. off-line besvarelse!


> Nu skal vi vel heller ikke være fluekneppere )

Næh; men du var lige kålhøgen nok til at dén fejl skulle være unævnt


--
Armand.




Thomas Jensen (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 28-03-02 18:26

>
> Næh; men du var lige kålhøgen nok til at dén fejl skulle være unævnt
>

jepper
--
mvh
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er ldit klogere "



Jakob Barfod (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 26-03-02 16:52

"Ficker" <fuck@you.dk> wrote in message
news:3ca07ff2$0$87852$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I tror I er skide seje fordi i kører på nogle lortemotorcykler, det er
meget
> bedre at køre på 45 'er og de er osse meget federe. Vi kan sku køre ligeså
> hurtig som jer når vi tuner dem, og så må vi osse køre bil.

Dagens tal: 15.

*Ploink*

--
Jakob



Anders Sune Jensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 26-03-02 17:27


Ficker <fuck@you.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca07ff2$0$87852$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


Jeg må som 45'er kører dybt beklage at denne tumpe har skrevet dette. Nu
mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg sender 400 volt baglæns tilbage
til hans modem.

Beklager endnu engang


MVH Anders AREA51 der ikke var med på Nørrebrogade da det er en MC parade.



Claus Rittig (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-03-02 18:06

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca0a1eb$0$39565$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg må som 45'er kører dybt beklage at denne tumpe har skrevet dette. Nu
> mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg sender 400 volt baglæns
tilbage
> til hans modem.

Nu er det nok lettere for dig at forstå hvorfor knallerterne ikke er
velkomne i motorcykel-optog, ikke?
Desværre er de knallerthjerner ofte i overtal i større forsamlinger af
knallerter, og du vil være i mindretal, og _derfor_ er knallerterne ikke
velkomne. Vi er sikkert ikke få der er kede af at det kommer til at gå ud
over dig, men det er ikke let at sortere på folk man kun møder en gang om
året.

Rittig



Søren Jim (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 26-03-02 19:40


"Anders Sune Jensen"
>
> Jeg må som 45'er kører dybt beklage at denne tumpe har skrevet dette. Nu
> mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg sender 400 volt baglæns
tilbage
> til hans modem.
>
> Beklager endnu engang

> MVH Anders AREA51 der ikke var med på Nørrebrogade da det er en MC parade.

Hej Anders
meget fornuftigt sagt.................

og hvis du har en hjelm noget tøj og sådan er der et bagsæde til dig når
bakken Lukker

MVH Søren Honda CBR1000F med et tomt bagsæde




Anders Sune Jensen (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 27-03-02 00:53


> Hej Anders
> meget fornuftigt sagt.................
>
> og hvis du har en hjelm noget tøj og sådan er der et bagsæde til dig når
> bakken Lukker
>
> MVH Søren Honda CBR1000F med et tomt bagsæde


Takker.

Og hvis du kommer forbi Tycho Brahe Planetarium hvor jeg arbejder, så kom
ind og se nogle film hvis du lyster.

MVH Anders



Søren Jim (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 28-03-02 01:01

>
>
> Takker.
>
> Og hvis du kommer forbi Tycho Brahe Planetarium hvor jeg arbejder, så kom
> ind og se nogle film hvis du lyster.
>
> MVH Anders
>
Det kunne godt tænkes at gjorde da jeg ofte spiller på den Irske pub der
ligger lige overfor...


Tjep



Anders Sune Jensen (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 28-03-02 10:14



> Det kunne godt tænkes at gjorde da jeg ofte spiller på den Irske pub der
> ligger lige overfor...


Gi' et ping på anders@tycho.dk hvis du dukker op. Da jeg ( tilnærmelsesvis )
selv bestemmer mine arbejdstider er det nemmest lige at tjekke om jeg er der
først. Ellers så se efter min AREA51 foran. Hvis den er der, er jeg der nok
også. Skulle en af jer andre debatører smutte forbi ved et 'uheld' klarer vi
nok også det.


MVH Anders der skiftede bremseskiver,bremseklodser og tændrør igår og agter
at køre en tur i det herlige vejr idag.



Anneli (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 26-03-02 22:15


"Ficker" <fuck@you.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca07ff2$0$87852$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Sådan en narrøv
> Alle dem der kører motorcykler er nogle bøsserøve.
Det er en rigtig god idé at stikke fingeren i jorden inden et indlæg fyres
af....i denne gruppe taler vi f.eks. pænt til hinanden! Du risikerer, at
ingen gider læse dine indlæg fremover. Det er jo ærgeligt, den dag du står
med et seriøst problem og gerne vil have svar.

> 45 rules !!
> I tror I er skide seje fordi i kører på nogle lortemotorcykler, det >er
meget bedre at køre på 45 'er og de er osse meget federe.
Hvad laver du så her??

>Vi kan sku køre ligeså
> hurtig som jer når vi tuner dem
Ja sikkert, men I MÅ ikke! ;0)

> 45 styrer for vildt !
????????????

Stor hilsen Anneli og Savage (og en knallert 30, der ikke styrer for vildt,
men er ok til vintertransport)
www.friserverplads.dk/anneli



Pein (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 26-03-02 22:42

"Anneli" wrote ...
>
> Stor hilsen Anneli og Savage (og en knallert 30, der ikke styrer for
> vildt, men er ok til vintertransport)
>
Heh, jeg har også en knallert 30, og når jeg kører på den, så føles det ret
chokerende i forhold til min gade mc. Det føles som om den knallert består
af sammenlimede tændstikker, og man bliver i tvivl om der overhovedet er et
kronrør, for den styrer ikke meget bedre end barndommens sæbekassebil.
Men efter nogle kilometer vænner man sig jo til det. Og så er det at det
bliver rigtigt rart at komme tilbage på MC'en.

/Niels



Mikkel Christensen (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 27-03-02 08:33

Ficker <fuck@you.dk> wrote in article
<3ca07ff2$0$87852$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> 45 styrer for vildt !
>

*fnis*

Du er sjov - kan du også danse?

--
Mikkel
#54

Claus Rittig (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-03-02 09:09

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
news:01c1d561$8e270370$580c12ac@pc4814...

> > 45 styrer for vildt !

> *fnis*
>
> Du er sjov - kan du også danse?

LOL!

Rittig



Biker Mike (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 28-03-02 00:10

Tøset og slapt forsøg på at provokere

--
..
Med venlig hilsen
Michael Sørensen
..
"Ficker" <fuck@you.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca07ff2$0$87852$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sådan en narrøv
>
> Alle dem der kører motorcykler er nogle bøsserøve.
>
> 45 rules !!
>
> I tror I er skide seje fordi i kører på nogle lortemotorcykler, det er
meget
> bedre at køre på 45 'er og de er osse meget federe. Vi kan sku køre ligeså
> hurtig som jer når vi tuner dem, og så må vi osse køre bil.
>
> 45 styrer for vildt !
>
> hilsen vilde ficker
>
>
>
> "Per Nielsen" <pernielsen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ca0729f$0$87882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej med jer
> >
> > Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter.
> Det
> > er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45
> knallerter
> > er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.
> >
> > Så derfor skal de selvfølgelig ikke med når bakken åbner og lukker, det
er
> > jo bilister !
> >
> > Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
> > billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !
> >
> > At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45
knallert
> er
> > jo absolut det med ufede man kan køre. En CZ motorcykel er altid 100
gange
> > federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> > En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> > ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .
> >
> >
> > Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
> >
> > Hilsen Per
> >
> >
> >
> >
>
>



Jacob Hornemann (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 26-03-02 15:17

Per Nielsen wrote:

> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke

En 45-knallert er da et prima pit-transportmiddel til banedage

-Jacob


Mich@el (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Mich@el


Dato : 26-03-02 15:40

Hej Per.

Per Nielsen wrote:

> Jeg fulgte lige jeres interessante diskusion om bakken og 45 knallerter. Det
> er helt klar at 45 knallert intet med motorcykler har at gøre, 45 knallerter
> er jo bilister på 2 hjul og IKKE motorcyklister.

EU 45 Øverter har helt klart intet at gøre ved Bakke åbning/lukning.

> Noget andet der undrer mig er hvorfor de kører på 45 knallert når den
> billigste mc kun koster 15.000 ! Så tag et kort og køb en mc !

Hvorfor ?? !! Nu har jeg selv en EU 45 som jeg bruger til transport om
vinteren, samt de dage om sommeren hvor det står ned i lårtykke stråler, og jeg
ikke gider køre på min MC da det indebærer ca. 2 - 3 timers rengøring efter
turen.

En EU 45 scooter er det perfekte Supplement til en MC, når man nu ønsker 2
hjulet transport hele året.

> At de billigste mc ikke er særligt fede, så må man jo sige en 45 knallert er
> jo absolut det med ufede man kan køre.

Min ven, du har en meget snævertsynet holdning. Alle MC`ister er gode nok og
alle EU 45 kørere er idioter....

> En CZ motorcykel er altid 100 gange
> federe end en 45 knallert, så den undskyldning holder heller ikke.
> En CZ kan kører ca. 100 km/t LOVLIGT, koster næsten intet i
> ansvarsforsikring og vægtafgift (ca. 2.000 om året) .

Tjaaaa, min EU 45 koster ca. 600 i forsikring, vægtafgift er der ikke noget af,
og den kører væsentligt længere på literen end en MC.

> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke

Nej, men nu er der jo heller ikke nogen der er forpligtet ud over deres evner,
vel.....


--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

"Nemo me impune lacessit"
-------------------------------------------
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Aprilia Area 51 (Øvert)

"Loud pipes saves lives"
--------------------------------------------



Jes Vestervang (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-03-02 16:05

Mich@el skrev:

> Hvorfor ?? !! Nu har jeg selv en EU 45 som jeg bruger til transport om
> vinteren, samt de dage om sommeren hvor det står ned i lårtykke stråler,
> og jeg ikke gider køre på min MC da det indebærer ca. 2 - 3 timers
> rengøring efter turen.
>
Hvorfor har du egentlig ikke bare købt dig en rigtig scooter, som jo må
køre hvad den kan? Du kører jo sandsynligvis mere end 45 km/t aligevel, så
hvorfor ikke gøre det lovligt, når nu du har kortet? En 4-5 år gammel
Yamaha 90cc kan fås fra 10-15k kr

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Mich@el (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Mich@el


Dato : 26-03-02 16:47

Hej Jes.

Jes Vestervang wrote:

> Mich@el skrev:
>
> > Hvorfor ?? !! Nu har jeg selv en EU 45 som jeg bruger til transport om
> > vinteren, samt de dage om sommeren hvor det står ned i lårtykke stråler,
> > og jeg ikke gider køre på min MC da det indebærer ca. 2 - 3 timers
> > rengøring efter turen.
> >
> Hvorfor har du egentlig ikke bare købt dig en rigtig scooter, som jo må
> køre hvad den kan? Du kører jo sandsynligvis mere end 45 km/t aligevel, så
> hvorfor ikke gøre det lovligt, når nu du har kortet? En 4-5 år gammel
> Yamaha 90cc kan fås fra 10-15k kr

Jeg har det bedst med at købe nye MC / Scooter. Så ved jeg at køretøjet er
blevet rigtigt tilkørt, og ellers behandlet ordentligt.

Mit kørselsbehov om vinteren er nogle småture på 1 - 5 km, og her er en Alm.
Øvert god nok. Det samme gælder for øvrigt for småture på 1 - 5 km om
sommeren, der gider jeg ikke starte MC`en op.

Da jeg skulle have min første (nuværende) MC, var det meningen at jeg ville
købe brugt, men en 8 år gl. Virago 1100 med 30.000 på bagen kostede 99.995 kr.
Og jeg skulle give 119.955 for en funklende ny, så der var ikke så meget at
være i tvivl om.

Bagefter fandt jeg så ud af at den brugte Virago 1100 jeg så på skulle igennem
en hovedRep. til ca. 12.000 kr.

Derfor køber jeg helst nyt, så ved jeg hvor jeg står.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

"Nemo me impune lacessit"
-------------------------------------------
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Virago MC Club Danmark # 1101

"Loud pipes saves lives"

Der tages forbehol for tasdefegl
Al makt tel di orblinne
--------------------------------------------



Jes Vestervang (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-03-02 17:09

Mich@el skrev:

> Hej Jes.
>
Hej

> Jeg har det bedst med at købe nye MC / Scooter. Så ved jeg at køretøjet
> er blevet rigtigt tilkørt, og ellers behandlet ordentligt.
>
Tjaeh, på et jern til 10k har jeg nu et lidt mere afslappet forhold til det


> Mit kørselsbehov om vinteren er nogle småture på 1 - 5 km, og her er en
> Alm. Øvert god nok. Det samme gælder for øvrigt for småture på 1 - 5 km om
> sommeren, der gider jeg ikke starte MC`en op.
>
Nåja, det gør det da lidt mere forståeligt, men jeg ville nu alligevel have
købt en mc En billig offroader, der både fungerer som vinterkværn og
sumpscooter er da optimalt efter min mening

> Da jeg skulle have min første (nuværende) MC, var det meningen at jeg
> ville købe brugt, men en 8 år gl. Virago 1100 med 30.000 på bagen kostede
> 99.995 kr. Og jeg skulle give 119.955 for en funklende ny, så der var ikke
> så meget at være i tvivl om.
>
Det kan jeg godt se For mig var situationen lige "lidt" anderledes
En 4/99 Yamaha Fazer købt for 70k (nypris 110k svjh.) af en politimand som
har kørt alle 20k km på bagdækket uden at det er blevet kriminelt.

> Bagefter fandt jeg så ud af at den brugte Virago 1100 jeg så på skulle
> igennem en hovedRep. til ca. 12.000 kr.
>
Gyys. Men sådan er det jo, jo ældre, jo større risiko :-/

> Derfor køber jeg helst nyt, så ved jeg hvor jeg står.
>
Ja, det er forståeligt nok ved dyre sager, men ved de billige er _jeg_ nu
ikke bange for at løbe en tilpas lille risiko
Well, hvis jeg var dig stod den på en offroader, men hver sin smag

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jens U (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 26-03-02 22:23

Mich@el skrev ...
>
>Yamaha XV 1100 Virago
>Aprilia Area 51 (Øvert)

Nop!
Det hedder den ikke mere, nu er det en Møvert

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.






Dennis Sørensen (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 26-03-02 17:24

> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke



Der er ingen afgift på 45 knallerter! Derfor.



Men der er godt nok enkelte motorcykler der er i samme pris klasse, som en
øvert.

Men der er altså sparet meget på kvaliteten og ekstra udstyret på dem, for
at holde prisen ned.

Jeg har selv købt en Adly jet 100 til at køre på her i vinter. Den kan køre,
men den er slet ikke i samme kvalitet, som Honda X8R-S som jeg har kørt lidt
rundt på.





Mhv

DDS GSX-R 250 Som stadig står midt i stuen




Kim K (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Kim K


Dato : 26-03-02 18:36


"Dennis Sørensen" <DDS_DK@hotmail.com> wrote in message
news:3ca0a0bc$0$88716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
>
>
> Der er ingen afgift på 45 knallerter! Derfor.
>
hmm måske vi skulle flytte lidt af vores store mc afgift over til øverterne.
Det ville bare være dejligt...
mvh Kim



Anders Sune Jensen (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 27-03-02 00:54

>
> > Der er ingen afgift på 45 knallerter! Derfor.
> >
> hmm måske vi skulle flytte lidt af vores store mc afgift over til
øverterne.
> Det ville bare være dejligt...
> mvh Kim


Bare over på bilafgiten, så det blev ens for MC og bil ville da være lidt af
vejen.

MVH Anders



Claus Rolsted (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 27-03-02 12:47

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca10aa7$0$72025$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Bare over på bilafgiten, så det blev ens for MC og bil ville da være lidt
af
> vejen.

Nu vi er ved det: Hvad er så egentlig den dybereliggende årsag til (hvis man
skal se logisk på det), at der er SÅ stor afgiftsforskel på MC'er og biler??
Ret beset bør det vel være omvendt, hvis man ser på det ud fra et
miljømæssigt udgangspunkt, ikk'(?). Eller er det en trafik-SIKKERHEDSmæssig
prioritering, der er foretaget??

Er der nogen, som seriøst ved hvad årsagen er (prøv at lege djævlens advokat
et enkelt indlægs tid)?

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.




Michael K. S. (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 27-03-02 13:02

On Wed, 27 Mar 2002 12:47:21 +0100, "Claus Rolsted"
<rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote:

>Nu vi er ved det: Hvad er så egentlig den dybereliggende årsag til (hvis man
>skal se logisk på det), at der er SÅ stor afgiftsforskel på MC'er og biler??


Problemet med det er at det _ikke_ er logisk ,men politisk bestemt at
MC-afgiften skal være højere end bil-afgiften.I forbindelse med
behandling af et lovforslag (der faldt) blev der fremført en række
argumenter af den daværende trafikminister.Mange af disse kunne
umiddelbart skydes ned som enten usande/baseret på falske
forudsætninger eller direkte ulogiske.F.eks er et hyppigt argument den
større belastning af sygehusvæsenet da det jo _er_ farligere at køre
motorcykel end bil,nogel tal i den forbindelse blev aldrig
fremlagt,men er udelukkende spekulative,ligesom det ulogiske i at
EU-45'ere med deres store uheldsfrekvens er afgiftsfrie ikke blev
kommenteret.

>Ret beset bør det vel være omvendt, hvis man ser på det ud fra et
>miljømæssigt udgangspunkt, ikk'(?).

Der er tit fremlagt tal der viser at pr. personkm. er MC'ers
miljøbelastning desværre ret stor i forhold til biler.

> Eller er det en trafik-SIKKERHEDSmæssig
>prioritering, der er foretaget??

I så fald må man undre sig meget over EU-45'ernes afgiftsstatus....

>Er der nogen, som seriøst ved hvad årsagen er (prøv at lege djævlens advokat
>et enkelt indlægs tid)?

Nej der er ingen der ved det udover at sådan mener flertallet af
landets lovgivende forsamling at det skal være,og det kan man så være
enig eller uenig i.

-M

Claus Rolsted (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 27-03-02 13:28

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:15d3aucui5e0scf87osubdvofv0p11evjf@4ax.com...

> >Ret beset bør det vel være omvendt, hvis man ser på det ud fra et
> >miljømæssigt udgangspunkt, ikk'(?).
>
> Der er tit fremlagt tal der viser at pr. personkm. er MC'ers
> miljøbelastning desværre ret stor i forhold til biler.

Hmmm, måske det kan tænkes at være fordi, bilismen tjener nogle
samfunds-anerkendte formål rent infrastrukturmæssigt (a la folk skal på
arbejde og erhvervslivet skal kunne komme rundt, hvorimod henimod 90% af al
MC-trafik er til fornøjelse)?. Hvis afgifterne blev smækket over på
bilismen, ville det blive et RAMA-skrig af proportioner. "Samfundet ville
bryde sammen", ville det lyde :-/

Hvor de afgiftsfri K45'ere passer ind i billedet, skal jeg ikke med
sikkerhed kunne sige (hmmm, på den anden side, så bliver de jo strengt taget
betragtet som KNALLERTER i de fleste henseender, og ikke som
motorkøretøjer).

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.




Michael K. S. (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 27-03-02 13:49

On Wed, 27 Mar 2002 13:28:25 +0100, "Claus Rolsted"
<rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote:


>Hmmm, måske det kan tænkes at være fordi, bilismen tjener nogle
>samfunds-anerkendte formål rent infrastrukturmæssigt (a la folk skal på
>arbejde og erhvervslivet skal kunne komme rundt, hvorimod henimod 90% af al
>MC-trafik er til fornøjelse)?

*LOL* et noget plastisk argument synes du ikke,hvor har du iøvrigt de
90 % fra....er det et gæt,eller har du noget konkret at hænge det op
på ?

>. Hvis afgifterne blev smækket over på
>bilismen, ville det blive et RAMA-skrig af proportioner. "Samfundet ville
>bryde sammen", ville det lyde :-/

Sludder og vrøvl,MC-afgiften er forsvindende lille i forhold til det
der kommer ind på bilafgiften,og hvis man nu bare udelukkedende tænkte
sig en harmonisering ville effekten blive endnu mindre - det holder
bare ikke.

>Hvor de afgiftsfri K45'ere passer ind i billedet, skal jeg ikke med
>sikkerhed kunne sige (hmmm, på den anden side, så bliver de jo strengt taget
>betragtet som KNALLERTER i de fleste henseender, og ikke som
>motorkøretøjer).

Og ? hvad er pointen i forhold til sikkerhed,desuden er det jo en
forudsætning at det er en knallert 45 og ikke en knallert 60-90 som de
facto standarden vel nærmest er nu....det virker somom EU-45 folket
vil have i pose og i sæk,lov at køre hurtigt,men samtidig ikke betale
afgift.....

-M

Claus Rolsted (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 27-03-02 18:28

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3jf3au89k66if1c6t94928c1br16io3rkc@4ax.com...

> *LOL* et noget plastisk argument synes du ikke,hvor har du iøvrigt de
> 90 % fra....er det et gæt,eller har du noget konkret at hænge det op
> på ?

*GRIL* - Tjoeh, men nu prøver jeg jo at lege djævlens advokat, ikk' sandt.
Men ellers kan jeg ikke se, hvad den bagvedliggende årsag skulle være.
De 90% er _udelukkende_ et gæt fra min side,- dels ud fra personlige
bekendtskaber, dels krydret med mine indtryk af indlæggene i denne gruppe.
Der var for ikke særlig længe siden (ca omkring den første forårssol), en
opregning af hvor mange her i gruppen som brugte cyklen til daglig
kørsel/som primær-transportmiddel, og resultatet var ikke voldsomt stort.
Også når vi undlader at tælle vinterperioden med, var der ikke overvældende
mange, som meldte sig under fanerne :-/
Jeg må nok indrømme, at jeg oprindeligt skrev 99%, for så bagefter at ændre
det i et anfald af forårskådhed for at lade tvivlen komme folk til gode
(personligt ville jeg heller ikke kunne forstå, hvorfor folk skulle
investere mange tusinde kroner i et (eller ofte flere) køretøj(er) for så
kun at bruge det om aftenen og i weekenderne).


> >. Hvis afgifterne blev smækket over på
> >bilismen, ville det blive et RAMA-skrig af proportioner. "Samfundet ville
> >bryde sammen", ville det lyde :-/
>
> Sludder og vrøvl,MC-afgiften er forsvindende lille i forhold til det
> der kommer ind på bilafgiften,og hvis man nu bare udelukkedende tænkte
> sig en harmonisering ville effekten blive endnu mindre - det holder
> bare ikke.

Hmm, hvis det holder, så ville det argument også ryge sig en tur :-/


> >Hvor de afgiftsfri K45'ere passer ind i billedet, skal jeg ikke med
> >sikkerhed kunne sige (hmmm, på den anden side, så bliver de jo strengt
taget
> >betragtet som KNALLERTER i de fleste henseender, og ikke som
> >motorkøretøjer).
>
> Og ? hvad er pointen i forhold til sikkerhed (..)

Der er såmænd ingen særlig pointe, så vidt jeg kan se. Kun en påpegning af
at K45 i statens+etatens øjne er en moped=knallert og ikke et afgiftsbelagt
motorkøretøj.


> (..) desuden er det jo en
> forudsætning at det er en knallert 45 og ikke en knallert 60-90 som de
> facto standarden vel nærmest er nu.... (..)

Tjooeh, men strengt taget så er de facto-standarden jo ikke godtaget af
politiet, og man risikerer strengt taget stadig en bøde, hvis man skulle
blive stoppet af politiet. Blot fordi 80% (igen kun et gæt) af alle
45-kørere bryder reglerne, bliver reglerne jo ikke ændret eller regelbrudene
accepteret af de offentlige myndigheder, vel.


> (..) det virker somom EU-45 folket
> vil have i pose og i sæk,lov at køre hurtigt,men samtidig ikke betale
> afgift.....

Ja da, selvfølgelig Hvem vil ikke gerne det
Mange kan vel nikke genkendende til det, at man er voldsomt utilfreds med de
høje skatter (og måske endda også med afgiften på mc'en), men samtidigt er
det bare for dåååååårligt at ventelisterne er sååååå lange (eller at vejene
er såååå dårlige), he he
Moral er godt, men dobbeltmoral er......

--

mvh. Claus Rolsted; af og til dobbeltmoralsk, men inderst inde ved man jo
godt, at tingene skal hænge sammen
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.




Michael K. S. (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 27-03-02 18:48

On Wed, 27 Mar 2002 18:27:43 +0100, "Claus Rolsted"
<rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote:

>De 90% er _udelukkende_ et gæt fra min side

Jeg er ikke overrasket....

>> Og ? hvad er pointen i forhold til sikkerhed (..)
>
>Der er såmænd ingen særlig pointe, så vidt jeg kan se. Kun en påpegning af
>at K45 i statens+etatens øjne er en moped=knallert og ikke et afgiftsbelagt
>motorkøretøj.

Men nu var det jo så heller ikke det der blev anvendt som argument om
det var et motorkøretøj eller ej,men belastning af sygehusvæsen,man
kunne således med fuld ret i flg. samme argument indføre afgift på
EU-45'ere uanset om det er motorkøretøj eller ej.Der står ingen steder
skrevet at afgift kun skal være på motorkøretøjer vel....

>Tjooeh, men strengt taget så er de facto-standarden jo ikke godtaget af
>politiet, og man risikerer strengt taget stadig en bøde, hvis man skulle
>blive stoppet af politiet. Blot fordi 80% (igen kun et gæt) af alle
>45-kørere bryder reglerne, bliver reglerne jo ikke ændret eller regelbrudene
>accepteret af de offentlige myndigheder, vel.

Og ?? Hvad er det egentlig du argumenter for med ovenstående...

Men det virker da som at der er stigende politisk opmærksomhed på at
EU-45'erne har et problem,såvel med den stigende uheldsfrekvens som
modifikationerne af disse.Hele grundlaget for afgiftsfritagelse er jo
netop at det skal anses for en knallert ,men med de modifikationer som
størsteparten foretager falder det jo væk.

>> (..) det virker somom EU-45 folket
>> vil have i pose og i sæk,lov at køre hurtigt,men samtidig ikke betale
>> afgift.....
>
>Ja da, selvfølgelig Hvem vil ikke gerne det

Kræver ingen egentlig kommentar,hvis du ikke selv kan se
modsætningsforholdet....

>Moral er godt, men dobbeltmoral er......

Igen - ja,jeg begynder at forstå at det er det du mener...)

-M

[KTN]FalkenDK (28-03-2002)
Kommentar
Fra : [KTN]FalkenDK


Dato : 28-03-02 00:23

Hej DFM

Allerførst en undskyldning for mit udbrud i posten af 25-03-02
[KTN]FalkenDK. Men der var ikke mere lunte der. Jeg blev harm over at
K45´erne åbenbart bare er en folk pubertetshjerner der kun tænker på at være
wanna-be´s, i den daglige tale på DFM.
Også meget minus at der var flere der blandede sig i Bakkeåbningen :(.
Ville gerne selv have været med på bagsædet, men der var desværre ikke et at
hoppe på :( ( 175 Cc er 175 Cc for lidt)

<Klip & klister en masse>

> Hvor de afgiftsfri K45'ere passer ind i billedet, skal jeg ikke med
>sikkerhed kunne sige (hmmm, på den anden side, så bliver de jo strengt
taget
>betragtet som KNALLERTER i de fleste henseender, og ikke som
>motorkøretøjer).

Det er rigtigt !, alt under 50 Ccm er en knallert (ikke Reg. pligtig/ Reg
Pligtig), og alt over 50 Ccm ligger under betegnelsen motorcykel og der skal
betales afgift og der er kræves førerkort !.

>Og ? hvad er pointen i forhold til sikkerhed,desuden er det jo en
>forudsætning at det er en knallert 45 og ikke en knallert 60-90 som de
>facto standarden vel nærmest er nu....

Jeg går udfra der menes hastighed her....K60-90 ?. Og eeeeeh, der er vist et
par af _Risjernene_ der lige skal klappe de små heste !.


> >Tjooeh, men strengt taget så er de facto-standarden jo ikke godtaget af
> >politiet, og man risikerer strengt taget stadig en bøde, hvis man skulle
> >blive stoppet af politiet. Blot fordi 80% (igen kun et gæt) af alle
> >45-kørere bryder reglerne, bliver reglerne jo ikke ændret eller
regelbrudene
> >accepteret af de offentlige myndigheder, vel.

Det kunne jo tyde på at selv Mc´isterne også er lidt negative over at den
lille 50Cc udemærket godt kan klare en hastighed 60-70 Km/t, som de fleste
indfaldsvej til byerne har i hastighedsbegrænsning !. Og hvormange
bilister/Mc´ister overholder denne hastighed på netop sådanne veje
?.......10 %.......( _bare et gæt_ og jeg er meget venlig !)

>
> Men det virker da som at der er stigende politisk opmærksomhed på at
> EU-45'erne har et problem,såvel med den stigende uheldsfrekvens som
> modifikationerne af disse.Hele grundlaget for afgiftsfritagelse er jo
> netop at det skal anses for en knallert ,men med de modifikationer som
> størsteparten foretager falder det jo væk.

Nemlig. !(Og her gælder det _ikke_ K30) Og stod det til undertegnet så ville
et godt bødeforlæg være sådanne - XX Ccm tun på indreg.pligt. knallert
1. xxx,xx.- pr. Cc over standard
2. xxx,xx.- pr. del ej efter standard
3. xxx,xx.- pr.del manglende fra standard
4. xxx,xx.- % afgift for motorcykel (XX Ccm)
5 xxxx,xx.- intet førerbevis før køretøj (>50 Cc)
6.xxxx,xx.- For ingen gældende forsikring for køretøj.
Mon det ville give Mc´isterne en lille afgiftslettelse......næppe !. Og
hvormange Mc´ere på gaden pt. kunne klare en tur igennem synshallen lige nu,
_Uden_ anmærkninger ?..................60 % ( _bare et gæt _ )

Desværre er der formange der tror at _alle_ knallerter er massivt tunet,
store cyl. store kabu. og lign. Den tendens er vist nok overført fra K30.
Igen desværre er der mange af de nye i trafikken (dem med nyt kat.A/B-kort)
der har fundet ud af at man ikke skal _miste_ sit tun om man må en tur i
synshallen, og jeg er alvorligt bange for at der kommer mange der vil
benytte sig af netop dette lille hul i loven. Og det er _Fand´me_ ikke et
plus i vores andres hatte !!!!. Igen skal noget ødelægges på grund af andres
hurtigt dans på lovgivningen.

Uuuuuha nej, nu blandede jeg mig igen i de store drenges snak, ikke godt

Hilsen & Out

Hans Peter <Som fandme er træt af at være
fodgænger/cyklist/K45/bilist da 99 % af alle andre mener man burde være
hjemme og ikke røre sig ud af flækken !!!!!!! AL MAGT TIL ANDRE-de elsker at
fortælle du er trafikidiot !>



Michael K. S. (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 28-03-02 01:15

On Thu, 28 Mar 2002 00:23:19 +0100, "[KTN]FalkenDK"
<hpaalling@`hotmail.com> wrote:

><Klip & klister en masse>

Det er ikke så smart det du laver der,det bliver en forfærdelig gang
ustrukturet rod-sammen.

>Det er rigtigt !, alt under 50 Ccm er en knallert (ikke Reg. pligtig/ Reg
>Pligtig), og alt over 50 Ccm ligger under betegnelsen motorcykel og der skal
>betales afgift og der er kræves førerkort !.

Ja det er rigtigt,men det har bare ingen relevans....dels kræver det
også førerbevis at køre EU-45,nemlig enten MC eller bilkørekort og
dels er der vel intet til hinder for at øverter skal betale
afgift,specielt når de fleste insisterer på at køre mere end de 45,der
er tilladt.

>Jeg går udfra der menes hastighed her....K60-90 ?

Ja.

> Og eeeeeh, der er vist et
>par af _Risjernene_ der lige skal klappe de små heste !.

Hvorfor det,det handler ikke om at overskride den gældende
hastighedsbegrænsning på et givet sted som alle trafikantgrupper
gør,det handler om at EU-45 er afgiftsfritaget med forudsætningen at
de så max må køre 45 km/t.

>Det kunne jo tyde på at selv Mc´isterne også er lidt negative over at den
>lille 50Cc udemærket godt kan klare en hastighed 60-70 Km/t, som de fleste
>indfaldsvej til byerne har i hastighedsbegrænsning !.

Nej det har du helt misforstået,det handler ikke om at de ikke gerne
må kunne køre hurtigere,det er helt i orden,men så kan man ikke
længere fastholde afgiftsfritagelsen,idet begrundelsen for denne så
falder væk.

> Og hvormange
>bilister/Mc´ister overholder denne hastighed på netop sådanne veje
>?.......10 %.......( _bare et gæt_ og jeg er meget venlig !)

Som sagt det er slet ikke det det drejer så om,så det argument er
værdiløst.

> Mon det ville give Mc´isterne en lille afgiftslettelse......næppe !

Men det er heller ikke for at det skal blive billigere for os,slet
ikke,det handler om at en gruppe ønsker afgiftsfritagelse, men
samtidig ikke ønsker at overholde de betingelser der gælder for denne.

>. Og
>hvormange Mc´ere på gaden pt. kunne klare en tur igennem synshallen lige nu,
>_Uden_ anmærkninger ?..................60 % ( _bare et gæt _ )

Hvad er det du prøver at sige med det ? MC'er har _ingen_
hastighedsbegrænsninger udover den alment gældende,det har EU-45'ere
til gengæld - en helt afgørende forskel.

>Uuuuuha nej, nu blandede jeg mig igen i de store drenges snak, ikke godt

Jeg ved ikke,jeg er i hvert fald godt træt af alle de EU-45 relaterede
spørgsmål/emner der jævnligt kommer her,evt. under dække af at jeres
egen gruppe er totalt talentløs eller hvad det nu er.

-M

Claus Rittig (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-03-02 11:42

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a7tkcn$ork$1@sunsite.dk...

> Det er rigtigt !, alt under 50 Ccm er en knallert (ikke Reg. pligtig/ Reg
> Pligtig), og alt over 50 Ccm ligger under betegnelsen motorcykel og der
skal
> betales afgift og der er kræves førerkort !.

Hvorfor diskuterer vi nu knallerter igen? Er det ikke ret off-topic herinde?

Nå, 50cc er ikke kriteriet for at en "ting" er en knallert. Ne knallert må
vistnok ikke være større, men en motorcykel kan godt være på 50cc. Sidst i
70'erne havde jeg en bekendt som kørte rundt på en Kreidler Florett 50cc
motorcykel.

> >Og ? hvad er pointen i forhold til sikkerhed,desuden er det jo en
> >forudsætning at det er en knallert 45 og ikke en knallert 60-90 som de
> >facto standarden vel nærmest er nu....
>
> Jeg går udfra der menes hastighed her....K60-90 ?. Og eeeeeh, der er vist
et
> par af _Risjernene_ der lige skal klappe de små heste !.

Nu kører jeg jo Østrigsk, så jeg behøver ikke klappe noget, vel? Jeg har
lånt 2 forskellige Knallert 45 hos den lokale forhandler, og de kunne begge
køre ca. 65 i utunet tilstand (Suzuki og Aprilia), så jeg tror argumentet er
godt nok.

> Det kunne jo tyde på at selv Mc´isterne også er lidt negative over at den
> lille 50Cc udemærket godt kan klare en hastighed 60-70 Km/t, som de fleste
> indfaldsvej til byerne har i hastighedsbegrænsning !. Og hvormange
> bilister/Mc´ister overholder denne hastighed på netop sådanne veje
> ?.......10 %.......( _bare et gæt_ og jeg er meget venlig !)

Er det nu ikke noget sludder? Nå, der findes undersøgelser af den slags, så
der er ingen grund til at spilde tiden med at diskutere fakta - mig bekendt
er der jævnligt hastighedskontrol på slige steder, og politiet plejer ikke
at dele bøder ud til 90% af de forbipasserende bilister/mcister.


> hvormange Mc´ere på gaden pt. kunne klare en tur igennem synshallen lige
nu,
> _Uden_ anmærkninger ?..................60 % ( _bare et gæt _ )

Det var et noget vildt gæt! Mit gæt ville være over 90%. Motorcykler må
gerne tunes eller modificeres, de "områder" der ville give kvantitetsmæssigt
størst problemer vil være længden på bagskærme (som formodentlig EU
harmoniseres på et tidspunkt?) og larmepotter, men så mange larmepotter der
ikke overholder støjgrænserne er der vist heller ikke.

> Desværre er der formange der tror at _alle_ knallerter er massivt tunet,

Det skal jeg ikke udtale mig om, men _jeg_ tror at mange EU knallerter kører
uden den lovbefalede neddrosling. Det er ikke en massiv tuning, men det
burde udløse en registreringsafgift, da det ofte fjerner forskellen på en
motorcykel og en knallert. Det burde straffes som man straffer
motorcyklister der kører på prøveplade!

> Uuuuuha nej, nu blandede jeg mig igen i de store drenges snak, ikke godt

Du gør da hvad du kan for at markere dig som juvenil, så bør det da heller
ikke komme bag på dig hvis du ikke tages seriøst?

Rittig



[KTN]FalkenDK (29-03-2002)
Kommentar
Fra : [KTN]FalkenDK


Dato : 29-03-02 01:52

Hej igen

Som godt brugt K45´ere gider jeg ikke diskutere hvem hvad hvor og hvordan og
hvorledes !.

K45 med afgift vil absolut intet give andet end en helveg´s masse skrottet
eller eksporteret knaller.....!
Læg afgift på den og ideen om at en fam. skal have køretøj nr.2 billigt er
total utopi !. K 45´eren er total håbløs, for det første er den mere udsat
en end mc er !(ingen kan leve med en lille nr.pld foran !), og hvorfor mon
( læs selv rapporten, jeg gider ikke at skrive side op/ned).
Siger kun dette -"Langsom som fanden & altid ivejen." Om den burde udløse en
afgift....? Hmmmmmmmmm......Ja, der er jo nummer plade på jo !, men der er
skrevet andet i lov.......yadi ya di osv.....!

Jeg er sgu´glad for min, og det var valget der faldt da jeg stod med 11K til
transport............Års øko´en kunne ikke bære en bil, bussen er totalt ude
(mødetid), Bette´ Mc ville smide mere ovenpå de 11K og kunne ikke godkendes
i banken (forsikringen som 1´st års). Ja ih hvor det går
godt..............En afgift oven i hatten.......tjooo for min skyld ingen
alarm, jeg kan jo altid _GÅ_ på jobbet !
Vægt/Miljø & bare afgift på selve køretøjet......Hmm, kan allerede føle
folketingets kreativitet !.

Så er det slut herfra :(
Hygge jer med den nye sæson

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !
http://falken.vikingdk.net < Køre Periodiske >
hpaalling@hotmail.com
Peter_falken@hotmail.com <Msn Messenger & Game Voice>
ICQ # 28655310
Hvis livet ikke er sjovt - hvorfor griner jeg så ?



Armand (29-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-02 04:03


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:15d3aucui5e0scf87osubdvofv0p11evjf@4ax.com...
> On Wed, 27 Mar 2002 12:47:21 +0100, "Claus Rolsted"
> <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote:
>
> >Nu vi er ved det: Hvad er så egentlig den dybereliggende årsag til
(hvis
> > man skal se logisk på det), at der er SÅ stor afgiftsforskel på
MC'er og
> > biler??
> Problemet med det er at det _ikke_ er logisk ,men politisk bestemt at
> MC-afgiften skal være højere end bil-afgiften.I forbindelse med
> behandling af et lovforslag (der faldt) blev der fremført en række
> argumenter af den daværende trafikminister.Mange af disse kunne
> umiddelbart skydes ned som enten usande/baseret på falske
> forudsætninger eller direkte ulogiske
> >Ret beset bør det vel være omvendt, hvis man ser på det ud fra et
> >miljømæssigt udgangspunkt, ikk'(?).
> >Er der nogen, som seriøst ved hvad årsagen er
> Nej der er ingen der ved det udover at sådan mener flertallet af
> landets lovgivende forsamling at det skal være,og det kan man så være
> enig eller uenig i.

Der ér en dybereliggende årsag end den man kan udlede af den uretfærdige
behandling af B42.
Med de nuværende afgifter er de billigste motorcykler billigere
beskattet en biler - Det er for alle de andre at skævheden trækker den
anden vej. Og dette skal ses historisk ud fra at man engang (dengang
hvor de dyreste tænkelige motorcykler kostede hvad de absolut billigste
koster idag!) hár forfordelt motorcyklerne afgiftsmæssigt; men at
tallene aldrig er blevet reguleret sammen med de stigende
køretøjspriser. Derved er mc-prislejet idag totalt ude af proportioner
med den skalering der oprindeligt blev opstillet, hvorfor at
forfordelingen nu giver bagslag!

Men også dette argument forsvandt i usaglighederne omkring B42

--
Armand.




Morten Dybdal (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 28-03-02 00:37

Claus Rolsted wrote:
> "Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ca10aa7$0$72025$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
>>Bare over på bilafgiten, så det blev ens for MC og bil ville da være lidt
>>
> af
>
>>vejen.
>>
>
> Nu vi er ved det: Hvad er så egentlig den dybereliggende årsag til (hvis man
> skal se logisk på det), at der er SÅ stor afgiftsforskel på MC'er og biler??
> Ret beset bør det vel være omvendt, hvis man ser på det ud fra et
> miljømæssigt udgangspunkt, ikk'(?). Eller er det en trafik-SIKKERHEDSmæssig
> prioritering, der er foretaget??
>
> Er der nogen, som seriøst ved hvad årsagen er (prøv at lege djævlens advokat
> et enkelt indlægs tid)?

Det sidste er ikke nødvendigt. Da de ændrede afgiften på biler glemte de
MC'erne. Den ansvarlige Minister forsøgte, i starten usikkert, at påstå
at det var med vilje.* Enhver der så hans overraskelse, da han blev
forelagt forskellen, ved bedre!

* De argumenter han fandt frem, og var nød til at holde fast på, er
årsagen til at vi heller ikke fik sænket afgiften i anden omgang.





--
Morten Dybdal



Claus Rolsted (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-03-02 01:19

"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> skrev i en meddelelse
news:3CA2579F.2000303@REMdm-data.dk...

> Det sidste er ikke nødvendigt. Da de ændrede afgiften på biler glemte de
> MC'erne. Den ansvarlige Minister forsøgte, i starten usikkert, at påstå
> at det var med vilje.* Enhver der så hans overraskelse, da han blev
> forelagt forskellen, ved bedre!
>
> * De argumenter han fandt frem, og var nød til at holde fast på, er
> årsagen til at vi heller ikke fik sænket afgiften i anden omgang.

Hej Morten, tak for inputtet.
Men hvad sørensen kan man så gøre ved det?? Er der virkelig ikke nogen
fornuftige argumenter for at lade afgiftsforskellen mc-bil imellem bestå?
Hvis ikke er det jo ret håbløst at kæmpe imod..... (en mur svarer jo heller
ikke tilbage, når man forsøger at diskutere med den)

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.




Morten Dybdal (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 28-03-02 02:55

Claus Rolsted wrote:
> "Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> skrev i en meddelelse
> news:3CA2579F.2000303@REMdm-data.dk...
>
>
>>Det sidste er ikke nødvendigt. Da de ændrede afgiften på biler glemte de
>>MC'erne. Den ansvarlige Minister forsøgte, i starten usikkert, at påstå
>>at det var med vilje.* Enhver der så hans overraskelse, da han blev
>>forelagt forskellen, ved bedre!
>>
>>* De argumenter han fandt frem, og var nød til at holde fast på, er
>>årsagen til at vi heller ikke fik sænket afgiften i anden omgang.
>>
>
> Hej Morten, tak for inputtet.
> Men hvad sørensen kan man så gøre ved det??

Vente. Til det ikke længere vil koste et tab af anseelse for en eller
flere politikere.


Er der virkelig ikke nogen
> fornuftige argumenter for at lade afgiftsforskellen mc-bil imellem bestå?

Jo da, men de bliver overdøvet af førnævnte minister(og nu parti)'s
uunderbyggede argumenter.

> Hvis ikke er det jo ret håbløst at kæmpe imod..... (en mur svarer jo heller
> ikke tilbage, når man forsøger at diskutere med den)

Nemlig.

>
> --
>
> mvh. Claus Rolsted
> Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort
> ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.
>
>
>
>



--
Morten Dybdal



Armand (28-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-02 17:23


Anders Sune Jensen <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en
news:3ca10aa7$0$72025$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Der er ingen afgift på 45 knallerter! Derfor.
> > >
> > hmm måske vi skulle flytte lidt af vores store mc afgift over til
> > øverterne.

Møv'erterne er da belastede nok!
Kig blot på den beherskede prisforskel der er på en møv'ert og
tilsvarende 100cc (eller mere) scooter!
pengen ryger blot direkte i lomen på importør/forhandler istedet for T&S


--
Armand.



Morten Juel (26-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-03-02 18:26

> Så hvorfor kører folk overhovedet 45 knallerter ? Jeg fatter det ikke
jeg kørte en årgang på 45scooter, af en grund ! prisen på MC pappet !!

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750



Jan Olsson (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Jan Olsson


Dato : 27-03-02 02:55

Jeg er total chokeret over at ca 30 45 knallerter kan ryste jeg når i var
omkring 6000.
Derfor vil jeg så lige komme med en lille kommentar, det er for sjovt at se
når en mc`er der hilser, når han så vende sig om og ser at min nummerplade
ikke er en mc men en knallert 45, hvordan han så næsten falder af, af bare
grimmelse, i er da vel ikke alle sådan nogle der tror at når man køre mc så
er man gud på to hjul.
tag dog og se på dem med et smil de er ikke mc`er men de nyder i lige så høj
grad at køre på to hjul hvad enten det er en mc eller en 45 vi køre jo
begge på vejen selvom det er jer imod.

Hilsen en glad ejer af en 45



Claus Rittig (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-03-02 09:20

"Jan Olsson" <jblsson@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca12673$0$87813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er total chokeret over at ca 30 45 knallerter kan ryste jeg når i var
> omkring 6000.

Jeg tror ikke rigtig du har forbindelse med "folkets mening" herinde, jeg
har endnu ikke set nogen herinde være "rystede", de er bare irriterede. Lidt
lissom hvis man er til en fast, stemningen er god, og så dukker der 3
uindbudte gæster op og "fester med".
Hvis der var nogen der var blevet "rystede", så ville de tilstedeværende
knallerthoveder sikkert have mærket det.

> Derfor vil jeg så lige komme med en lille kommentar, det er for sjovt at
se
> når en mc`er der hilser, når han så vende sig om og ser at min nummerplade
> ikke er en mc men en knallert 45, hvordan han så næsten falder af, af bare
> grimmelse, i er da vel ikke alle sådan nogle der tror at når man køre mc

> er man gud på to hjul.

Her har du igen misforstået situationen tror jeg. Set i helikopterperspektiv
ER der ikke ret stor forskel på en knallert og en motorcykel, men kommer man
tættere på, så vil man opdage at motorcyklister har en underforstået og
uskrevet samhørighed som ofte bruges til at udveksle gode råd og erfaringer.
Det med at hilse er IKKE selve fællesskabet, men blot en høflig gestus til
de andre der ER i fællesskabet, derfor er det de færreste der hilser på
knallerter med vilje - man kunne lige så godt hilse på cyklister, de er
heller ikke en del af "os".

> tag dog og se på dem med et smil de er ikke mc`er men de nyder i lige så
høj
> grad at køre på to hjul hvad enten det er en mc eller en 45 vi køre jo
> begge på vejen selvom det er jer imod.

Bare rolig, jeg er en af dem som tager knallerterne med et smil! Det er
ganske vist ofte et overbærende smil, men det er da et smil.
Jeg var iøvrigt ved at kvæste en igår med min bil. Han fandt pludselig ud af
at der var for lidt plads på cykelstien til både ham og kammeraten, så han
svingede ud på vejen uden at se sig tilbage - og der kom jeg med 80. Jeg
nåede ikke at reagere, så det var kun milimeter der skilte ham fra at komme
til at betale for min næste omlakering.
--> Hvorfor skal de knallert-kørere ikke have en ordentlig køreuddannelse
snart?

Rittig



Søren Lindholt (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 27-03-02 10:57


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
> --> Hvorfor skal de knallert-kørere ikke have en ordentlig køreuddannelse
> snart?

De får da knallertkørekort hvis de altså er under 18 eller hvordan er det
nu? Og i Arden er det selveste Banebestyrer Lund der er kørelæreren, og af
samme grund fik eleverne i mandags en tur på tretimersbanen ,
"balanceøvelser i terræn" kaldte han det... men det er jo nok desværre ikke
al køreundervisningen der er så grundig...
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!


Morten Dahl (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 27-03-02 12:28


"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c1d575$c0bf3190$b07610ac@pc4148...
>
> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
> > --> Hvorfor skal de knallert-kørere ikke have en ordentlig
køreuddannelse
> > snart?
>
> De får da knallertkørekort hvis de altså er under 18 eller hvordan er det
> nu? Og i Arden er det selveste Banebestyrer Lund der er kørelæreren, og af
> samme grund fik eleverne i mandags en tur på tretimersbanen ,
> "balanceøvelser i terræn" kaldte han det... men det er jo nok desværre
ikke
> al køreundervisningen der er så grundig...

Det fandme useriøst at lade et individ fra den fammilie uddanne nye
billister Nej seriøst så tror jeg at det er den sjoveste
knallertkøreskole man finder i DK. Men er der så også "udvidet" motorlære
med i det knallertkort ??

-
Morten Dahl



Søren Lindholt (27-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 27-03-02 12:28


Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article
> Det fandme useriøst at lade et individ fra den fammilie uddanne nye
> billister Nej seriøst så tror jeg at det er den sjoveste
> knallertkøreskole man finder i DK. Men er der så også "udvidet" motorlære
> med i det knallertkort ??
>
Næ, for det har de vist som fag i skolen og ungdomsskolen: motorlære. Gæt
selv hvem læreren er ...

--
Søren

Morten Dahl (29-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 29-03-02 09:18


"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c1d582$80b7abb0$b07610ac@pc4148...
>
> Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article
> > Det fandme useriøst at lade et individ fra den fammilie uddanne nye
> > billister Nej seriøst så tror jeg at det er den sjoveste
> > knallertkøreskole man finder i DK. Men er der så også "udvidet"
motorlære
> > med i det knallertkort ??
> >
> Næ, for det har de vist som fag i skolen og ungdomsskolen: motorlære. Gæt
> selv hvem læreren er ...
>


GRILL

-
Morten Dahl



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste