Kampsport
Fra : Safari

Dato : 30-01-01 10:04

Hej alle

Jeg overvejer at starte på en kampsport, men jeg har svært ved at bestemme
mig, da jeg kender absolut INTET til det.

Jeg er spinkel af bygning, ikke spor atletisk, jeg kan ikke lave flik-flak
eller gå på hænder =)

Nej, seriøst; hvad kræves der for at starte, burde jeg måske træne nogen
ting først, inden jeg starter (styrketræning / motionstræning / smidighed)??

Jeg er 20år, 184cm, 65kg (ja jeg er rimelig tynd :)

Jeg har læst lidt om Karate og Kung Fu. Men det er jo en kæmpe jungle.
HJÆLP!
Gode råd, kyndige personer, o.a. søges!

Mvh.
Safari

Fra : /arcana

Dato : 30-01-01 13:58

"Safari" <no.spam@for.me> wrote in message

> Jeg overvejer at starte på en kampsport, men jeg har svært ved at bestemme
> mig, da jeg kender absolut INTET til det.

Vil du "kun" dyrke sport, eller er det også for at lære at forsvare dig?
Hvis det er ren sport du er ude efter, er judo måske et godt bud.

> [...]
> Jeg er 20år, 184cm, 65kg (ja jeg er rimelig tynd :)
> Jeg har læst lidt om Karate og Kung Fu. Men det er jo en kæmpe jungle.

Jeg kan ud fra egen erfaring anbefale Wing Tsun. Der behøver du hverken at
være akrobat eller hormonbøf, og du træner med partnere på dit eget niveau,
det vil sige at du får en undervisning, som svarer til det du (ikke) kan.
Desuden lærer du meget hurtigt at forsvare dig særdeles effektivt.

/arcana

Fra : White

Dato : 31-01-01 09:37

"Safari" <no.spam@for.me> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er 20år, 184cm, 65kg (ja jeg er rimelig tynd :)
>
> Jeg har læst lidt om Karate og Kung Fu. Men det er jo en kæmpe jungle.

Jeg vil helt klart foreslå at du ved siden af den stil du nu end måtte
vælge, starter med vægttræning i et motions
center og får dem til anbefale et kosttilskud / vitaminer ( protein
pulver eller lignende, meget...meget...vigtigt at
få når man nedbryder sine muskler jævnligt )

Umiddelbart vil jeg sige at du skal vælge den stil du synes lyder mest
interessant, men da du skriver at
du absolut INTET kender til de forskellige kampsports stile, vil jeg ud
fra din kropsbygning taget i betragtning
anbefale at du vælger en kampsport hvor du kan drage fordel i din ben og
arme's rækkevide. Dvs en
kampsport hvor du holder dig på afstand af modstanderen såsom Boksning -
Kickboksning - Karate -
osv....hold dig fra Judo - Brydning og lign. hvor det kræver en vis
portion råstyrke og tyngde.

Lige til sidst vil jeg foreslå at du surfer lidt på nettet og ser lidt
nærmere på det forskellige stile der findes og
ud fra det, vælge den stil du måtte finde mest interessant og skulle det
visse sig at blive en af de stile der står på
FY listen så må det ikke afholde dig fra at vælge den, det kunne jo
være det lige var dig!!!!!

Mvh White

Fra : /arcana

Dato : 31-01-01 11:16

"White" <White@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> FY listen så må det ikke afholde dig fra at vælge den, det kunne jo

FY listen????

--
/arcana

Fra : White

Dato : 31-01-01 16:05

"/arcana" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "White" <White@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> FY listen????

FY = Fuuuiiii - Føøøøjjjj - Må ikke

Dukker under dine frembrusende kædestæd - for derefter at tackle benene
under dig, AND NOW YOU
ARE ON DEEP WATER, WHERE I AM THE SHARK AND YOU JUST A FISH

Mvh White

Fra : /arcana

Dato : 31-01-01 16:41

> Dukker under dine frembrusende kædestæd - for derefter at tackle benene
> under dig,

- men det lykkes ikke - min stilling er stabil, og du må i stedet finde dig
i en velplaceret albue i nakken.

--
Med venlig hilsen (hehe)
/arcana

Fra : White

Dato : 31-01-01 17:44

"/arcana" <noemail@nospam.com> skrev i en meddelelse
> "White" <White@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> - men det lykkes ikke - min stilling er stabil, og du må i stedet finde
> [...]

lol....som den sande kriger, sig jeg trods mit nederlag tak for kamp

Fra : White

Dato : 31-01-01 20:44

Arcana.

Jeg har lavet lidt research på nettet og fundet en Wing Tsun klub rimeligt
tæt på hvor heg bor.

Træneren har en rang der hedder ( 1.TG ), kan du fortælle mig på hvilket
nivue han er??

Mvh White

Fra : /arcana

Dato : 01-02-01 15:16

> Træneren har en rang der hedder ( 1.TG ), kan du fortælle mig på hvilket
> nivue han er??

1. Teknikergrad. Det kræver måske lige en gennemgang af gradueringssystemet
i WT:

1.-4. elevgrad: Begynder
5.-7. elevgrad: Mellemniveau
8.-12. elevgrad: Øvet niveau
Herefter kommer:
1.-4. teknikergrad: Ekspertniveau
5.-8. praktikergrad: Mesterniveau
9.-12. grad: Stormesterniveau.

Cheftræneren for Danmark, Allan Jensen, er 4. teknikergrad.
Grand Master Leung Ting og Grand Master Keith Kernspecht er 10. grad
("Master of Comprehension"). Great Grand Master Yip Man (Leung Tings og
Bruce Lee's lærer) er 12. grad, "Sage of Philosophy", som kun gives
posthumt.

Fra bestået 12. elevgrad tager det ca. 1,5 år at blive 1. tekniker, og så
har man ialt trænet (intensivt) ca. 4-5 år.

/arcana

Fra : White

Dato : 01-02-01 16:44

> [...]
>
> Fra bestået 12. elevgrad tager det ca. 1,5 år at blive 1. tekniker, og så
> har man ialt trænet (intensivt) ca. 4-5 år.

Tak for det.

Hvor træner du henne i Landet?

Mvh White

Fra : /arcana

Dato : 01-02-01 21:56

> Tak for det.

Det var så lidt.

> Hvor træner du henne i Landet?

WT Academy, Vesterbrogade, København.
Og du?

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : /arcana

Dato : 01-02-01 21:58

"/arcana" <noemail@nospam.com> wrote in message

> WT Academy, Vesterbrogade, København.

PS: Website på: http://www.dewto.dk

/arcana

Fra : Micki Vildershøj Jen~

Dato : 01-02-01 11:06

Jeg går selv til Ju-jutsu og vil selvfølgelig anbefale det. Ju-justu er en
ældgammel kampform hvorfra bl.a. Aikido, Karate og Judo er udsprunget. Den
ju-jutsu der bliver dyrket i dag er blevet ændret så den er mere
nutidig. Teknikkerne er blevet mere effektive og der er kommet mere brugbar
selvforsvar ind i det.

Jeg synes ikke du skal lade det være en hindring at du en "tynd" - Jeg er
omtrent din størrelse men vejer 5 kilo ekstra og det er intet problem for
mig. Jeg klarer mig udemærket i kampe også mod folk der vejer mere. Desuden
skal du tænke på at til stævner bliver man delt op i vægtklasser så du vil
komme til at ligge i en klasse der hedder -69 kilo.

Held og lykke

Micki

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 03-02-01 00:14

Hej Safari

Jeg tror det er vigtig at du ser dig godt om, der er som du selv skriver en
Jungle at vælge imellem.
Jeg kan foreslå Shito-Ruy Karate. En karate stil hvor alle du "unødvendig"
og "flotte" Show bevægelser er taget ud, men mere koncentrerer sig om den
positive energi som vi alle har i kroppen, og bruge den med så meget kraft
som mulig i en enkel teknik.
Din krops mål (184cm, 65kg (ja jeg er rimelig tynd :) har absolut ingen
betydning, og din bekymring ang.
(styrketræning / motionstræning / smidighed)?? har heller ingen betydning
for det kommer helt af sig selv, hvis man følger sin træning. Det som er
vigtig når man træner, er sit kosthold, men det gør det jo uanset hvad man
træner. Jeg vil anbefale en link til den klub som jeg træner i.
http://www.kofukan.dk Men som jeg startet med at skrive, tror jeg det er
vigtigt at du ser dig godt om og gerne prøver at træne med flere steder.

Mvh Brian Mathiassen

Micki Vildershøj Jensen <micki@huleboer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0Fae6.18927$fa3.1001983@news010.worldonline.dk...

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 04-02-01 22:07

Hej,

jeg går selv til Kickboxing, og synes selvfølgelig at det er en fed sport.
Men det er selvfølgelig også fordi jeg godt kan lide stemningen i klubben
(Aalborg Kickboxing Klub ( http://www.akbk.dk ).

Nu har jeg ikke vildt meget kendskab til andre kamsportsgrene, så jeg har
svært ved at argumentere for og imod i forhold til dem, men for mig har det
været vigtigt at man træner hele kroppen, også smidighedsmæssigt, og at der
ikke er så mange ritualer, man skal underkaste sig.

De fleste steder kan du få gratis prøvetimer, så hvis du er i tvivl kan du
da prøve flere forskellige, og også vurdere klubberne, trænerne og hvad der
ellers betyder noget...

mvh

Jens