RR til folket.. men hvorhenne
Fra : Razer

Dato : 26-03-02 11:18

Hej alle.

JEg går og drømmer om at starte med at køre noget RR, men hvorhenne er det
muligt at køre i DK.. Jeg bor i Vanløse ved København ( jævnfør kæmpe
diskution tidligere og har hørt at det er til jylland eller sverige man
skal for at finde baner.
en anden ting er hvilken klasse man bør starte i.
Jeg har fået at vide af en fyr fra Mc touringclub at jeg nok burde starte i
750 klassen, da udgifterne i 2-taksklassen hurtigt blev meget store, og
desuden menet han ikke at der var go nok på i 250 til mig.

Men hvad siger i ???

MVH.
Thomas--ZX-10

Fra : Peder

Dato : 26-03-02 11:48

On Tue, 26 Mar 2002 11:17:59 +0100, "Razer" <plasmafusion@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>muligt at køre i DK.. Jeg bor i Vanløse ved København ( jævnfør kæmpe
>diskution tidligere og har hørt at det er til jylland eller sverige man
Korrekt. Den står mest på Sverige, men Tyskland, Polen og Frankrig er
også muligheder - og i virkeligheden ikke meget dyrere i det store
hele end at tage til Jylland. Se evt. tråden "RR er smådyrt"

>en anden ting er hvilken klasse man bør starte i.
Jeg ville længe starte i 250, men er erklæret HK-aholiker og starter i
i "Stor rookie" - i dette tilfælde en 750'er

Michael - vil du?

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 12:04

On Tue, 26 Mar 2002 11:48:27 +0100, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:

>Michael - vil du?

Det kan jeg da godt,folk der påstår at der ikke er nok go i en 250'er
har vist aldrig nogensinde prøvet.

Nu er der der jo 2 250-klasser, nemlig 250-racer og det er den
hurtigste klasse overhovedet på de baner vi kører på i
skandinavien.Den klasse kan du godt slå ud af hovedet med mindre du er
i familie med Hr. Møller....

Så er der 250 std,som jeg kører i,de er rigtigt nok lige knap så
hurtige ligeud som de større klasser,til gengæld kan man holde højere
svinghastigheder i langt de fleste sving p.g.a lav egenvægt (125-135
kg),så de er utrolige sjove at køre....Der er rigelig go' i sådan
en,men den skal køres på en helt anden måde end en 600'er.

-M

Fra : El PrebZi

Dato : 26-03-02 12:08

Kør to takter, det er mange gange sjovere end "færge" takterne )

Har iøvrigt en 250 Honda racer til salgs, hvis du skal prøve "the real
thing"....

Fra : Armand

Dato : 27-03-02 00:58

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Det kan jeg da godt,folk der påstår at der ikke er nok go i en 250'er
> har vist aldrig nogensinde prøvet.................

Nu kan "GO" jo heller ikke defineres som sådan; men jeg vil mene at
p.g.a. det ligeværdige materiel er std.-klasserne nok de allerhårdeste
(á fight's) af alle klasser - Og dette indbefatter i højeste grad også
std.125

--
Armand.

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-03-02 12:05

"Razer" <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 750 klassen, da udgifterne i 2-taksklassen hurtigt blev meget store, og
> desuden menet han ikke at der var go nok på i 250 til mig.

Sådan umiddelbart siger jeg *LOL*

Der kommer nok en kommentar fra en K:S inden længe!

MVH Mads Stetter
DT125R

Fra : Razer

Dato : 26-03-02 12:46

> [...]
> 750 klassen, da udgifterne i 2-taksklassen hurtigt blev meget store, og
> desuden menet han ikke at der var go nok på i 250 til mig.

Jeg takker alle...

jeg er efterhånden blevet enig med mig selv om at den enste måde at finde ud
af hvad jeg har lyst til må være og prøve begge typer maskiner, på en eller
anden måde.... det kan jo være at man kan tiltuske sig en tur på en
banedag,, who knows!!!. det må være vejen frem.
Det er lidt kedeligt at investere en stor pose penge i 250 og finde ud af at
man hellere vil have noget større..

'hvis der er nogen der er rolige nok til at udlodden en prøvetur en dag skal
de da være velkomne til at give mig besked, så er jeg på pletten, bare så
man får fornemmelsen af hvad det er for en maskine man sidder på...

På forhånd tak

Thomas Blitz

Fra : AW på TRX

Dato : 26-03-02 13:01

Når der er Road Racing festival på Jylandsringen kører 250 ccm Racer de
hurtigste omgangstider. Hurtigere end SuperSport, Superbike m.v.

Jeg har også været til noget bilhalløj på Ring Djursland. Der kørte 250 ccm
gocarts (tror jeg nok, ihvertfald gocarts)hurtigere end alle andre klasser
inc Formel Ford, Special Saloon m.v. På de relativt små baner er lav vægt
ikke til at slå.

Allan
-uden RR erfaring.

Fra : S@nd

Dato : 26-03-02 13:18

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inc Formel Ford, Special Saloon m.v. På de relativt små baner er lav vægt
Jeg var oppe at se dengang de havde en Formel1-vogn mod en 250ccm Kart på
JR.
Nu er JR ikke ligefrem bygget til Formel1 og det viste sig også da Karten
trak fra i svingene, men lige så snart Formel1-vognen så en langside, så
blev der altså hentet gevaldigt ind igen.

|| S@nd ||

Fra : Lis Johannsen

Dato : 26-03-02 14:18

Hej Thomas

Er du frisk, kan du tage ferie en uges tid. Tag med til frankrig på
træningslejr.
Du skal selvfølgelig have din egen mc med.
Jeg kan skaffe dig en transport plads til dig og din mc derned.
Skal du prøve så er chancen her. Det er jo et oplagt sted at finde ud af om
det er noget for dig, og hvilken mc du skal have.
Du kan læse mere om træningslejren her.
http://www.dmusport.dk/roadrace/index.htm
Der er siden programmet er lavet, ændret i tingene, bla. er der 3
licensklasser og en gadeklasse, samt der bliver ikke mulighed for at køre
løb på banen.
Er du frisk så ring eller skriv, adresse og tlf nr står i programmet.

Lis

Fra : Kantana MC

Dato : 26-03-02 15:12

Hej Thomas

Se evt. på http://www.spaulding.dk/

Christian har kørt 250 std. i nogle år, og er nu ved at skifte til RSV
Mille. Han kender til økonomien i de to klasser.

M.v.h. Henrik
Kantana MC