Telestore fusker ? Ang. et firma der skyld~
Fra : Kristian Svane

Dato : 26-03-02 12:05

Hej,

For snart to måneder siden bestilte jeg en nokia 6510 ved
http://www.telestore.dk .

Jeg blev lovet 2-3 leveringsdatoer, men ingen af dem blev overholdt. Jeg
besluttede derfor at kræve pengene tilbage i mandags i sidste uge
(18-03-2002). Men i dag tirsdag har jeg stadig ikke modtaget mine 3330 kr.

Hvad skal jeg gøre ? Når jeg ringer til dem, er der bare en telefonsvarer
der siger de har ferie.

Hilsen Kristian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-03-02 12:08

In article <3ca05609$0$72412$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Kristian Svane wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre ? Når jeg ringer til dem, er der bare en telefonsvarer

Hvornår har de ferie fra og til ??
Hvordan har du betalt for varerne ?

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Kristian Svane

Dato : 26-03-02 12:19

Svane wrote:

> Hvornår har de ferie fra og til ??
> Hvordan har du betalt for varerne ?

Hej,

Hele uge 13 har de ferie vist, men de har haft hele uge 12 til at betale.

Jeg betalt den 07-02-2002.

Hilsen Kristian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-03-02 12:15

Betalte du via nettet ?

Hvis ja, kan man vist få ens bank til at tilbageføre pengene.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Kristian Svane

Dato : 26-03-02 12:22

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3ca0582f$0$72398$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Betalte du via nettet ?
>
> Hvis ja, kan man vist få ens bank til at tilbageføre pengene.

Hej,

Jeg betalt via min Nordea netbank.

Kan jeg stadig få tilbageført pengene ?

Hilsen Kristian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-03-02 12:48

In article <3ca059ea$0$72400$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Kristian Svane wrote:

> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
> [...]

Nej, det tror jeg ikke. Har du brugt Nordea's specielle "web"
markedsplads, eller har du bare fået et konto nummer og forudbetalt
pengene til forretningen ??
DU SKAL ALDRIG FORUDBETALE!

Fra : Kristian Svane

Dato : 26-03-02 13:03

Svane wrote:

> Nej, det tror jeg ikke. Har du brugt Nordea's specielle "web"
> markedsplads, eller har du bare fået et konto nummer og forudbetalt
> pengene til forretningen ??
> DU SKAL ALDRIG FORUDBETALE!

Hej,

Jeg fik et kontonummer og forudbetalte.

Ja, det har jeg lært nu. Men jeg håbede på jeg ville få telefonen hurtigere
=(

Her er det brev jeg fik fra telestore den. 18-03-2002:

"Kære kunde !

Da vi gentagende gange er blevet lovet levering fra vores leverandør,

men dette endnu ikke er sket.

Vil vi tilbyde af sagen/ordren afsluttes på 1 af følgende måder:

1 - Vi leverer fx 1 stk. Nokia 8310 + 2 ekstra originale fronte efter

eget valg.

2 - eller andet telefon til max. 4500,00 kr.

2 - Refundering til Deres konto

Med venlig hilsen

KundeCenter, Tele Store Danmark

Email: kunder@telestore.dk"

Jeg valgte så at få pengene tilbagebetalt, men de er ikke kommet endnu. Det
er over en uge siden

Kan jeg sende dem i inkasso, eller hvad man siger ? Skal jeg have fat i
Forbrugerstyrelsen eller en advokat?

Hilsen Kristian Svane

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-03-02 13:15

Kristian Svane skrev:

> 2 - eller andet telefon til max. 4500,00 kr.
>
> 2 - Refundering til Deres konto

Jeg ville klart have valgt denne mulighed 2. Så fik jeg både pengene
tilbage og en ny telefon til 4.500,- kroner!

--
Mvh. Peter

Fra : Peter G C

Dato : 26-03-02 13:46

"Kristian Svane" <swan@nitro.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg valgte så at få pengene tilbagebetalt, men de er ikke kommet endnu.
Det
> er over en uge siden

Rolig nu - en uge er jo ingen ting.

> Kan jeg sende dem i inkasso, eller hvad man siger ? Skal jeg have fat i
> Forbrugerstyrelsen eller en advokat?

Vent nu lige en eller to uge til.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TGD

Dato : 26-03-02 23:23

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> DU SKAL ALDRIG FORUDBETALE!

Af hvilken grund?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-03-02 23:32

In article <bx6o8.744$567.76639@news000.worldonline.dk>, TGD wrote:

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
><KLIP>
>
> Af hvilken grund?

Der har været talrige exempler her inde hvor folk har betalt forud
og forretningen er gået konkurs.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-02 01:06

Jon Bendtsen wrote:

> Der har været talrige exempler her inde hvor folk har betalt forud
> og forretningen er gået konkurs.

Der har vist også været eksempler på folk, der har købt fejlbehæftede
varer, som der ikke kan reklameres over, fordi butikken er gået konkurs.
Betyder det, at man skal aldrig skal købe varer?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 27-03-02 06:55

On Wed, 27 Mar 2002 01:05:56 +0100, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk>
wrote:

>Der har vist også været eksempler på folk, der har købt fejlbehæftede
>varer, som der ikke kan reklameres over, fordi butikken er gået konkurs.

Reparationer kan ofte foretages af andre end sælgeren (f.eks. en
importør). Tilbagebetaling af beløb kan kun foretages af sælgeren.

Forudbetaling kan ikke anbefales.

--
Jakob Paikin

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-03-02 12:26

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
> Betalte du via nettet ?
>
> Hvis ja, kan man vist få ens bank til at tilbageføre pengene.

Det er ihvertfald i dyb modstrid med PBS' regler for korttransaktioner at
trække betalingen inden varen er afsendt.

Bankerne plejer derfor at tage den slags meget alvorligt, og i sidste ende
kan det betyde, at leverandøren mister sin internetindløsningsaftale.

Problemet er bare her, at telestore kræver, at man sætter pengene ind på
deres konto direkte, og så er situationen en anden. Jeg kender ikke til
forbrugerens muligheder her.

/Per

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-03-02 12:49

In article <3ca05a95$0$72403$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Per Christoffersen wrote:

> [...]
>
> Problemet er bare her, at telestore kræver, at man sætter pengene ind på
> deres konto direkte, og så er situationen en anden. Jeg kender ikke til

De er dårlige, man skal aldrig forudbetale. Godt nok har spørger
ikke explicit skrevet at vedkommende har forudbetalt pengene,
men det lugter langt der hen ad.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-03-02 17:56

> De er dårlige, man skal aldrig forudbetale. Godt nok har spørger
> ikke explicit skrevet at vedkommende har forudbetalt pengene,
> men det lugter langt der hen ad.

Det fremgår af telestores hjemmeside, hvor jeg tillod mig at smugkigge.

/Per

Fra : Jakob Paikin

Dato : 26-03-02 18:00

On Tue, 26 Mar 2002 12:25:46 +0100, "Per Christoffersen"
<pc@comonto.dk> wrote:

>Det er ihvertfald i dyb modstrid med PBS' regler for korttransaktioner at
>trække betalingen inden varen er afsendt.

Ja, men dette er ikke en korttransaktion og så er det temmelig
underordnet med de regler.

>Problemet er bare her, at telestore kræver, at man sætter pengene ind på
>deres konto direkte, og så er situationen en anden. Jeg kender ikke til
>forbrugerens muligheder her.

Ingen "håndfaste". I værste fald skal det en tur gennem retssystemet.
Måske vil en henvendelse gennem Forbrugerstyrelsen fungere, men det
giver dog ikke mulighed for at gennemtvinge kravet.

--
Jakob Paikin

Fra : Kristian Svane

Dato : 26-03-02 13:10

"Kristian Svane" <swan@nitro.dk> skrev i en meddelelse

Jeg fandt forresten denne artikel:

http://netvokat.dk/bottomdoc.asp?language=danish&id=686&subject=7&lifeevent=
4&subdoc=248&headingId=undefined&partner=undefined

Dvs. jeg HAR krav på mine penge. Jeg har allerede anulleret købet, så jeg
venter bare på han skal betalt. Men hvad hvis han ikke vil ?

Hilsen Kristian

Fra : Jakob Paikin

Dato : 26-03-02 18:02

On Tue, 26 Mar 2002 13:10:15 +0100, "Kristian Svane" <swan@nitro.dk>
wrote:

>Dvs. jeg HAR krav på mine penge. Jeg har allerede anulleret købet, så jeg
>venter bare på han skal betalt. Men hvad hvis han ikke vil ?

Selvfølgelig har du krav på dine penge - særlig når sælgeren tilbyder
at tilbagebetale.

Desværre er din eneste mulighed for at gennemtvinge kravet at anlægge
en retssag. Måske vil en klage til Forbrugerstyrelsen fungere, men
styrelsen kan _ikke_ tvinge sælgeren til at betale.

Hvis jeg var dig ville jeg vente til næste uge og derefter sende et
formelt påkrav. Dvs. et brev hvori du klart angiver en frist for
tilbagebetaling og beløbets størrelse. Anfør samtidig at manglende
betaling vil medføre, at du vil kontakte en advokat.

--
Jakob Paikin

Fra : Erik G Christensen

Dato : 26-03-02 18:17

Kristian Svane wrote:

> Hvad skal jeg gøre ? Når jeg ringer til dem, er der bare en telefonsvarer
> der siger de har ferie.

Hvor bor du i forhold til firmaet, eller en af dine bekendte ?

Mød op hvis du kan, eller en af dine venner, første gang de har åbent,
med en udskrift af din email,
og få pengene.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 30-03-02 18:06

Telestore fusker ? Ja - Martin Jørgensen er en vaskeægte Plattenslager!

Jeg vil foreslå at du selv møder op der ude og kræver pengene retur. Han
skulle jo holde til her:

Tele Store Danmark

v/Martin Vinther Jørgensen

c/o Rebæk Søpark Kollegiet

Rebæk Søpark 5

2650 Hvidovre

Hvis du slår adressen op på De Gule Sider står der et par andre numre du kan
prøve at ringe på.

- med det er jo ikke sikkert at der er noget at hente ved en fattig
studerende.

Vi anmeldte ham i sin tid - på uofficiel anmodning fra Told&Skat - til
Politiet for bedrageri, idet han havde "handlet" med os under falsk
SE-nummer og vi fik en del bøvl i forbindelse dermed. Vi kørte også en
inkasso sag, men det kom der kun et enkelt afdrag på 500,- ud af så vidt jeg
husker.

Han var på daværende tidspunkt endnu ikke myndig, så vi regnede ikke med at
der kom noget ud af det, men han er dog siden blevet dømt til at betale i en
straffesag - men vi har aldrig set en krone, skønt det var et meget
beskedent beløb.

Du kan se noget at det vi har liggende "på" Martin Jørgensen her:

http://www.ij.dk/go/ij/MJ.pdf

http://www.ij.dk/go/ij/MJ.zip

Jeg vil foreslå at du går til Forbrugerstyrelsen med det samme. Skulle I få
brug for noget bevis i en evt. sag mod Martin Jørgensen kan du bare sige
til, så finder vi alt det frem vi har liggende - det tegner en mindre pæn
profil.

Mvh

Thomas

tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk