Threads, GUI og FTP overførsel.
Fra : Søren Klim

Dato : 26-03-02 12:01

Jeg er igang med at lave et lille program, som skal kunne overfører filer
via ftp til en server. Jeg kunne så tænke mig at selve FTP overførslen
foregik i en anden Thread, således at GUI'en foresatte mens overførslen
fandt sted. Derudover kan min FTP-class kun overføre en fil ad gangen til
serveren.
Jeg skal altså lave nogle threads, som kører helt adskilt fra GUI'en , men
som heller ikke overlapper hinanden.

Er der nogen, der har nogle gode ideer til hvordan man gør det smartest ??
eller måske ligger inde med nogle eksempler.

På forhånd tak.
Søren Klim

Fra : Brian Matzon

Dato : 26-03-02 13:38

"Søren Klim" <nospam@nospam.com> wrote in message
> [...]
> serveren.
> Jeg skal altså lave nogle threads, som kører helt adskilt fra GUI'en , men
Du skal bare lave din FTP makker således at den gives argumentet (evt. som
File)
som den skal overføre - den spawner så en tråd til at lave selve FTP
transaktionen.
Men hvorfor må den ikke overføre flere filer ad gangen?
Det ville være det bedste (performance mæssigt, når der er mange filer).
I så tilfælde ville din FTP makker, bare have en Thread pool som den nakker
tråde
fra, til at udføre overførslen (søg på google om Thread Pools).

/Brian Matzon