Peugeot, knallet 45 spørgsmål.....
Fra : Tobias Simonsen

Dato : 26-03-02 07:56

Hej Nyhedsgruppe....

Undskyld hvis dette er den forkerte gruppe, men jeg kunne ikke finde den
rigtigt gruppe til dette spørgsmål. Håber at det går alligevel.

Det er et meget enkelt spørgsmål.

Jeg har tiltænkt mig at købe en knallert 45 til at køre på arbejde på,
og i den sammenhæng har jeg set på en Peugeot knallert 45, SpeedFight 2,
LCE. Er der nogen der har noget erfaring ang. denne model, eller i det
hele taget noget om Peugeots knallert 45'er? De har et noget specielt
forhjulsophæng, holder det, eller bliver det skævt med alderen?

Jeg har ikke noget motorcykel kørekort, og ønsker det faktisk heller
ikke, da jeg ikke har noget at bruge en motorcykel til i det daglige.

/Tobias

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 08:41

On Tue, 26 Mar 2002 06:55:55 GMT, Tobias Simonsen
<tobiassimonsen@hotmail.com> wrote:

>Undskyld hvis dette er den forkerte gruppe, men jeg kunne ikke finde den
>rigtigt gruppe til dette spørgsmål. Håber at det går alligevel.

Næh,men du kan da få den rigtige gruppe :

Prøv der !

-M

Fra : Søren Lindholt

Dato : 26-03-02 09:09

Tobias Simonsen <tobiassimonsen@hotmail.com> wrote in article
> Jeg har ikke noget motorcykel kørekort, og ønsker det faktisk heller
> ikke, da jeg ikke har noget at bruge en motorcykel til i det daglige.

Det lyder da ellers netop som om du kunne bruge en MC til at køre på
arbejde på. Men jeg indrømmer, det har det med at tage overhånd når man
først bliver ramt af bacillen...
Men ellers som Michael siger, der er en knallertgruppe hvor der er langt
større erfaring med EU45 erne..
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Peder

Dato : 26-03-02 09:26

On 26 Mar 2002 08:08:37 GMT, "Søren Lindholt"
<lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> wrote:

> [...]
>
>Det lyder da ellers netop som om du kunne bruge en MC til at køre på
>arbejde på. Men jeg indrømmer, det har det med at tage overhånd når man

Og hvis du virkelig vil ødelægge din økonomi, tager du med på en af
disse moderne banedage....

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 09:29

On Tue, 26 Mar 2002 09:25:45 +0100, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:

>Og hvis du virkelig vil ødelægge din økonomi, tager du med på en af
>disse moderne banedage....

He-he Peder,kan vi ikke lige få et hurtigt overslag over hvad
forårstræningen løber op i....nu jeg ikke selv skal med (trist ting)
kan jeg da altid fryde mig over alle de penge jeg sparer .

-M

Fra : Peder

Dato : 26-03-02 10:29

On Tue, 26 Mar 2002 09:28:51 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>He-he Peder,kan vi ikke lige få et hurtigt overslag over hvad
>forårstræningen løber op i....nu jeg ikke selv skal med (trist ting)
>kan jeg da altid fryde mig over alle de penge jeg sparer .

Pyha. Det har jeg ikke turde regne ud, men jeg kan da prøve her. (Bare
I lover ikke at sladre til den bedre halvdel...)

For mig:
Indmeldelse i RRKV inkl. 1 års medlemsskab (ca):    300
Licens 1 år               1.100
Baneafgift               2.500
Pit boks                   250
Færge (ca)                750
Diesel (ca) (vi er et par stykker om at dele)       800
Dæk min. 1 sæt á ca.             2.400
Transponder               1.700

Altså i alt ca. 9.800,-. Licensen bør vel ikke regnes med, da jeg kan
bruge den flere gange, men alligevel...
Hertil kommer at jeg har måtte investere i "ny" cykel, frameslides,
kædekit og bremseklodser - og selvfølgelig benzinforbruget dernede.
Samt slid på Sharanen, konen og min ven Jan, der villigt har ladet
hans trailer bygge om til MC-trailer...

Til gengæld har jeg hørt at der er 13-18 grader dernede på søndag.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 10:36

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message
> [...]
> hans trailer bygge om til MC-trailer...
>
> Til gengæld har jeg hørt at der er 13-18 grader dernede på søndag.

Så slapp du billig. Seseongen er ikke startet ennå, men de første 25K - i
tillegg til kjøp av ny MC - er brukt allerede. Egentlig godt vi har så lang
en vinter

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 26-03-02 10:46

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a7pfd8$bor$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Så slapp du billig. Seseongen er ikke startet ennå, men de første 25K - i
> tillegg til kjøp av ny MC - er brukt allerede. Egentlig godt vi har så

Ja nogen gange ville jeg sku ønske jeg kunne nøjes med at intressere mig for
fodbold eller noget andet kedeligt (og billigere)

Men såen er det, man er bidt af det

-
Morten dahl

Fra : Peder

Dato : 26-03-02 11:45

On Tue, 26 Mar 2002 10:35:34 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

> [...]
>tillegg til kjøp av ny MC - er brukt allerede. Egentlig godt vi har så lang

Ja jeg er gået discountvejen. Bare se det skrammel af en cykel jeg har
købt
("Av Morten - gå væk - det var ikke sådan ment")

Fra : Morten Dahl

Dato : 26-03-02 11:53

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg er gået discountvejen. Bare se det skrammel af en cykel jeg har
> købt
> ("Av Morten - gå væk - det var ikke sådan ment")

Dask til dig.. det eneste discount var da den pris du betalte for denne
utroligt flot dekorerede cykel samt når man tager i betragtning hvor
godt den motor går.. BASTA EOD !!

!!!!

-
Morten Dahl

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 10:46

On Tue, 26 Mar 2002 10:29:04 +0100, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:

>Altså i alt ca. 9.800,-. Licensen bør vel ikke regnes med, da jeg kan
>bruge den flere gange, men alligevel...

Phew - Men det passer meget godt,selvom jeg ikke ville ha' præcis de
samme udgifter så regnede jeg med at 10 kkr hurtigt kunne få ben at gå
på,og det var bare for meget hvis der også skal være råd til resten af
sæsonen....RR er eddermame dyrt,til gengæld også tilsvarende sjovt

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 11:07

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]
> på,og det var bare for meget hvis der også skal være råd til resten af
> sæsonen....RR er eddermame dyrt,til gengæld også tilsvarende sjovt

Hva regner du så med at en hel sesong i 250 klassen koster?

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 11:23

On Tue, 26 Mar 2002 11:06:59 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Hva regner du så med at en hel sesong i 250 klassen koster?

Ca. 25-30.000 kr - kan naturligvis hurtigt blive dyrere,hvis man er
uheldig

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 11:34

> Ca. 25-30.000 kr - kan naturligvis hurtigt blive dyrere,hvis man er
> uheldig

OK, det er ikke småpenger i den klassen heller, dog en hel del billigere enn
hvis man kjører 600cc eller mere. Hvordan er det med sponseringsmuligheter i
std. 250? Skal du ha en plassering på pallen hver gang før det er en
mulighet, eller er det hjelp å hente?

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 11:48

On Tue, 26 Mar 2002 11:33:53 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>OK, det er ikke småpenger i den klassen heller, dog en hel del billigere enn
>hvis man kjører 600cc eller mere.

Klart billigere,deres budget er meget større...

> Hvordan er det med sponseringsmuligheter i
>std. 250?

Jeg er nok ikke den rigtige at spørge ,Tomas Linnet har kørt i klassen
i nogle år og kan sikkert bedre svare på det,men generelt er det mit
indtryk at de ikke er så store igen,hvilket dog gælder udbredt i DK
for alle klasser.Lidt har de fleste dog i form af rabatter/tilskud og
direkte gratis ting som f.eks dæk og andre sliddele.Selv i eliten i
Superbike/250-racer bruger de stort set hver en øre de har selv (det
er dog også monsterdyre klasser).Svenskerne har langt bedre muligheder
i den retning end vi har virker det som om.

> Skal du ha en plassering på pallen hver gang før det er en
>mulighet, eller er det hjelp å hente?

Man behøver ikke nødvendigvis vinde,men det hjælper se'fø'li,vigtigt
er det også at have de rigtige kontakter i branchen, hvad mange har og
så noget så simpelt som held og at være det rigtige sted på det
rigtige tidspunkt.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 11:53

> [...]
> er det også at have de rigtige kontakter i branchen, hvad mange har og
> så noget så simpelt som held og at være det rigtige sted på det

Sant. Minner meg om min egen situasjon. Ble kontaktet av Metzeler vedr. bruk
av noen av de videoer jeg har liggende, og endte opp med sponsering av dekk.
Så nå er utgiftene på den kontoen redusert betraktelig. Hvis bare jeg kunne
finne noen som kunne tilby billige billetter til Köln, begynner det å bli
humant

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 12:18

On Tue, 26 Mar 2002 11:53:09 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Sant. Minner meg om min egen situasjon. Ble kontaktet av Metzeler vedr. bruk
>av noen av de videoer jeg har liggende, og endte opp med sponsering av dekk.
>Så nå er utgiftene på den kontoen redusert betraktelig.

Nu har du jo også lagt et ret stort stykke arbejde i de videoer,så det
er da kun retfærdigt at der kommer lidt tilbage....

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 12:21

> Nu har du jo også lagt et ret stort stykke arbejde i de videoer,så det
> er da kun retfærdigt at der kommer lidt tilbage....

Ja, det gikk meget tid i staerten med å finne ut av hvordan og hvorledes.
Men med de verktøyer jeg benytter nå, er det faktisk utrolig simpelt å lage
dem. Benytter en fast skabelon hvor undertekster m.v. ligger. Det skal blot
brukes et par minutter til å flytte titlene så de passer med tiden. All
komprimering klares via scripts, og størrelse og bitrate er ferdig definert.

Det som tar lengst tid er ventetiden på at filmene blir ferdige. Jeg pleier
typisk å sette et batch opp om aftenen, så er alt klart neste morgen.

JS

Fra : Peder

Dato : 26-03-02 11:44

On Tue, 26 Mar 2002 10:46:02 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

> [...]
>på,og det var bare for meget hvis der også skal være råd til resten af
>sæsonen....RR er eddermame dyrt,til gengæld også tilsvarende sjovt

Netop.
Jeg tror til gengæld jeg vil vælge at holde omkostningerne skjult for
fruen.
Nu har jeg længe argumenteret for, hvor meget billigere det er at køre
ræs frem for at bruge penge på afgift...
Men det er det jo egentlig også. Man kan vel køre 3-4 sæsoner for de
100 kkr. afgiften koster..
Jeg kører i hvert fald hellere bane end vej, hvor det vælter med
biler, kokasser og modkørende.

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 11:49

On Tue, 26 Mar 2002 11:43:30 +0100, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:

>Jeg kører i hvert fald hellere bane end vej, hvor det vælter med
>biler, kokasser og modkørende.

Klart - Gadekørsel er både for farligt og for kedeligt )

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 26-03-02 11:54

> Men det er det jo egentlig også. Man kan vel køre 3-4 sæsoner for de
> 100 kkr. afgiften koster..
Forskjellen er dog, at du får en stor del av avgiften tilbake når du
selger...

JS

Fra : Peder

Dato : 26-03-02 12:09

On Tue, 26 Mar 2002 11:54:12 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message
>Forskjellen er dog, at du får en stor del av avgiften tilbake når du
>selger...

Sschhh!!
Jeg er lige ved at have overbevist mig selv...

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-02 12:13

On Tue, 26 Mar 2002 12:09:16 +0100, Peder
<eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote:

>Jeg er lige ved at have overbevist mig selv...

Hvad er det man siger - "My mind is made up,please don't confuse me
with the facts" )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-03-02 12:22

Peder <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in article
<90k0augha9kk51ks66rcdlb2hkvarcba37@4ax.com>...

> Netop.
> Jeg tror til gengæld jeg vil vælge at holde omkostningerne skjult for
> fruen.

En velprøvet og anerkendt teknik - praktiserer den selv

Mit primære problem med udgifterne til RR er at de fleste ligger her inden
sæsonen. Det var sådan set det der væltede turen til Frankrig for mit
vedkommende. Men fordi jeg kører i den absolutte knallertklasse (næsten
er mit budget vel omkring halvdelen af Michaels.

Desværre/heldigivis er man jo blevet afhængig af skidtet, og så går jeg jo
også og drømmer lidt om at prøve kræfter med sådan en 250'er... Men først
næste sæson.

--
Mikkel

Fra : Brian Sørensen

Dato : 26-03-02 14:42

Hej Tobias!

Prøv her:

www.speedfight.cjb.net
Det er en hjemmeside der udelukkende omhandler Peugeot's scootere (... også
dem med STOR nummerplade!). Alle de useriøse, skulle være sorteret fra, på
den side.

/Brian

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-03-02 17:59

"Tobias Simonsen" <tobiassimonsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Nyhedsgruppe....

Hej Tobias

> Undskyld hvis dette er den forkerte gruppe, men jeg kunne ikke finde den
> rigtigt gruppe til dette spørgsmål. Håber at det går alligevel.

Hmmmm, du har da ikke brugt meget mere end 4 sekunder på at søge, før du
skrev denne post, vel? Et hurtigt opslag på "knallert" afslører vejen frem:
FUT: news:dk.fritid.knallert

> [...]
> LCE. Er der nogen der har noget erfaring ang. denne model, eller i det
> hele taget noget om Peugeots knallert 45'er?

Den er sikkert ganske udmærket, dog er det ikke sikkert, at det om vinteren
er så stor en succes med vandkøling heroppe på de nordlige breddegrader....
Men prøv at spørge i førnævnte ng.

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort