Turtips til sydeuropa (Frankrig og Italien~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 26-03-02 12:51

Min kæreste og jeg skal temmeligt sikkert sydpå i maj (ca. 1 måned) på en
BMW K100RS. Jeg har kørt en enkelt sæson nu, og vi har været på en enkelt
længere tur i Sverige sidste år - det er erfaringen.

Nu skal vi planlægge den store tur i syden, og vil gerne have en masse gode
råd om hvad man bare SKAL se, og hvad man ikke skal spilde sin tid med.

Vi regner med at tage autotoget fra Hamburg til Narbonne i sydøstfrankrig,
hvorfra vi først skal et smut til Toulouse og besøge nogle venner og
derefter østover mod Italien (er planen indtil videre). Kommentarer til
autotoget?

Så turforslag, generelle tips, kommentarer om meget bjergkørsel eller mindre
bjergkørsel, klimabekymringer, overnatningsmuligheder m.m.m. tages meget
gerne imod!

Vi mangler i den grad input fra erfarne sydeuropatourere, som ved hvad der
er godt og skidt.

PS. Jeg har desværre en del nakke- og skulderproblemer, som gør at for lange
stræk ikke er mulige. Det skal lige med i overvejelserne. Ikke der bliver
foreslået vilde dagsmarcher.

Fra : Henrik Olsen

Dato : 26-03-02 13:19

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message

Det er for øvrigt en tur i telt/hytte/vandrehjem vi planlægger, inden I alle
foreslår ville hoteller i Monaco og lignende.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-03-02 13:20

I Frankrig findes der en række gode campingpladser for MC'er. Camping Moto i
Crest, mellem Lyon og Nice (ca.) er nok den største og mest kendte. Og der
er ikke noget at klage over. Fordelen ved MC-pladser er at de har en del
udstyr til udlån, som kan være svær at få plads til på MC, fx. grill o.l.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-03-02 13:17

Du kan evt. kigge lidt på min hjemmeside, www.henriknielsen.dk. Der er
beskrivelser af de sidste 2 års ture syd på.

Der er masse af overnatningsmuligheder, men jeg ved jo ikke hvad i går
efter. Hotel, camping .....??

Men I må ikke snyde jer selv for nogle ture i bjergpas.

Fra : Bikegrrl

Dato : 26-03-02 15:20

> [...]

> sydøstfrankrig, hvorfra vi først skal et smut til Toulouse og besøge
> nogle venner og derefter østover mod Italien (er planen indtil videre).

Jeg har netop set et lysbilledforedrag om en familie på fire, der tog
autotoget til Narbonne med to mc'er, de var meget begejstrede, alt var bare
i orden.

> Så turforslag, generelle tips, kommentarer om meget bjergkørsel eller
> mindre bjergkørsel, klimabekymringer, overnatningsmuligheder m.m.m.
> tages meget gerne imod!

Mht. overnatningssteder så kig på http://www.dmc-org.dk - der er en side om
overnatning i Europa, med lister over campingpladser mv.

Hilsner
Trine
RS125

Fra : Jakob Barfod

Dato : 26-03-02 16:48

> [...]
mindre
> bjergkørsel, klimabekymringer, overnatningsmuligheder m.m.m. tages meget

Jep, det er en stor fornøjelse med det autotog. Vi plejer dog kun at tage
det på hjemturen, for det er der, man ikke har brug for de rigtigt lange
stræk, hvor man alligevel bare længes hjem. Det har også yderligere den
fordel, at man har flere dage til rådighed i syden (som man ikke skal bruge
på at køre hjemad) - samt at man ankommer til Danmark forholdsvis udhvilet.

Når I kører østpå fra Toulouse, må I ikke snyde jer selv for en tur omkring
La Gorge du Verdon. Det er Sydfrankrigs Grand Canyon, og det er en tur værd.
Tag turen "med uret" rundt om, for så kører man tættest på kanten og har den
bedste udsigt. Der er i øvrigt campingpladser på vejen rundt om. Hvis I
kører rundt om en dag, hvor det er rigtig dejligt varmt, kan det anbefales
at afslutte dagen i den vestlige ende af Gorge'n, for der ender den i Lac
St. Michel (eller noget i den retning) som er en stor fornøjelse at bade i
omkring solnedgang.

Små og meget hyggelige byer ligger i øvrigt spredt med lind hånd i
Luberon-dalen og deromkring. Det kan for eksempel anbefales at stå af og gå
en tur i fx Les Arcs, Roussillon, Gordes. Og spise aftensmad i Bargemon. Det
behøver ikke at være dyrt for at være godt. Og modsat de store franske byer
syntes vi, at franskmændene (og deres koner) var betydeligt mindre arrogante
her i området, end det ellers meget nemt kan opleves, når man ikke er den
største haj til fransk.

Nå, nu skal jeg hjem og overtale hende bagsædepassageren til at ville afsted
igen i år, kan jeg godt mærke.

--
Jakob (med udsigt til Herlevs industrikvarter)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-03-02 18:05

Du kan læse lidt om netop Grand Canyon, hvis du vælger ferieturen år 2000.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 26-03-02 17:03

On Tue, 26 Mar 2002 12:50:53 +0100, "Henrik Olsen"
<ho_maps@hotmail.com> wrote:

>Vi regner med at tage autotoget fra Hamburg til Narbonne i sydøstfrankrig,

Regner med? Det betyder vel, at I ikke allerede har bestilt plads i
autotoget? Så vil jeg nok foreslå, at det er det allerførste du gør -
det kan nemlig være ret svært, men maj måned er måske tidligt nok på
sæsonen, til at det ikke bli'r et problem. Sørg dog for at få det
undersøgt, så du ikke planlægger en hel rejse og så ikke kan komme med
toget.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart