Sendmessage() til TListbox
Fra : Jan

Dato : 30-01-01 09:39

Hej.

Jeg har en Listbox som lige nøjagtigt er så høj (!) at der kun
kan (skal) vises én linje af gangen. Listen bliver jævnligt opdateret,
og for at vise den sidst nye tilføjelse sættes dens ItemIndex til dens
Count -1.
Problemet er nu, at jeg gerne vil have at den ikke skal se valgt ud
(selected),
og dermed slippe for den blå baggrundsfarve.
Faktisk skal den aldrig vise denne blå, valgte, farve.

Jeg har nu prøvet med alle (!) messages til listboksen med Sendmessage()
uden held.

En løsning ville være guld værd

-Jan

Fra : Steen Jensen

Dato : 30-01-01 17:00

Hej

Jan skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Faktisk skal den aldrig vise denne blå, valgte, farve.
>
>Jeg har nu prøvet med alle (!) messages til listboksen med Sendmessage()

Hvis du er sikker på at du har prøvet _alle_ messages så virker det her
jo nok heller ikke <g>

SendMessage(ListBox1.Handle, LB_SETCURSEL, -1, 0);

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Jan

Dato : 30-01-01 19:39

Hej.

"Steen Jensen" <steen.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du er sikker på at du har prøvet _alle_ messages så virker det her
> jo nok heller ikke <g>
Relativt...
-
Det rykker jo simpelthen for vildt
Tak Steen, den havde jeg godt nok prøvet, men ikke lige med -1 i wParam.

-Jan